هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ اردیبهشت ۳۰, شنبه

Latest News from Iran Green Voice for 05/19/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



تهران همچنان در شرایط هشدار آلودگی هوا قرار دارد و چتر گرد و غبار ناشی از ریزگردهای عربی همچنان بر این شهر سایه افکنده است.

گرد و غبار آلوده کننده که به "ریزگردهای عربی" مشهور است، ناشی از طوفان های شن در کشور عراق است که از چند هفته پیش استان های غربی ایران را درنوردید و سپس به تهران رسید. 

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: بر اساس بند ۱۹ دستور‌العمل طرح جدید کاهش آلودگی هوا، وزارت نیرو ملکف است هنگام هشدار آلودگی هوا ابر‌ها را بارور کند.

یوسف رشیدی با اعلام اینکه متاسفانه به این تکلیف از سوی وزارت نیرو عمل نشد، اظهار کرد: این موضوع نشان می‌دهد قوانین و مقررات ما نه تنها از پشتوانه کار‌شناسی لازم برخوردار نیستند، بلکه از ضمانت اجرایی لازم نیز برخوردار نیست.

وی با تاکید بر تاثیر مستقیم افزایش آلودگی هوا و ازدیاد گرد و غبار بر سلامتی شهروندان، تصریح کرد: وزارت بهداشت آمار مرگ و میر ناشی از سکته‌های قلبی، حملات تنفسی و افزایش ناگهانی فشار خون در تهران در این چند روز اخیر را اعلام کند.

رشیدی با اشاره به اینکه در صورت اعلام این آمار متوجه ابعاد فاجعه می‌شویم، گفت: البته مشکلی که مردم تهران در این چند روز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، معضلی است که بسیاری از مردم شهرهای کشور ماه‌هاست با آن دست به گریبانند.

از سوی دیگر مشاور زیست محیطی معاون شهردار تهران گفت: متاسفانه آن گونه که از ظواهر و شواهد موجود مشخص است، هیچ گونه حساسیتی برای محافظت از جان میلیون‌ها انسان ساکن در پایتخت وجود ندارد.

وحید نوروزی با تاکید بر اینکه در این میان کودکان و سالمندان از آسیب‌پذیری بیشتری برخوردارند، اظهار کرد: نه اهتمامی برای حفظ جان سالمندان به چشم می‌خورد، نه جدیتی برای حفظ جان کودکان.

وی با اشاره به اینکه موضوع گرد و غبار عربی در دستورالعمل ‌اضطرار آلودگی هوا پیش‌بینی نشده، تصریح کرد: در چنین شرایطی برای موضوعی که اساساً هیچ گونه پیش‌بینی در باره آن صورت نپذیرفته، هر گونه برنامه-ریزی در مورد آن نیز بی‌ معنا‌ست.

نوروزی از مسئولان کاهش آلودگی هوا خواست برای رضای خدا هم که شده حداقل یک بار دستورالعمل موارد اضطرار آلودگی هوا را مطالعه کنند، پیشنهاد کرد: سازمان هوا‌شناسی الفبای هوا‌شناسی را به مسئولان کاهش آلودگی هوا آموزش دهد. 


 


وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، در دستور العملی تازه از رهبران کلیسای جماعت ربانی مرکز در تهران خواسته‌ است، لیست اسامی اعضای کلیسای خود را به‌ همراه مشخصات و کد ملی شان در اختیار وزارت اطلاعات قرار دهند.

این دستورالعمل که به تازگی برای رهبران کلیسا ارسال شده، در پی محدودیت های روزافزون برای نوکیشان مسیحی ایران صادر شده است. 

به گزارش سایت «محبت نیوز»، مسئولان و رهبران کلیسای جماعت ربانی مرکز در تهران در مراسم دینی روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه گذشته از اعضای کلیسای خود خواسته اند تا بطور داوطلبانه لیستی از خود به‌همراه شماره ملی و سایر مشخصات خود را تحویل رهبران کلیسا داده تا در اختیار وزارت اطلاعات قرار گیرد و این به منزله ثبت و ضبط دقیق اطلاعات شخصی و هویتی شهروندان نوکیش مسیحی خواهد بود.

به گفته سایت محبت نیوز این اقدام امنیتی از سوی این ارگان برای شناسایی و بازداشت احتمالی نوکیشان مسیحی و نظارت و کنترل بیشتر بر عملکرد کلیساها بویژه در جذب افراد جدید خواهد بود.

این اقدام همچنین می تواند امنیت نوکیشان را بیش از پیش به مخاطره ‌اندازد.

نوکیشان مسیحی در ایران تحت فشار شدید حکومت و خطر بازداشت، شکنجه و حتی اعدام قرار دارند.

پیش از این کشیش یوسف ندرخانی که در جوانی آیین خود را از اسلام تغییر داده و به مسیحیت گرویده است محکوم به اعدام شده است.


 


سخنگوی وزارت خارجه ایران از طرح اتحاد کشورهای عربی ابراز نگرانی کرد.

طرح اتحاد کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، در پی دعوت ملک عبد الله بن عبدالعزیز پادشاه سعودی در دسامبر گذشته برای متحد شدن کشورهای عضو در دستور کار قرار گرفته و مدلی مشابه اتحادیه اروپا را دنبال می کند. گام اول این طرح با اتحاد عربستان و بحرین صورت خواهد گرفت و پس از حل پاره ای موارد اقتصادی و سیاسی میان این کشورها گسترش خواهد یافت. اما رسانه های دولتی در ایران از این طرح به عنوان "طرح الحاق بحرین به عربستان" نام می برند و مقامات جمهوری اسلامی نیز این طرح را محکوم کرده اند.

از سوی دیگر در حالی که اظهارات مقامات جمهوری اسلامی خشم کشورهای عربی را برانگیخته و آنان این اظهارات را دخالت در امور داخلی خود می دانند، رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه ایران بار دیگر از این طرح ابراز نگرانی کرد و گفت، الگو برداری از اتحادیه اروپا اشتباهی بزرگ برای کشورهای عربی است.

رامین مهمانپرست که امروز پیش از خطبه های نماز جمعه سخن می گفت، افزود: اتحاد عربستان و بحرین هیچگونه سنخیتی ندارد. زمانیکه دو کشور قصد اتحاد با یکدیگر را دارند باید مشابهت های فراوانی را با یکدیگر داشته باشند که در این میان دو کشور بحرین و عربستان از لحاظ وسعت، جمعیت، اقتصادی و... هیچگونه هماهنگی با یکدیگر ندارند.

وی با بیان اینکه برخی از کشورها وابستگی به آمریکا را یک نوع اقتدار می دانند، گفت: دشمنان در تلاش هستند بیداری اسلامی را به انحراف بکشند.

آقای مهمانپرست بهار عربی و انقلاب مردم کشورهای عربی علیه حکومت های دیکتاتوری را تحت تاثیر رژیم جمهوری اسلامی دانست و گفت: زمان پیروزی انقلاب اسلامی قدرتهای جهان ترس از صادر شدن اندیشه های انقلاب به سراسر جهان داشتند و امروز شاهدیم که این اندیشه ها در کشورهای تونس، بحرین، مصر، لیبی و... به بار نشسته است. اما امروز دشمنان سعی دارند که با منحرف کردن بیداری اسلامی راه فراری برای صهیونیست ها درست کنند.


 


بانک مرکزی جمهوری اسلامی از پلیس برای کنترل بازار ارز کمک خواست.

معاون نظارتی بانک مرکزی از مکاتبه این بانک با نیروی انتظامی برای جلوگیری از فعالیت دلالان غیر مجاز ارز خبر داد و گفت: لیست صرافی های غیر مجاز برای مسئولان نیروی انتظامی ارسال شده است.

'ابراهیم درویشی' در گفت و گو با ایرنا، افزود: در تعاملات با نیروی انتظامی از فعالیت صرافی های غیر مجاز جلوگیری می شود.

وی با بیان آن که بانک مرکزی به ۶۲۰ صرافی برای فعالیت در کشور مجوز ارائه کرده است، گفت: این صرافی ها موظف هستند تمام خرید و فروش ها را در سیستم سنا (بانک مرکزی) ثبت کنند.

وی ادامه داد: صرافی های مجاز تنها امکان خرید و فروش ارز را از طریق سامانه سنا دارند و مخاطرات خرید ارز خارج از بانک و صرافی های مجاز ارز با خود افراد است.

درویشی با بیان آن که صرافانی که تاکنون از بانک مرکزی درخواست مجوز کرده اند موفق به دریافت آن شده اند، گفت: باید در نظر گرفت که ظرفیت ارائه مجوز برای فعالیت صرافی ها محدود است و این مجوزها متناسب با وضعیت، قطب اقتصادی و گردشگری صادر می شود.

معاون نظارتی بانک مرکزی با اعلام این که کانون تشکیل شده در بانک‌ها با نظر بانک مرکزی به صورت روزانه نرخی را برای ارز مازاد بر احتیاجات روزمره مردم تعیین می‌کند، گفت: با صرافی‌های متخلف برخورد می‌کنیم.


 


موسسه آمار ترکیه اعلام کرد صادرات طلای این کشور به ایران در مارس ۲۰۱۲ با افزایش ۳۱ برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۹ تن رسید.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، موسسه آمار ترکیه روز جمعه اعلام کرد، صادرات طلای ترکیه به ایران در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۳۱ برابری داشته است.

بر اساس این گزارش، تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه صنعت نفت و بخش بانکی ایران، ترکیه، همسایه غربی این کشور را به کانالی مهم برای برقراری مبادلات اقتصادی و تجاری تبدیل نموده است. واردات طلا یک راهکار موثر ایران برای دور زدن تحریم های بانکی غرب است.

آمارهایی که روز جمعه توسط موسسه آمار ترکیه منتشر شد، نشان می دهد که صادرات طلا به ایران در ماه مارس به ۹ تن، معادل ۴۸۰ میلیون دلار رسیده است. این در حالی است که میزان واردات طلای ایران از ترکیه در مدت مشابه سال گذشته ۲۸۶ کیلوگرم و در ماه فوریه امسال تنها ۳۰ کیلوگرم بوده است.

میزان صادرات طلای ترکیه به ایران در ماه مارس، بالاترین میزان صادرات از سال ۲۰۱۰، یعنی زمان آغاز ثبت ارقام صادرات طلای ترکیه به شمار می رود. مجموع صادرات طلای ترکیه در ماه مارس ۱۱.۱ تن بوده است.

به گفته یک مقام ترکیه ای فعال در زمینه طلا، که حاضر نشد نامش فاش شود، با توجه به اینکه تحریم ها مبادلات تجاری از طریق ارزی را مشکل ساخته، طلا می تواند در این زمینه نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: «برخی پرداخت ها به دلیل مشکلات در زمینه انتقال پول به ایران، ممکن است به طلا صورت گیرند.»

مدیر یک شرکت طلا سازی گفت، ترکیه در طی ۱۲ سال گذشته به یکی از تولید کنندگان عمده طلا تبدیل شده است. میزان تولید طلای ترکیه در سال گذشته ۲۵ تن بوده است. این کشور در سال گذشته حدود ۸۰ تن طلا وارد کرد که بخش عمده ای از آن مجددا به کشورهای همسایه ترکیه همچون عراق و صادر شد.

بر اساس اعلام رئیس اتحادیه طلا و جواهر ایران، مصرف سالیانه طلا در این کشور حدود ۳۰۰ تن بوده است. بر اساس این گزارش، دوبی در کنار ترکیه، از دیگر مراکز مهم واردات طلای ایران محسوب می شود.


 


شاهین دادخواه از مشاوران شورای عالی امنیت ملی و از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای حسن روحانی در دوران اصلاحات به ٧سال حبس محکوم شد.

به گزارش  کلمه، شاهین دادخواه، ٢۴ بهمن سال گذشته توسط قاضی پیر عباسی رییس شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب محاکمه و پس از گذشت ٣ماه از آخرین جلسه دادگاه در یک اتفاق کم سابقه شعبه ای دیگر به ریاست قاضی صلواتی برای این زندانی سیاسی ٧سال حبس صادر کرد.

در دادنامه صادره ۵سال از این حکم به حالت تعلیق درآمده است. اتهام وی همکاری با دول متخاصم است که پیش از این ناظران آگاه گفته بودند بازداشت کارشناسان و مشاوران تیم هسته ای سابق به ریاست حسن روحانی در حقیقت تلاشی برای پرونده سازی علیه شخص روحانی وسیاست های هسته ای تیم او است.

آغاز این روند با ایراد اتهام علیه حسین موسویان سخنگوی تیم هسته ای سابق بوده است و در ادامه به شاهین دادخواه و برخی دیگر از اطرافیان روحانی رسیده است.


 


نیروهای امنیتی رژیم بشار اسد به سوی ناظران بین المللی در شهر خان خان شيخون، تیراندازی کردند.

فعالان سوری امروز موفق شدند، تصاویر ویدیویی این حمله را در شبکه انترنت پخش کنند. این تصاویر سپس در تلویزیون العربیه نیز پخش شد.

در این تصاویر کوتاه، همچنین مخالفان رژیم اسد را می توان دید که چگونه سعی می کردند به ناظران کمک کنند.

تلویزیون العربیه به نقل از منابع معترضان سوری تصاویری را در اخبار روز جمعه پخش کرد که نشان می دهد پس از مورد هدف قرارگرفتن خودروی ناظران در نزدیکی دانشگاه حلب، یکی از عناصر امنیتی رژیم اسد با همان لباس نظامی اش، به ماشین ناظران بین المللی حمله می کند.

در نتیجه این حمله، ماشین ناظران به سرعت از منطقه تیراندازی دور شد.

در همین حال کمیته هماهنگی انقلاب سوریه از کشته شدن بیست نفر از تظاهرکنندگان به دست نیروهای امنیتی سوریه خبر دادند.

طبق این گزارش روز پنجشنبه مناطقی درحومه شهر دمشق و شهرک حراک از توابع درعا با آتش نیروهای رژیم اسد به شدت بمباران شدند.

کمیته های هماهنگی انقلاب سوریه همچنین از وقوع انفجارات مهیبی در منطقه خربه، غزاله، داعل و درعا المحطه خبر داد.

این درحالی است که کارشناسان سازمان ملل متحد روز گذشته از ارسال اسلحه از کره شمالی و ایران به رژیم سوریه خبر داده اند.

کارشناسان سازمان ملل می گویند ایران و کره شمالی بدون در نظر گرفتن تحریم های شورای امنیت به ارسال محموله های اسلحه به سوریه ادامه دادند.

از سوی دیگر حمد بن جاسم آل ثانی وزیر خارجه قطر از رژیم سوریه خواست تا به کشتارغیر نظامیان سوری پایان دهد و به تعهدات خود در برابر طرح کوفی عنان پایبند باشد.

وزیر خارجه قطر که با همتای بلغارستانی خود سخن می گفت با اشاره به حمام خونی که رژیم اسد در سوریه به راه انداخته گفت: رژیم سوریه بدون در نظر گرفتن همه نداهای جامعه بین المللی به کشتار مردم سوریه ادامه می دهد.

وی افزود ابتدا باید به کشتار پایان داد، سپس مراحل بعدی طرح کوفی عنان را عملی ساخت.


 


مدیرمسوول روزنامه توقیف شده "طوس" به جمهوری اسلامی پیشنهاد داد، همانطور که با گروه ۵+۱ (شش قدرت جهانی) وارد مذاکره می شود، با اصلاح طلبان و منتقدان داخلی هم وارد مذاکره شود.

محمد صادق جوادی حصار در گفت و گو با خبرگزاری ایلنا همچنین نسبت به بازگشت اصلاح طلبان به صحنه و شرکت آنان در انتخابات بدون توجه به پیش زمینه های لازم برای آن هشدار داد و گفت که این موضوع به سلب اعتماد عمومی از اصلاح طلبان خواهد انجامید.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه مشارکت اصلاح طلبان نیازمند اعتمادسازی توسط مسئولان است، خاطر نشان کرد: در این میان توده مردم اصلاح طلب نمی توانند به راحتی بازگشت اصلاح طلبان را به عرصه های سیاسی کشور بپذیرند و این سوال برای آنها ایجاد میشود که چه اتفاقی افتاده است که افرادی که تا سال گذشته متهم به فتنه گری بودند اکنون به مشارکت سیاسی دعوت میشوند.

وی اضافه کرد: اگر اصلاح طلبان بدون فراهم کردن مقدمات لازم به صحنه برگردند مطمئنا اعتماد مردم را از دست خواهند داد.

جوادی حصار یادآور شد: در انتخابات ریاست جمهوری اگر متن جامعه اصلاح طلبان نسبت به کنش های اصلاح طلبانه توجیه نشوند، امکان همراهی آنها با احزاب وفعالان سیاسی اصلاح طلب وجود نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه برای مشارکت سیاسی اصلاح طلبان باید به شرایط پیش از خرداد ۸۸ بازگردد، اذعان داشت: باید حرف های هاشمی که در آخرین نماز جمعه خود گفت، عملی شود تا امکان مشارکت واقعی فراهم شود.

وی یادآور شد: پیش از هر چیز باید این باور در مسئولان ایجاد شود که وجود اصلاح طلبان برای پیشبرد اهداف عالی نظام ضروری است.

مدیرمسوول روزنامه توقیف شده "طوس" ادامه داد: مسئولان باید ضمن فراهم کردن زمینه های لازم، شرایط را برای حضور اصلاح طلبان عملیاتی کند چرا که استفاده از چنین افرادی در مدیریت اجرایی کشور جزو نیازهای توسعه کشور محسوب میشود.

این روزنامه نگار با اشاره به برخی افرادی که به عنوان گزینه اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح می شوند، تاکید کرد: آقای عارف و دیگرانی که هم اکنون از آنها نام برده میشود، افرادی نیستند که اصلاح طلبان بخواهند دور آنها جمع شوند.

جوادی حصار اضافه کرد: همانطور که هم اکنون توانسته ایم با ۱+۵ وارد مذاکره شویم، باید بتوانیم با اصلاح طلبانی که در سرنوشت کشور نیز سهیم هستند وارد مذاکره شویم تا شاهد آشتی ملی باشیم.

وی با بیان اینکه اصولگرایان و اصلاح طلبان نمیتوانند به راحتی روی هم خط بکشند، گفت: هیچکدام از دو جناح نمیتوانند دیگری را نادیده بگیرند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطر نشان کرد: دو سال پیش وقتی ما تاکید داشتیم که احمدی نژاد به بیراهه میرود با هجمه ای از انتقادات مواجه شدیم در حالیکه هم اکنون آقایان، خود نیز به این نتیجه رسیده اند.

جوادی حصار در پایان تصریح کرد: امیدوارم هر فردی که عنوان ریاست جمهوری را به خود اختصاص میدهد خادم ملت باشد و با در نظر گرفتن مصلحت کشور، توان مدیریت و نمایندگی ملت بزرگ ایران را در داخل و در عرصه بین المللی داشته باشد.


 


گزارش های رسیده از ایران حاکی از اعدام ۲۶ زندانی در سه زندان مختلف است که از این تعداد، ۱۶ نفر به شکل مخفیانه اعدام شده اند.

اعدام هفت زندانی در زندان کرمانشاه: به گزارش تارنمای دادگستری استان کرمانشاه بامداد چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه هفت زندانی به اتهام قاچاق مواد مخدر به دار آویخته شدند.

 

اعدام سه زندانی در زندان اردبیل: به گزارش تارنمای رسمی دادگستری استان اردبیل بامداد دیروز سه زندانی در زندان اردبیل به دار آویخته شدند. این گزارش که نامهای این زندانیان را اعلام نکرده اتهامات آنان را درارتباط با مواد مخدر دانسته است.

اعدام ۱۶ نفر در زندان مرکزی یزد: به گزارش "فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران" بامداد دیروز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه، ۱۶ زندانی در زندان یزد به دار آویخته شدند.

بنا به این گزارش در میان این ۱۶ نفر چهار زندانی زن وجود داشت و پنج نفر از افراد اعدام شده از شهروندان افغان بودند.

این گزارش همچنین می گوید: یکی از ۵ شهروندان افغانی که صبح دیروز در زندان مرکزی یزد به دار آویخته شد، زندانی "محمد د" فرزند نورمحمد ۲۵ ساله بوده است که ۶ سال پیش دستگیر شد و از آن زمان تاکنون در زندان مرکزی یزد بسر می برد. بنابه اظهارات یکی از بستگانش او در یکی از شهرهای یزد همراه با تعداد دیگری از شهروندان افغانی به دلیل نداشتن برگۀ اقامت در ایران از یک اتوبوس مسافربری 6 سال پیش پیاده و دستگیر شدند. این زندانی ابتدا به دلیل اقامت غیر قانونی در ایران محاکمه و به ۳ میلیون ۵۰۰ هزار تومان جریمه محکوم شد. ولی سپس با پرونده سازی علیه این شهروند جوان افغانی اتهام دروغ داشتن مواد مخدر به او نسبت دادند و به اعدام محکوم کردند.

اعدام های زندان یزد هنوز توسط رسانه های رسمی تائید نشده اند.


 


عباس سلیمی نمین که خود چهره ای محافظه کار و نزدیک به حاکمیت است می گوید، تصاویری که صداوسیما از استقبال مردم مشهد از احمدی نژاد پخش کرد، جعلی و مونتاژ شده بوده است.

رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان اینکه در جریان سخنرانی احمدی نژاد در مشهد کسانی که در جایگاه حضور داشتند می گویند جمعیتی که تلویزیون از حضور مردم در صحن جامع رضوی نمایش داد با واقعیت منطبق نیست، به "خبرآنلاین" گفته است: رسانه ملی تصاویری را از سفر قبلی آقای احمدی نژاد عاریت گرفته است تا نمای دیگری را ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما بر خلاف بسیاری از کشورها سنجشی از آرای عمومی درباره مواضع مسئولان دولتی نداریم اظهار داشت: اگر دلسوز هم هستیم و گرایش به یک مسئول اجرایی داریم باید واقعیت را منعکس کنیم تا او واقعیت ها را از جامعه بپذیرد .


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته