هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۳, شنبه

جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


مهمترین تهدید موجود اقتصادی کشور، بیكاری و ناتوانی دولت در اشتغالزایی است

Posted: 12 May 2012 09:04 AM PDT

یك كارشناس اقتصادی اعلام کرد

جـــرس: یك كارشناس اقتصادی با اشاره به وعده های عملی نشده دولتی ها در خصوص اشتغال زایی و محو بیکاری اعلام كرد: در حال حاضر بیكاری و عدم اشتغالزایی اقتصاد ایران را تهدید می‌كند.


به گزارش ایلنا، محمد حسین مهدوی عادلی یك كارشناس اقتصادی با انتقاد از سیاست‌های اشتغالزایی دولت اظهار داشت: مهمترین تهدیدی كه اقتصاد كشور با آن مواجه است بیكاری و ناتوانی دولت در اشتغالزایی است.


او با بیان این كه فرهنگ كارآفرینی در كشور نیاز به اصلاح دارد خاطرنشان ساخت: در حال حاضر با توجه به شرایط كنونی كشور دولت موظف است تا ضمن فراهم كردن فضای كسب و كار نسبت به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در كشور اقدام كند.


این اقتصاددان با تاكید بر لزوم ایجاد یك میلیون فرصت شغلی طبق برنامه پنجم توسعه خاطرنشان ساخت: باید شرایطی فراهم كرد كه سالانه در كشور زمینه ایجاد یك میلیون شغل فراهم شود تا به این ترتیب بیكاری به یك تهدید جدی برای اقتصاد كشور تبدیل نشود.


این كارشناس اقتصادی در ادامه سخنان خود با تاكید بر لزوم اجرای برنامه‌های اقتصادی دولت برای گسترش بنگاه‌های اقتصادی ایران یاد آور شد: دولتی بودن اقتصاد، پایین بودن كارآیی و بهره وری از جمله ضعفهای اقتصادی ایران در شرایط كنونی است.


مهدوی عادلی به قدرت بخش دولتی تولید در كشور اشاره كرد و افزود: طی سال های نخستین انقلاب به دلیل اینكه تمام بخش ها در اختیار بخش دولتی بود، روز به روز بدنه دولت بزرگتر شد ولی كارآیی و بهره وری واحد‌های دولتی كمتر می‌شد و این روند به اقتصاد كشور صدمه جدی وارد كرد.


این كارشناس اقتصادی با بیان اینكه رسیدن به قدرت اقتصادی منطقه از اهداف اصلی اقتصاد ایران است، خاطرنشان ساخت: برای رسیدن به این هدف باید كــارآفــریـنــان و سـرمـایـه گـذاران بـتـوانـنـد فعالیت های جدی و موثری را در اقتصاد كشور داشته باشند.


شیرین عبادی از سازمان ملل خواستار اقدام عملی جهت آزادی نرگس محمدی شد

Posted: 12 May 2012 08:55 AM PDT

جـــرس: شیرین عبادی، رئیس کانون مدافعان حقوق بشر ایران، از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواسته است از امکانات قانونی خود برای آزادی نرگس محمدی استفاده کند تا این فعال حقوق بشر بتواند برای درمان از زندان خارج شود.


به گزارش تارنمای کانون مدافعان حقوق بشر، این برنده جایزه جهانی صلح نوبل، درخواست خود را با نوشتن نامه به ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، مطرح کرده و در آن وضعیت نرگس محمدی را در زندان توضیح داده است.


در این نامه خانم عبادی با تاکید بر این‌که نرگس محمدی به‌خاطر ابتلا به بیماری فلج عضلانی در زندان «نیازمند درمان فوری» است، هشدار داده است: ادامه این وضعیت می‌تواند سبب معلولیت مادام‌العمر وی شود.


طبق این نامه خانم محمدی پیش از این نیز در سال ۲۰۱۰ دستگیر شده و در زندان به «فلج ادواری عضلانی» مبتلا شده و مدت‌ها تحت درمان بود و پزشک معالج او نیز هشدار داده بود که بازگشت این بیماری احتمالاً عوارض وخیمی برای این زندانی به دنبال خواهد داشت.


خانم عبادی در این نامه گفته است که نرگس محمدی از زمان بازداشت در ۲۱ آوریل (دوم اردیبهشت) تنها یک شب را در بند عمومی زندان اوین گذرانده و از آن تاریخ به بعد در حبس انفرادی به‌سر می‌برد.


این برنده جایزه صلح نوبل در بخش دیگری از این نامه نوشته است که ظاهرا دستگیری نرگس محمدی و انتقال او به زندان انفرادی در قبال خروج همسرش از کشور صورت گرفته و نرگس را گروگان گرفته اند.


تقی رحمانی، همسر خانم محمدی و فعال سیاسی، که به گفته خانم عبادی یک سوم عمرش را در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران گذرانده، دو ماه پیش از ایران خارج شده است.


در این نامه نوشته شده که دو فرزند چهارساله این زوج در شرایط نامساعدی به‌سر می‌برند. خانواده آقای رحمانی از این دو کودک نگهداری می‌کنند.


خانم محمدی، نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر ایران، روز دوم اردیبهشت توسط ماموران وزارت اطلاعات زنجان بازداشت و برای اجرای شش سال حکم زندان خود به زندان اوین در تهران منتقل شد.


این فعال حقوق بشر طبق قانون مجازات اسلامی که در ایران اجرا می‌شود در مجموع به تحمل ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بود اما مدتی بعد در دادگاه تجدیدنظر به شش سال زندان محکوم شد. او اردیبهشت سال ۸۸ شبانه در منزل خود بازداشت و تیرماه سال ۹۰ در دادگاه انقلاب اسلامی محاکمه شد.


اتهام‌های خانم محمدی "اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور"، "عضویت در گروه‌ها یا جمعیت‌ها با هدف برهم زدن امنیت کشور" و "فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی" اعلام شد.


هم‌زمان با انتشار نامه شیرین عبادی، برخی از مراجع تقلید شیعه و منتقد حکومت نسبت به بازداشت نرگس محمدی ابراز تأسف کرده‌اند.


آیت‌الله یوسف صانعی، آیت‌الله اسدالله بیات زنجانی و آیت‌الله عبدالکریم موسوی اردبیلی مرجع تقلید، ابراز امیدواری کرده‌اند که نرگس محمدی هرچه زودتر آزاد شود.


کارشناسان مستقل حقوق بشر سازمان ملل جمعه هفته گذشته با انتشار بیانیه‌ای خواستار آزادی فوری تمام مدافعان حقوق بشر در ایران ازجمله نرگس محمدی شدند.


آزادی ۲ ایرانی از ۱۱ ایرانی ربوده شده در سوریه

Posted: 12 May 2012 08:55 AM PDT

جـــرس: سفیر جمهوری اسلامی در ترکیه از آزادی دو نفر دیگر از ایرانیان ربوده شده در سوریه خبر داد.


به گزارش مهر، بهمن حسین پور با اعلام این خبر اظهار کرد: این دو نفر احتمالا امشب به تهران بازمی گردند.


همزمان عبدالرضا شقاقی، سخنگوی سفارت ایران در ترکیه اسامی این دو ایرانی را محمدفرهنگ فلاح، فرزند هوشنگ اهل هشتگرد و شاهمراد نجفی طالب فرزند خدامراد اهل خرم آباد اعلام کرد.


به گفته وی این دو ایرانی هم اکنون در شهر مرزی هاتای ترکیه به سر می برند و قرار است امشب بعد از عزیمت به استانبول به تهران بازگردند.


پیشتر محمد رئوف شیبانی سفیر ایران در سوریه در گفتگو با مهر اعلام کرده بود در مجموع ۲۲ نفر زائر و ۷ مهندس در سوریه ربوده شدند که با تلاش هایی که صورت گرفته یک گروه یازده نفره آزاد شدند و از گروه دوم نیز پنج نفر آزاد شدند.


بدین ترتیب هم اکنون یازده ایرانی دیگر شامل هفت مهندس و چهار زائر همچنان در بند گروه های مسلح هستند.


تبریک زندانیان سیاسی در سالروز تولد مسعود باستانی: به امید رهایی و هلهله تولدی دیگر در گلزار آزادی

Posted: 12 May 2012 08:39 AM PDT

جـــرس: جمعی از زندانیان سبز بند ٣۵٠ اوین، با پیامی سالروز تولد مسعود باستانی، روزنامه نگار دربند در زندان رجایی شهر را تبریک گفتند.


به گزارش کلمه، در این پیام آمده است: چشم به راه قدم های بهار آزادی، سالی دگر گذشت و همچنان شب ما را دربند خود دارد. مسعود باستانی عزیز در حالی ٣٣ سال تولدش را به استقبال می رود که همسر مهربان و صبورش مهسا نیز این روزها بار دیگر دربند شده است. با تنی رنجور اما رخساره ای گلگون از امید به رهایی شادباش های خود را تا فرسنگ ها دورتر نثارش می کنیم. به امید آنکه تولدی دیگرش را در گلزار آزادی هلهله کنیم.


همچنین گوشه هایی از نامه های زندانیان سیاسی خطاب به باستانی به شرح زیر است:


مهدی محمودیان: مهسای عزیز تولد مسعود را به تو تبریک می گویم
مسعود باستانی، همان روزنامه نگاری است که این روزها بغض در گلوی دوستان و خار در چشم دشمنانش شده تا بار دیگر برگی از تاریخ مقاومت روزنامه نگاران را بازنویسی کند.


هنوز یک هفته نگذشته از آن روز که مهسا امرآبادی، همسرش، روانه ی زندان شد تا مسعود و مهسا سرخم نکنند و در کلاس درس مبارزه، مشق ایستادگی و صبر کنند.


مسعود به همراه دوستان و همراهان خود در رجایی شهر و اوین و کارون اهواز و بهبهان و تبریز و … بی آنکه فراموش کنند روزهای تلخ گذشته و شب های سخت آینده را هنوز آرام و مصمم حرکت می کنند.


به گزارش کلمه، مهدی محمودیان، همکار و همبند او که این روزها در کنارش در زندان رجایی شهر روزگار می گذراند در پیام خود نوشته است: اینجا زمین است. ساعت به وقت انسانیت خواب است. عجب موجود سخت جانی است دل، هزار بار تنگ می شود می شکند می سوزد اما باز هم می تپد. به سراغ من اگر می آیی تند و آهسته چه فرقی دارد؟ تو به هر جور دلت خواست بیا، مثل سهراب دگر جنس تنهایی من چینی نیست که ترک بردارد. تو فقط زود بیا. مهسای عزیز تولد مسعود را به تو تبریک می گویم.


هزینه ی آزادی مهسا
ماجرا از سه سال پیش آغاز شد. از ۱۴ تیرماهی که رسانه های سبز خبر دادند؛ مسعود باستانی روزنامه نگار و فعال سیاسی صبح امروز که برای پیگیری امور همسرش مهسا امرآبادی که قریب ۲۰ روز است در بازداشت به سر می برد به دادگاه انقلاب تهران مراجعه کرده بود با حکم قضایی بازداشت شد.


باستانی پس از بارها مراجعه به دادگاه انقلاب و دیگر نهاد های امنیتی، در حالیکه قول آزادی همسرش را به صورت تلویحی دریافت کرده بود به همراه مادر همسرش به دادگاه انقلاب مراجعه می کند تا اسباب آزادی همسرش را صورت دهد که بنا به گفته مادر مهسا در محل دادگاه انقلاب تهران با حکم قضایی بازداشت و راهی زندان اوین می شود.


مطابق رسم آن روزها دیگر جز شایعات و شنیده های آزاد شدگان خبری نبود از دربندان اوین. بارها شنیده شد که صدای کتک خوردن و فریادهای مسعود باستانی در راهروهای اوین یا اتاق های بازجویی به گوش دوستانش رسیده است و اولین خبر آن روز بود که مهسا امرآبادی تعریف می کند از روز آزادیش.


مهسا امرآبادی بعدها تعریف می کند که: مسعود پریشان و شوریده حتی شماره تلفن یادش نمی آمد. نگران پرسیدم حالش را و معنی جواب مسعود را چند وقت بعد از تلویزیون فهمیدم. آن روز که در بی دادگاه های نمایشی اعتراف کرد. مسعود گفته بود؛ برای آزادیت بهای سنگینی پرداختم..


مهسا امرآبادی لحظه ورود به اوین: دعا کنید مسعود به اوین منتقل شود
تقویم سه ساله ی مسعود پر است از برگ های سبز و قرمز. ۲۴ اردیبهشت ماه اعلام محکومیت قطعی به ۶ سال حبس تعزیری. هفتم خرداد ماه گزارش شد وی به دارالقرآن زندان رجایی شهر که محلی برای اعمال فشار بیشتر بر زندانیان سیاسی است، منتقل شده است. در تاریخ ۲۷ خرداد ماه اعلام شد مسعود باستانی از دندان درد شدیدی رنج می‏برد و در همین حال دادستان تهران با مرخصی وی مخالفت می کند. ۱۳ تیرماه مسعود مرادی باستانی طی ملاقات با دادستان تهران، مسایل و خواسته‌های خود را به‌طور مستقیم با وی در میان گذاشت. ۸۸۸ روز بدون مرخصی، ۱۰۰۰ روز گذشت باز هم بی مرخصی… و هر روز به تعداد این برگ ها اضافه می شود و امروز درد دوستان مهسا و مسعود نه زندان که دوری این دو زندان از هم است که همان فرصت دو هفته یکبار از پشت شیشه های کثیف را هم از این زوج جوان گرفت.


مهسا روبروی زندان اوین وقتی چمدان پر کتابش را بلند می کند رو به همه می گوید: “چیزی نمیخوام فقط دعا کنید مسعود رو بیارن اوین که لااقل بتونیم ملاقات داشته باشیم”


و امروز تولد مسعود است
رسم شده است این روزها انگار تولدهای از راه دور این سوی میله ها، پیام های آن سوی دیوارها، کمپین های مجازی و گرامی داشت های پر امضا. تغییری در ادبیات و آداب و شیوه های نوین چاره ای ست که از دل های تنگ جوشید و هر روز به شکلی گاه جدید و گاه تکرار بروز کرد.
ماه های اول زیر آن پل سیمانی، درست روبروی در بزرگ زندان اوین میعادگاه شده بود، از سفره های افطار تا کیک های سبز تولد با عکس های زندانیان سیاسی و بعد تر که با شبکه های توری بستند و پارکینگش کردند در خانه ها و وعده گاه های دیگر.


مسعود باستانی به همسرش: بیا فردا را آرزو کنیم
امروز سالروز تولد مسعود است، روزنامه نگاری که دو سال پیش در سالروز تولد مهسا برایش نوشت: احساس می‌کنم الان دیگر نیازی به گلایه و شکایت از ظلم‌های امروز و دیروز نداریم و بایستی به فردا فکر کنیم. زیرا که بر اساس سنت تاریخ و نوید طبیعت، به یقین فردا روشن‌تر از امروز خواهد بود و کلید صبح فردا در گرو صبوری‌های امروز ماست.


بیا فردا را آرزو کنیم. بیا به جای گلایه و شکایت و دلسردی از این روزها به فردایی فکر کنیم که در آن تلاش برای تحقق رویای یک سرزمین سبز و آباد مجازات و کیفر به دنبال نداشته باشد.


همسرم! فردا در راه است سالروز تولدت هم دوباره فراخواهد رسید . فردایی روشن و سبز که به زودی خواهد رسید و من در آن روز باردیگر سالروز تولد تو را تبریک خواهم گفت. روزی که آرزوهای ما هم متولد شده اند و ما آن روز را جشن خواهیم گرفت.


مهسا در نامه ای به مسعود: آرمان‌هایمان را باور کرده‌ایم
و همان روزها مهسا در جوابش نوشته بود: سرت سلامت و سبز باشد که آزادی را می‌ستایی اما نه به هر قیمت و شکلی. این است قول و قرار ما، این همان زندگی شرافتمندانه‌ای است که وعده آن را به من داده بودی، و الان می‌بینم که چه خوب وعده به جا می‌آوری و روی قولت می‌مانی.


عجب دنیای برعکسی‌ست، در زندان هستی و در حبس آزاده‌ای. بگذار تمام این سال‌های جوانی را در زندان سپری کنی، اما این صبر هم اجری دارد که خدای من و تو آن را نوید داده است.


من منتظر آن روز خدا هستم، آن روز دیگر دستانم خالی نیست از نبودنت و در عین حال بودنت، در آن روز دیگر برایت آزادی را از پشت تلفن تصویر نمی‌کنم، خودت هستی و می‌بینی. آن روز تو باید تصویر کنی زندان را برای نسل فردا که نیاز دارند به دانستن بهای آزادی.


ما آرمان‌هایمان را باور کرده‌ایم، باوری که از پس آن “ایمان”، که بخش دیگری از این زندگی است، رشد یافته و مزه این ایمان در لحظات فراق چقدر شیرین است و خدا هم صابرین را دوست دارد.


امروز سالروز تولد مسعود است. روزنامه نگار دربندی که …


اعمال قبیح حکومت آیا نباید لااقل مورد تقبیح و مذمّت مردان دین قرار گیرد

Posted: 12 May 2012 08:39 AM PDT

نامه سرگشاده خانواده های زندانیان سیاسی به مراجع
جـــرس: خانواده های زندانیان سیاسی در سالروز میلاد حضرت زهرا طی نامه ای سرگشاده به مراجع، ضمن برشمردن گوشه ای از مظالم موجود در کشور ، خطاب به علمای اسلامی اظهار داشتند: "آیا چهره سیاهی که از اسلام نزد نسل جوان امروز ایران توسط خشونت طلبان اقتدارگرا ساخته شده مورد تأیید بزرگواران حوزه های علمیه ماست و آیا قرائت رحمانی از اسلام را فرزندان ما باید در جایی فراتر از مرزهای کشور اسلامی مان جستجو کنند؟!"


خانواده های زندانیان سیاسی همچنین خطاب به مراجع عظام تقلید خاطرنشان کردند که در همه روزهای تلخ و سیاهِ بندی شدن عزیزانمان در زندان جور براساس همین آموزه های اسلامی فریاد حق خواهی و عدالت طلبی برکشیدیم و بیرق آزادی خواهی و اقامه قسط برافراشتیم و در این راه رنج های بسیار بردیم و ستم های مضاعف را تجربه کردیم و دادخواهی مان را به مراجع رسمی و غیر رسمی و به محضر شما بزرگواران عرضه کردیم، انگیزه اصلی مان از اصرار بر این مشی فاطمی، نهی از منکر بود و اینک سوالمان از شما بزرگواران این است که آیا منکر بزرگ زمانه که همانا عدول از عدالت و اعمال ستم به بندگان خداست، تنها باید توسط کسانی که مستقیماً در معرض ستم قرار گرفته اند نهی شود و دیگران هیچ گونه مسئولیتی در این باب ندارند؟!


به گزارش کلمه، این خانواده های زندانیان سیاسی در نامه ی خود همچنین پرسیده اند: ما در آستانه میلاد اسوه عالمیان حضرت زهرا می خواهیم بدانیم مسئولین قضایی جمهوری اسلامی چه اصراری دارند که بانوی محترمه نرگس محمدی را که در زندان ستم به بیماری صعب و غریب و سختی گرفتار آمده و در غیبت اجباری همسر، مسئولیت سرپرستی دو طفل خردسالش را به عهده دارد، در ایام رحلت بانوی عالمین به زندان فراخوانده شود و چه اصراری دارند همسر جوان زندانی سیاسی مظلوم، مسعود باستانی، در ایام ولادت زهرای مرضیه (س) به زندان فراخوانده شود و چه اصراری دارند که جشن های مذهبی را برای خانواده های زندانیان سیاسی بلکه همه مسلمانان عدلت طلب و آزادیخواهان و هم نوع دوستان، عزا کنند؟!


متن کامل این نامه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا بنت رسول الله
محضر مبارک مراجع عالیقدر تشیع
با عرض سلام و ادب و احترام


روز ولادت بانوی بزرگواری است که اسوه همه بشر و بشریت است. انسانی تمام که ادعای ابتر بودن پیامبر خاتم (ص) را در یک تاریخ به وسعت زندگی همه ستم گران و مدعیان تهی مغز مفلوک به سخره گرفته است.
روز ولادت بانوی ارجمندی است که میلادش مبشّر مهر بود و گشایش و رحمت. زنی که پرستار بود و همسر بود و مادر بود و معلم بود و مدرس بود و مشاور بود و خطیب بود و افشاگر ستم بود و این همه نقش را بی هیچ کم و کاست در دوران کوتاه عمر با عزتش ایفا نمود تا به پیروان آئین محمدی بیاموزد که انسان، موجود ناشناخته ای است که تنها در مقابل خدای احد و واحد سجده می کند و در مقابل غیراوحتی اگر بر کرسی قدرت تکیه زده باشد، تنها بنده ای است برابر که رأی و نظرش و انسانیتش مکرم است و احدی حق ندارد حقوق انسانی اش را نادیده بگیرد و از حقش محروم کند و تحت ظلم و ستمش قرار دهد با هرادعایی!


روز ولادت زهرا(س) است و ما اندوه زده تر از آنیم که بتوانیم این روز بزرگ را به سرور و شادمانی بگذرانیم چرا که عزیزانمان را به بند ستم کشیده اند و هر روز فشار و عسر و حرج را بر آنان و اعضای خانواده هایشان که تن به خواسته های غیر مشروع و غیر قانونی آنان نمی دهند و سرخم نمی کنند و کرنش نمی کنند و تأیید رفتار غیرشرعی و غیرانسانی آنان را نمی کنند، بیشتر و بیشتر می کنند. تا آن جا که تهدیداتشان را، که البته دوست دارند مکتوم بماند، عملی می کنند و انواع محرومیت ها را در مورد آنان اعمال می کنند از محرومیت های شغلی و حقوق اجتماعی تا محرومیت ها از همه نیازهای انسانی و عاطفی.


حضرات آیات عظام
در روز ولادت بانوی دوعالم صدیقه طاهره(س) مایلیم بدانیم آیا رنجی که این دردانه رسول الله(ص) از ستم می برد تنها به دلیل این بود که خود در معرض این ستم قرار داشت یا از انحرافی که در دین مبین ایجاد شده بود، دل نگران بود؟! و آیا خشمش از دست اندازی ها برفدک به دلیل عسرت اقتصادی خود و خاندانش بود یا این که بنیان پایه های کج در حکومت اسلامی او را برمی آشفت؟! و آیا حضور و نقش آفرینی سیاسی این بانوی مطهر و مکرم تنها برخواسته از میل به قدرت شویش بود یا احساس مسئولیت اجتماعی او را به میدان روشنگری و آگاهی بخشی می کشاند تا جامعه اسلامی را از انحراف و فساد سیاسی و اجتماعی به اصلاح بکشاند؟! مایلیم بدانیم همه آن چه دخت یگانه پیامبرمان در برابر کژی های حاصله در حکومت اسلامی پس از وفات پدربزرگوارشان کردند، تنها باید چون نوشته ای زرین در لوح ضمیر ما پیروانش بماند یا باید با تأسی به آن بزرگوار و همه فرزندان حق طلبش پای در مسیر روشنگری گذاشته نقد مشفقانه و مصلحانه را برگزینیم و تا رسیدن به صلاح و اصلاح آرام ننشینیم؟!


ما خانواده های زندانیان سیاسی که در همه روزهای تلخ و سیاهِ بندی شدن عزیزانمان در زندان جور براساس همین آموزه های اسلامی فریاد حق خواهی و عدالت طلبی برکشیدیم و بیرق آزادی خواهی و اقامه قسط برافراشتیم و در این راه رنج های بسیار بردیم و ستم های مضاعف را تجربه کردیم و دادخواهی مان را به مراجع رسمی و غیر رسمی و به محضر شما بزرگواران عرضه کردیم، انگیزه اصلی مان از اصرار بر این مشی فاطمی، نهی از منکر بود و اینک سوالمان از شما بزرگواران این است که آیا منکر بزرگ زمانه که همانا عدول از عدالت و اعمال ستم به بندگان خداست، تنها باید توسط کسانی که مستقیماً در معرض ستم قرار گرفته اند نهی شود و دیگران هیچ گونه مسئولیتی در این باب ندارند؟!


مراجع بزرگوار
ما در آستانه میلاد اسوه عالمیان حضرت زهرا (س) می خواهیم بدانیم مسئولین قضایی جمهوری اسلامی چه اصراری دارند که بانوی محترمه نرگس محمدی را که در زندان ستم به بیماری صعب و غریب و سختی گرفتار آمده و در غیبت اجباری همسر، مسئولیت سرپرستی دو طفل خردسالش را به عهده دارد، در ایام رحلت بانوی عالمین به زندان فراخوانده شود و چه اصراری دارند همسر جوان زندانی سیاسی مظلوم، مسعود باستانی، در ایام ولادت زهرای مرضیه (س) به زندان فراخوانده شود و چه اصراری دارند که جشن های مذهبی را برای خانواده های زندانیان سیاسی بلکه همه مسلمانان عدالت طلب و آزادیخواهان و هم نوع دوستان، عزا کنند؟! و این عمل قبیح از جانب مدعیان حکومتی آیا نباید لااقل مورد تقبیح و مذمّت مردان دین قرار گیرد؟ و نباید مرتکبین این قسم منکرات مورد سوال و مؤاخذه قرار گیرند؟ آیا چهره سیاهی که از اسلام نزد نسل جوان امروز ایران توسط خشونت طلبان اقتدارگرا ساخته شده مورد تأیید بزرگواران حوزه های علمیه ماست و آیا قرائت رحمانی از اسلام را فرزندان ما باید در جایی فراتر از مرزهای کشور اسلامی مان جستجو کنند؟!


مراجع بزرگوار تقلید
ما خانواده های زندانیان سیاسی در روز میلاد خجسته دختر محمد نبیّ مان (ص) و همسر علی ولیّ مان (ص) و مادر بزرگوار حسینین و زینبین (ع) که الگوی تعامل با مخالفین و منتقدین خود و در عین حال الگوی ستم ستیزی و مظلوم پروری هستند، بار دیگر مسئولیت خطیر بزرگان دین را به یاد می آوریم و خودمان و ایشان را توصیه به تقوی و حمایت از حق و انکار باطل می کنیم و با رجاء واثق به حاکمیت عدل و زوال ستم و ستم گران عالم، نقش اجتماعی خود را به عنوان یک مسلمان متعهد و یک شهروند مسئول بازخوانی می کنیم و اعلام می داریم تا زمانی که یک زندانی سیاسی بی گناه در زندان های کشورمان باقی است نقش روشنگری و آگاهی بخشی ما خانواده ها نیز باقی است و در این راه که راه همه مصلحان عالم بوده است، خار مغیلان را به جان می خریم تا آیندگان بدانند عافیت طلبی و راحت طلبی ما را به گوشه های تاریک روزمرگی های زندگی نکشانده و در میدان مانده ایم تا فردای روشن را مقابل چشم فرزندانمان که خشونت طلبان حامی اسلام طالبانی، نامأنوس با اسلام رحمانی شان می خواهند و می پسندند، تصویر کنیم و آنان را به گشایش و رحمت و برکت الهی امیدوار سازیم. و انتظار همراهی بزرگان دین و مجتهدین و فقهای متقی و مراجع مردمی و غیروابسته به حکومت و منابع حکومتی، انتظاری زیاده و غریب نیست.


و من الله التوفیق و علیه التکلان
خانوده های زندانیان سیاسی
۲۳/۲/۱۳۹۱ برابر با روز ولادت حضرت فاطمه


مرکز آمار ایران، آمار میلیونی مورد ادعای رئیس دولت را رد کرد

Posted: 12 May 2012 08:29 AM PDT

جـــرس: در حالی که احمدی‌نژاد در فروردین ماه امسال مدعی ارائه خبری "خوشحال‌کننده" جهت تایید قطعی یک میلیون و ششصد هزار شغل جدید در سال گذشته شده بود، گزارش جدید مركز آمار ایران نشان می‌دهد كه در سال مورد ادعا (۹۰) تنها چهارصد هزار شغل جدید ایجاد شده است.


به گزارش جهان نیوز، محمود احمدی‌نژاد در فروردین ماه سال جاری در جمع مردم بندرعباس از تحقق ایجاد قطعی یک میلیون و ششصد هزار شغل جدید در سال گذشته خبر داد و این آمار را به زعم خود خوشحال‌کننده دانست و مدعی شد: "در سال ۹۰ ایجاد ۲.۵ میلیون شغل هدف‌گذاری شد، آماری كه تا به حال درباره تحقق هدف ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در سال ۹۰ ارائه شده آماری خوشحال‌كننده است."


احمدی‌نژاد در ادامه عنوان کرد، از دو و نیم میلیون شغل وعده داده شده تا به حال ایجاد بیش از یك میلیون و ششصد هزار شغل در سال ۹۰ بررسی و مورد تایید قرار گرفته است و دولت مصمم است برای سال ۹۱ نیز ایجاد ۲.۵ میلیون شغل دیگر را محقق كند.


بر اساس این گزارش، اما با وجود ارائه چنین آماری از سوی رئیس‌ دولت، امروز مرکز آمار ایران با ارائه گزارشی، نرخ بیكاری در سال گذشته را ۱۲.۳درصد اعلام کرد.


نتایج گزارش‌های ارائه شده از سوی مركز آمار ایران نشان می‌دهد كه تعداد بیكاران در كشور صرفا از ۳.۲ میلیون نفر در سال ۸۹ به ۲.۸ میلیون نفر در سال ۹۰ تقلیل یافته است.


بر اساس آمار رسمی ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران، دولت در سال گذشته صرفا موفق به ایجاد چهارصد هزار شغل جدید شده و در این آمار خبری از تحقق دو و نیم میلیون شغل وعده داده شده که به گفته احمدی نژاد بیش از یک میلیون و ششصد هزار شغل آن هم تایید شده، نیست.

 

از سوی دیگر، عبدالرضا شیخ اسلامی در سال جاری اعلام كرده بود: "۲.۵میلیون شغل در سال گذشته در كشور ایجاد شد و سامانه رصد كه از سوی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شده است در حال راستی‌آزمایی اشتغال ایجاد شده از استان‌های مختلف كشور می‌باشد كه آمار اشتغال پس از این راستی آزمایی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت."


مجوز مجلس به دولت برای فروش اموال مازاد

Posted: 12 May 2012 06:18 AM PDT

جـــرس: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب بندی از لایحه بودجه سال ۹۱ به دولت اجازه دادند با رعایت اصول قانون اساسی و قوانین مربوطه اموال منقول و غیر منقول مازاد خود را به فروش برسانند.


به گزارش مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نوبت دوم بررسی لایحه بودجه ۹۱ در جلسه روز شنبه طی مصوبه ای به دولت و دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون محاسبات عمومی کشور اجازه دادند با رعایت اصول ذیربط قانون اساسی و قوانین و مقررات مربوطه اموال منقول و غیر منقول مازاد وزارتخانه ها و موسسات دولتی خود را به فروش برسانند و وجوه حاصل را به درآمد عمومی کشور نزد خزانه داری واریز کنند.


گفتنی است در هنگام بررسی این بند از لایحه بودجه احمد توکلی رئیس مرکز پژوهشهای مجلس طی تذکری گفت: این حکم غیر قابل قبول است و اینکه ما به دولت بگوییم در سال آخر فعالیت خود می توانی هر چه اموال در اختیار داری بفروشی با سیاست های اصل ۴۴ و دیگر قوانین ناسازگار است.


رئیس مجلس در پاسخ به تذکر توکلی گفت: ما باید مختصری عقل هم برای دولت قائل شویم.


توکلی نیز در پاسخ به این سخن لاریجانی گفت: متاسفانه در این سالها کارهای عجیب و غریب از دولت کم ندیده ایم.


همچنین نماینده دولت در دفاع از این بند گفت: این حکم عینا در قانون محاسبات عمومی آمده است.


نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب بند دیگر از لایحه بودجه ۹۱ به دولت و دستگاه‌های اجرایی ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 5 قانون محاسبات کشور اجازه دادند در صورت آغاز عملیات اجرایی احکام مرتبط با واگذاری و یا فروش اموال در اجرای قانون بودجه سال ۹۰ کل کشور که تا پایان سال مذکور به انجام نرسیده اقدامات لازم جهت تکمیل عملیاتی اجرایی را طی سال جاری به انجام برسانند.


بانک مرکزی موظف به سپرده‌گذاری پنج میلیارد دلاری برای تسهیلات بخش خصوصی شد
همزمان نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب بندی از لایحه بودجه مقرر کردند بانک مرکزی برای افزایش سهم تسهیلات ارزی بخش غیر دولتی مبلغ پنج میلیارد در بانک های عامل یا خارجی سپرده گذاری کنند همچنین وزارت اقتصاد و بانک مرکزی مکلف شدند ده میلیارد دلار خط اعتباری از خارج از کشور جهت تامین مالی بخش خصوصی فراهم نمایند.


به گزارش مهر، در ادامه جلسه بررسی لایحه بودجه جزء (یک) و جزء (دو) بند هشت لایحه بودجه به تصویب رسید.

بر اساس جزء یک در اجرای بندهای یک و سه ماده ۲۸ قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی به بانک مرکزی جمهوری اسلامی اجازه داده می شود به منظور افزایش سهم تسهیلات ارزی بخش غیر دولتی مبلغ 5 میلیارد دلار در بانک های عامل و یا بانک های خارجی سپرده گذاری نمایند.

همچنین بر اساس این بند وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی مکلف شدند حداقل ده میلیارد دلار خط اعتباری از خارج از کشور جهت تامین مالی سرمایه گذاری بخش های غیر دولتی فراهم نماید.

 

عضو فراکسیون اصولگرایان: مجبوریم تا پایان دوره احمدی نژاد دندان روی جگر بگذاریم

Posted: 12 May 2012 05:12 AM PDT

جـــرس: عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت با اشاره به قانون شکنی های مکرر دولت و خصوصا اقدامات چند روز اخیر احمدی نژاد گفت: "علیرغم عملکرد دولت ناچاریم که دندان روی جگر بگذاریم، تا این یک و نیم سال پایانی عمر دولت وی نیز به اتمام برسد."


به گزارش اعتدال، غلامرضا مصباحی مقدم گفت: اگر هر دستگاهی در چارچوب قانونی خود حرکت کند ، اختلافی پیش نمی آید ؛ اختلاف نظر هم اگر پیش بیاید ، راهکار قانونی و راه حل قانونی دارد ؛ در مسائل اخیر هم اگر رییس دولت در مقابل قانون خاضع باشد ، مساله حل است و مشکلی باقی نمی ماند.


وی در ادامه به جنجال آفرینی افرادی چون الهام و جوانفکر اشاره کرد و گفت: نزدیکان رییس جمهور چون آقای الهام ؛ خوب است که بگویند بیکارانی که رهبری فرستاده اند مجمع تشخیص مصلحت نظام چه کسانی هستند که به خاطر بیکاری فرستاده شدند آنجا...


مصباحی مقدم گفت: این پیش داوری ها و این گونه سخنان عقلانی نیست ، ما انتظار داریم این افراد فکر شده اظهار نظر کنند ؛ البته درباره بقیه افرادی که اظهار نظر کردند، نظیر جوانفکراظهار نظر نمی کنم ، چون آنها را تابع بی چون و چرای محمود احمدی نژاد می دانم.


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم در خاتمه گفت: رویه ما تعامل و کمک به دولت بود و به همین دلیل در برخی موارد با دولت مهربانانه برخورد کردیم اما اینها هیچکدام رعایت توصیه های رهبری را نکردند.



هشدار و اولتیماتوم نفتی ایران به اتحادیه اروپا

Posted: 12 May 2012 04:58 AM PDT

جـــرس: در آستانه آغاز تحریم نفتی ایران توسط اتحادیه اروپا، و همزمان با آغاز شمارش معکوس برای شروع دور جدید مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ در بغداد، وزیر نفت جمهوری اسلامی هشدار داد در صورت عدم لغو تحریم‌های نفتی پس از مذاکرات اتمی بغداد، صادرات نفت به اتحادیه اروپا قطع می‌شود.


به گزارش مهر، رستم قاسمی روز شنبه طی سخنانی در هفدهمین نمایشگاه نفت تهران خطاب به غرب هشدار داد که اگر پس از نشست بغداد تحریم‌های نفتی ایران لغو نشود، وزارت نفت ایران حتما صادرات نفت به کل کشورهای اروپایی را قطع خواهد کرد.


سردار قاسمی درباره واکنش احتمالی ایران در قبال عدم لغو تحریمهای نفتی ایران پس از نشست بغداد، گفته است: در حال حاضر ایران مشکلی برای فروش و دریافت مبالغ حاصل از صادرات نفت ندارد.


وی با اعلام اینکه اگر نفت ایران بر روی اروپا قطع شود، کشورهای دیگری هستند که نفت خام ایران را خریداری کنند، بیان کرد: اما این طرح پیش دستانه ایران منجر به افزایش قابل توجه بهای نفت در بازار جهانی خواهد شد.


همزمان، محسن قمصری مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران نیز توقف کامل صادرات نفت ایران به اتحادیه اروپا را باعث به وجود آمدن تبعاتی برای قیمت نفت دانسته است.


مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه سال گذشته متوسط قیمت نفت خام صادراتی ایران بیش از ۱۱۰ دلار بوده است، بیان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون هم متوسط قیمت نفت خام صادراتی ایران نزدیک به ۱۲۰دلار بوده است.


این مقام مسئول با اعلام اینکه قطع کامل صادرات نفت منجر به افزایش بهای طلای سیاه در بازار جهانی خواهد شد، یادآور شد: بر این اساس، پیش بینی می شود قیمت جهانی نفت حتی تا مرز ۱۳۰ تا ۱۴۰ دلار در هر بشکه هم افزایش یابد.


آمار اوپك از كاهش تولید نفت ایران غیررسمی است
همزمان، یک مقام ارشد نفتی ایران اعلام آمار کاهش تولید نفت ایران را مربوط به آمار غیررسمی اوپک دانست.


به گزارش ایلنا، محمدعلی خطیبی نماینده ایران در هیات عامل اوپک در خصوص گزارش ماه آوریل اوپک در مورد تولید نفت ایران به ایلنا گفت: گزارش‌های ماهانه اوپک با دو رقم رسمی و غیررسمی اعلام می‌شود که رقم سه میلیون و ۱۹۶ هزار بشکه‌ای که برای تولید نفت ایران عنوان شده، رقمی غیررسمی است.


وی با دفاع از آمار رسمی ارائه شده از سوی ایران برای تولید نفت گفت: ما رقم غیررسمی اوپک را تایید نمی‌کنیم چرا که مسئولیت ارائه این آمار به عهده خود آن‌ها است اما به نظر می‌رسد که منبع آمار غیررسمی گزارش ماه آوریل اوپک، نشریات و سایت‌هایی است که تنها برآوردی از این آمار ارائه کرده‌اند.


به اعتقاد خطیبی اوپک این آمار غیر رسمی را تایید نمی‌کند اما تنها به عنوان مقایسه آن را همراه آمار رسمی اعلام می‌کند.


نماینده ایران در هیات عامل اوپک در پاسخ به سوالی مبنی بر آمار تولید نفت ایران تصریح کرد: باید این آمار را از مسئول آن پرسید و اگر مسئولی تمایل ندارد آمار آن را ارائه کند من نمی‌توانم از این آمار حرف بزنم.


گفتنی است، سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، با انتشار گزارش تازه‌ای از کاهش ۹ درصدی صادرات نفت ایران در چهار ماه نخست سال جاری میلادی (از ۱۱ دی ۱۳۹۰ تا کنون) خبر داد.

معاون فرمانده کل سپاه: موفق خواندن مذاکرات اتمی “جنگ روانی” است

Posted: 12 May 2012 04:44 AM PDT

جـــرس: درحالیکه مقامات جمهوری اسلامی همچنان مذاکرات هسته‌ای با گروه ۱+۵ در استانبول را موفقیت آمیز خوانده‌ و نسبت به نتایج مذاکرات بغداد در روزهای آینده نیز اظهار امیدواری کرده اند، یک مقام ارشد سپاه پاسداران، موفقیت آمیز خواندن مذاکرات مذکور را "جنگ روانی" و "متاثر از توطئه‌ غرب" ذکر کرد.


به گزارش پایگاه خبری رصد، پاسدار حمیدرضا مقدم فر، معاونت فرماندهی کل سپاه پاسداران، روز گذشته در مراسم سرگروه‌های حلقه‌های صالحین در یزد با اشاره به گزارشی از "وضعیت موجود" گفت: این شرایطی که ما در آن قرار داریم بسیار مناسب است و علی رغم همه مشکلات که در همه دوران‌ها در داخل و خارج داشته‌ایم الان در بعد خارجی آرزوی دیرینه امام در خصوص بیداری اسلامی محقق شده و اوضاع به گونه‌ای است که در ادامه تحولی بزرگ شکل خواهد گرفت و رهبری نیز از آن به بیان «از این رو به آن رو شدن» یاد می‌کنند.


وی اظهار عقیده کرد: در این شرایط بیداری اسلامی هم بیگانگان شگفت زده شدند و هم برخی در داخل کشور ما و اوضاع در دست آمریکا در رفته و مشغولی‌هایی از جمله اقتصاد برای آن‌ها شکل گرفته است که جنبش‌هایی نظیر وال استریت آن‌ها را دچار مشکل کرده و هرچه می‌خواهند جایی را مهار کنند جای دیگر برای آن‌ها مشکل ساز می‌شود و جامعه جهانی در حال تحولی بنیادین است که الگو و خیزش اسلام بر آن‌ها موثر بوده است.


معاون فرهنگی سپاه ادعا کرد: "در داخل ما هیچ وقت اوضاعی به این خوبی نداشتیم و در اوج فتنه‌های ۸۸ دشمنان خود اذعان کردند و گفتند که مدیریتی بی‌بدیل است و رهبر معظم انقلاب صحنه را مدیریت کردند و این فتنه تمام شد و بعد از آن نیز در انتخابات مجلس با وجود تحریم‌ها و برنامه ریزی‌ها مردم بسیار پرشور در صحنه وارد شدند و هم آمدن آن‌ها مهم بود و هم انتخابی که کردند به نفع اسلام بود."


مقدم فر افزود: اما در کنار این‌ها مشکلاتی نیز وجود دارد که مشکلاتی است که اگر غفلت کنیم دچار آسیب‌های جدی می‌شویم و دشمن نمی‌خوابد و از در بیرونش می‌کنی از پنجره می‌آید داخل و آن‌ها هرگز نمی‌خوابند و در پیروزی و شکست عزمی مصمم در شکست اسلام دارند.


وی ادامه داد: ما علی رغم همه پیروزی‌ها و قله و افق روشن که رهبری بیان کرده‌اند باید آسیب‌شناسی کرده و پستی و بلندی‌ها را نیز بشناسیم تا آسیب زیادی نخوریم که با وجود تاکیدات رهبری این جنگ در فتنه ۸۸ خود را نشان داد و همه را غافل گیر کرد و در این حال باید شرایط اکنون را به خوبی بشناسیم.


معاون فرهنگی سپاه پاسداران افزود: امروز هم دشمن با‌‌ همان مدل جنگ نرم با ما می‌جنگد اما مدل آن را تکامل داده است و به صورت قدرت هوشمند به سمت هدف خود می‌رود و اخیرا ۱۵ نفر را اطلاعات دستگیر کرد که در سایتی که اسرائیل ارائه داده بود، با آن‌ها رابطه برقرار کرده و اطلاعات جاسوسی به آن‌ها می‌دادند.


مقدم فر بیان کرد: آمریکا نیروی ششم خود را به کل به فضای سایبری اختصاص داد که اولین آن مربوط به کشور ما ویروس اکستاکس نت بود که به صورت تمام عیار در حال داخل شدن و گرفتن اطلاعات ما است و اهمیت آن تا جایی است که رهبری با تشکیل شورای فضای مجازی آن را معادل انقلاب اسلامی می‌دانند.


وی اظهار عقیده کرد: امروز جنگ جدیدی را علیه ما شروع کرده‌اند که به اذعان خودشان با هنر با ما می‌جنگند و با فارسی وان و شبکه من و تو و تصویری ذهنی و ماندگار به جنگ با ما می‌پردازند که امروز راهبرد آن‌ها خیلی با بعد از فتنه فرق نکرده و آن این است که می‌گویند باید کاری کرد که ایران تغییر رفتار دهد ومی دانند که فروپاشی امکان پذیر نیست و این بدان معنی است که آن‌ها به دنبال تغییر به نحوی که به جایی برسد که رفتارش تغییر کند و منظورشان این است که مردم و نخبگان ایران این باور فکری به آن‌ها دست دهد که مشکلاتشان تا وابسته به غرب و آمریکا نباشند، رفع نمی‌شود.


معاون فرهنگی سپاه پاسداران یادآور شد: راهبردهای عملیاتی آن‌ها اول ایجاد شکاف در دو سطح بین مردم و حکومت و شکاف بین مسئولان و حاکمان در جمهوری اسلامی و دوم تمرکز بر راهبردهای اقتصادی و معیشتی مردم بود و راهبرد آخر آن‌ها نیز اختلاف با هدف گیری خاص و جداسازی مردم از رهبری و بین افراد جامعه بوده است.


مقدم فر از جنگ روانی علیه ایران خبر داد و گفت: این جنگ در قضیه اخیر مذاکرات هسته‌ای تا جایی بود که وزیر امور خارجه ما در مذاکرات حضور پیدا کند اما برخی از رسانه‌ها از جمله رسانه ملی بسیار این مذاکرات را اثر گذار و مهم نشان داد که این جنگ روانی آن‌ها بود بدین صورت که با وجود اینکه آن‌ها به ما در این مذاکرات نیازمند بودند با بزرگ کردن آن نشان دادند که ما به این مذاکرات نیاز داریم که این حاشیه‌ها فقط به منظور جنگ روانی بود که ما به آن‌ها نیاز داریم اما با وجود تلاش‌های رهبری در خصوص پیروزی ما در تحریم‌ها این بزرگ نمایی‌ها توسط رسانه‌های غربی و برخی از رسانه‌های ما صورت گرفت و جوری جا افتاد که ما به آن‌ها نیازمندیم واین نگران کننده است و زخم به افکار عمومی ما وارد شد.


وی تصریح کرد: آن‌ها خود اذعان داشته‌اند که شخص رهبری و ولایت فقیه و سپاه و بسیج مهم هستند و پس از ۹ دی همه آنچه را که قبلا برای آن‌ها برنامه ریزی کرده بودند‌‌ رها کردند و بر روی این سه محور زوم کرده‌اند واز جمله کار جدید آن‌ها تمام تلاش صد ساله خود را با خباثت تمام بر روی ساختن فیلم مستند زندگی مقام معظم رهبری گذاشتند که بیان کنند ایشان قدرت طلب هستند که با نگاهی ظریف می‌توان آن را دید.


معاون فرمانده کل سپاه در خاتمه گفت: یکی دیگر از بزرگ‌ترین این مشکلات و حوزه‌های مهم تلاش دشمن اختلاف بین اصولگرایان بود و اینکه ادعا کنند بین دو روحانی بزرگ ما مصباح و مهدوی کنی اختلاف افتاده است و خیلی از وقت‌ها متوجه نیستیم برخی از عوامل در داخل باعث بوجود آمدن آن بودند از جمله بیانیه دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه مصباح و یک روزنامه محلی در خصوص مهدوی کنی که این ناراحت کننده بود.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته