هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۸, پنجشنبه

Latest News from Iran Green Voice for 05/17/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



ندای سبز آزادی- کاوه مشرقی: روزی نیست که رسانه‌ها یا دستگاه‌های انتظامی از کشف محموله قاچاق مشروبات الکلی خبر ندهند. بیش از سه دهه از عمر جمهوری اسلامی سپری می شود و حاصل تمامی تبلیغات رسمی ناشی از دین حکومتی و ایدئولوژی رسمی، گرایش محسوس و روزافزون به مصرف انواع و اقسام مشروبات الکلی ساخت ایران و وارداتی است.

این تنها یک نمونه است: خبرگزاری حکومتی فارس خبر داده که در پی تماس‌های مردمی کارآگاهان مبارزه با کالای قاچاق پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع یافتند مقادیر زیادی مشروبات الکلی تحت پوشش حمل مواد غذایی و با استفاده از یک دستگاه کامیون وارد تهران شده و در انباری واقع در محدوده سه راه سیمان شهر ری در حال تخلیه است.

در ساعت 19 همان روز سه تیم از کارآگاهان عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا، با اخذ مجوز قضایی به آدرس مورد نظر اعزام شدند. در بررسی دقیق مشخص شد مقادیر زیادی مشروبات الکلی در پوشش مواد غذایی داخل کامیون و مابقی مشروبات داخل کانتینر است.

در بررسی بار کامیون و شمارش آن بیش از 5600 بطری انواع مختلف مشروبات الکلی خارجی کشف و ضبط شد.

راننده خاور در اظهارات خود مدعی شد مشروبات الکلی کشف شده را شب گذشته و پس از بارگیری از یکی از شهرستان‌های غرب کشور، به سمت تهران منتقل کرده است.

 

مقام‌های رسمی اعتراف می کنند

چند روز پیش خبرگزاری مهر به نقل از رییس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت اعلام کرد: گاهی گزارشاتی توسط بیمارستان ها و پزشکان از رواج مصرف الکل در مناطق جنوب تهران که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند، به دست ما می رسد که نگران کننده است.

باقر لاریجانی، برادر روسای قوای قضاییه و مقننه چنان نسبت به وضع ناگوار احساس خطر کرده که افزوده است: «باید به صورت جدی وارد این عرصه شویم زیرا نمی توان در خصوص فروش این گونه مواد که در حال حاضر در برخی از فروشگاه ها هم انجام می شود بی تفاوت بود.»

رئیس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت تاکید کرده که «باید نسبت به این قضیه حساس باشیم و حتی بیشتر از امراضی مثل دیابت و بیماری های قلبی و عروقی به آن توجه کنیم.»

در تاکیدی دیگر، مدیر کل سلامت روان وزارت بهداشت نیز گفته که «آمار سوء مصرف الکل در برخی مناطق کشور بالاست.» او از اعتیاد به الکل سخن گفته است.

 

مقام ارشد انتظامی تکذیب می کند

این گزارش ها توسط مقام های رسمی و مسئول در حالی بیان می شود که اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده کل نیروی انتظامی معتقد است: «این آمارها صحت ندارد. به عنوان مثال در جایی گفته بودند 80 درصد دانشجویان اقدام به صرف مشروب می کنند که چنین چیزی اصلا صحت ندارد و مخالف امنیت روانی جامعه است. یک محقق تحقیقی می کند و بدون آنکه این تحقیق تایید شود، آن را منتتشر می کند و باعث نگرانی خانواده می شود. حتی نسبت معتادان تحصیل کرده ما نسبت به دیپلمه ها بسیار پایین است.»

وی مدعی شد که «اگر آمارهای اعلام شده از سوی منابع غیررسمی تایید شد، من از فرماندهی ناجا استعفا می دهم.»

این اظهار نظر فرمانده ارشد نیروی انتظامی کشور را اما شواهدی دیگر زیر سئوال می برد. سال گذشته ایسنا به نقل از فرمانده مرزبانی ناجا از افزایش صددرصدی کشفیات مشروبات الکلی در مرزها خبرداد و گفت: برای اولین بار در مرزهای کشور افزایش کشفیات را داشتیم.

در رویدادی دیگر، که به قدر لازم معنادار است، می توان به راه اندازی گشت تست الکل رانندگان توسط نیروی انتظامی اشاره کرد. مهر سال گذشته پانا به نقل از رییس پلیس راهنمایی ورانندگی نیروی انتظامی تهران از راه اندازی گشت تست الکل رانندگان از اواسط آبان ماه سال 1390 خبر داد و گفت: «خودروهای تست الکل رانندگان خریداری و مجهز شده و از رانندگان مشکوک به مصرف الکل در همان لحظه اول آزمایش گرفته می شود.»

حسین رحیمی از خرید «تجهیزات فنی مورد نیاز» خبر داد  و گفت: «طبق قانون جدید به زودی با استقرار تیم های ویژه ای که از سوی بهداری پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ماموریت دارند، با رانندگانی که حالت عادی در رانندگی نداشته از آنان تست الکل، مواد مخدر و روان گردان اخذ و در صورت مثبت بودن 200 هزار تومان جریمه و گواهینامه آنان نیز به مدت 6ماه ضبط خواهد شد.»

اگر مصرف الکل در میان رانندگان گسترش نیافته و در تصادف ها و حوادث و سوانح راهنمایی و رانندگی موثر شناخته نشده باشد، چه نیازی به هزینه کرد در تهیه تجهیزات فنی و راه اندازی گشت ویژه است؟

چندی پیش نیز خبرگزاری مهر به نقل از فرمانده ناحیه انتظامی مریوان نوشت: «بالا بودن تعرفه های گمرکی، فرار از پرداخت مالیات، بروکراسی طولانی و خسته کننده اداری و سود بیش از اندازه قاچاق کالا از جمله دلایل اصلی افزایش قاچاق به شمار می رود.»

فرمانده ناحیه انتظامی مریوان تاکید کرده بود: «بیکاری جوانان و نیز نبود همکاری در مبارزه با قاچاق کالا از دیگر عوامل افزایش این پدیده به شمار می شود.»

 

هزینه سنگین برای مقابله با تقاضایی واقعی

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گزارش داده که هر سال حدود 730 میلیون دلار مشروبات الکلی وارد کشور می شود. مطابق این گزارش، سالانه حدود 200 میلیارد تومان (200 میلیون دلار) مشوربات الکلی کشف می شود.

سال گذشته اسماعیل احمدی مقدم فرماندهی نیروی انتظامی هم گفت که سالانه 20 میلیون لیتر نوشیدنی الکلی در کشور کشف می شود. او نیز تصریح کرد که پلیس تنها می تواند 25 درصد این قاچاق را کشف کند.

او به عنوان دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین خبر داد که متوسط سن مصرف الکل در کشور به 20 سال رسیده و 26 درصد جوانانی که الکل مصرف می کنند سابقه مصرف الکل در خانواده را داشته اند.

سعید معیدفر، رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران به یافته‌های یک پژوهش اشاره کرده و گفته است که از میان یک هزار و 500 دانشجوی 18 تا 24 ساله، 25 درصد دانشجویان مصرف الکل را بدون اشکال می‌دانند. مطابق این تحقیق، 20 درصد آنان افرادی هستند که گفته اند الکل مصرف می‌کنند و 5 درصد بقیه هم گفته اند که برای مصرف الکل وسوسه می شوند.

 

مشروبات تقلبی و تجارت پرسود

حجم بالای مصرف مشروبات الکلی، نه تنها واردات قاچاق این کالا را به تجارتی بس پرسود برای قاچاقچیان مبدل کرده، بلکه بسیاری را نیز در داخل کشور به وسوسه ی تولید این کالای پرسود به هر شکل و با هر ابزار کشانده است.

ساخت مشروبات غیراستاندارد و استفاده ی بسیاری از شهروندان از این مشروبات دست ساز و ارزان، هر از چند گاهی منجر به بروز حوادثی تلخ و ناگوار می شود. یکی از موارد مهم، چند سال پیش رخ داد؛ قربانی شدن ده‌ها شهروند شیرازی به دلیل استفاده از مشروب دست‌ساز و  نابینایی آنان در پی مصرف مشروبات غیراستاندارد.

 به گزارش فردا، مشروبات الکلی قاچاق شده به کشور اغلب از همسایه های غربی و به طور مشخص  از جمهوری آذربایجان، ترکیه و کردستان عراق وارد بازار داخلی می‌شود.

برخی از مصرف کنندگان نیز از الکل سفید که در داروخانه ها توزیع می شود، برای تهیه مشروب الکلی استفاده می کنند. هرچند وزارت بهداشت ‌کارخانه‌ داران را ملزم کرده که یک ماده تلخ‌ کننده (دتاتونیوم بنزوات) به الکل سفید اضافه کنند تا از مصرف خوراکی آن جلوگیری شود اما گزارشهای رسمی و غیررسمی نشان می دهد که مصرف خوراکی الکل سفید همچنان رو به افزایش است.

چندی پیش روزنامه شرق در گزارشی اعلام کرد که فعالان بازار مشروبات الکلی در کشور حدود 200هزار نفر برآورد می شوند.

اگرچه آمار و اطلاعات دقیقی درباره میزان مصرف الکل در ایران وجود ندارد اما با توجه به آمار افرادی که به بخش مسمومیت بیمارستانها مراجعه می‌کنند و رشد کشفیات نیروی انتظامی، به نظر می‌رسد میزان مصرف مشروبات الکلی در بین جمعیت جوان کشور همچنان روندی تصاعدی را طی می کند.

استبداد دینی در ایران، آسیب‌هایی به جامعه وارد می‌کند که هزینه‌های انسانی و مادی آن به دشواری قابل برآورد است. همه‌چیز (و ازجمله مصرف مشروبات الکلی) به زیر پوست جامعه منتقل شده است. گردش پرسود قاچاق مشروبات همچنان جریان دارد. به‌دشواری می‌توان باور کرد که باندهای قدرت این تجارت پرسود را وانهاده باشند. اعتیاد به الکل در فضای اختناق و سرکوب همچنان قربانی می‌گیرد.

 


 


 

میرحسین موسوی به محض اطلاع از اعتصاب غذای محمدرضا معتمدنیا، از او خواست به اعتصاب غذای خود خاتمه دهد.

به گزارش کلمه، ماموران امنیتی دو روز پیش میرحسین موسوی و زهرا رهنورد را به دیدار خانم نواب صفوی مادر زهرا رهنورد برده بودند. میرحسین موسوی در این دیدار از سوی یکی از اقوام، از اعتصاب غذای محمدرضا معتمدنیا با درخواست آزادی رهبران جنبش سبز با خبر شد.

موسوی بلافاصله از یکی از اقوام حاضر در این دیدار خواست تا سلام او به این زندانی سیاسی ابلاغ شود و از معتمدنیا خواست که به اعتصاب غذای خود پایان دهد.

اعتصاب غذای محمدرضا معتمدنیا وارد سی و ششمین روز خود شده است. وی در این مدت بیش از ۳۰ کیلو کاهش وزن داشته، دچار رعشه های شدید و ضربان قلب نامنظم شده و خانواده و نزدیکانش به شدت نگران سلامتی وی هستند.

این زندانی سیاسی ۶۲ ساله که هم اکنون در بند ۳۵۰ اوین زندانی است، سابقه مشاورت ویژه شهیدان رجایی و باهنر و مهندس موسوی در زمان جنگ و مسئولیت در بخش پشتیبانی ستاد فرماندهی کل قوا در دوران دفاع مقدس را در کارنامه خود دارد. او در ۲۱ فروردین ماه اعلام کرد که در اعتراض به همه ظلم های حاکمیت و به طور مشخص حبس خانگی موسوی و کروبی و رهنورد، اعتصاب غذا می کند.

معتمدنیا از آن زمان تا امروز در اعتصاب غذا بوده و ۲۰ روز از این مدت را هم در یک سلول انفرادی در بند ۲۴۰ اوین گذرانده است. بسیاری از فعالان و زندانیان سیاسی، و نیز دختران مهندس موسوی، در این مدت به وی پیام داده بودند که به اعتصاب غذای خود خاتمه دهد. اما او ضمن تشکر از ایشان، تاکید کرده بود که تنها با شکسته شدن حصر و یا پیام نخست وزیر امام حاضر است اقدام اعتراضی خود را متوقف کند.


 


خانواده محمدرضا معتمدنیا، زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین، که این روزها در اعتصاب غذای اعتراضی به سر می برد، در آستانه ی ولادت حضرت زهرا و روز مادر، به دیدار مادر سهراب اعرابی، از شهدای جنبش سبز رفتند.

به گزارش کلمه، در این دیدار پروین فهیمی، مادر این شهید ۱۹ ساله، به ذکر خاطراتی از فرزند شهیدش پرداخت و تاکید کرد که خود را موظف بر ادامه ی راه او می داند.

همچنین پروین فهمیمی، با اشاره به اعتصاب غذای محمدرضا معتمد نیا در اعتراض به حبس رهبران جنبش سبز، ضمن قدردانی از این اقدام ارزشمند و محکوم کردن این حبس غیرقانونی گفت: “در فضای کنونی جامعه به وجود افراد دلسوزی چون محمدرضا معتمدنیا نیاز است و امیدوارم ایشان هرچه زودتر به اعتصاب غذای خود پایان دهند و با خبر سلامتی خود موجب شادی همه ی ما و خانواده شان شوند.”

در این دیدار همسر محمدرضا معتمدنیا با ذکر شرایط همسرش، خاطر نشان کرد: با وجود شرایط بد جسمانی و ضعف قوا؛ ایشان از روحیه ی بسیار بالایی برخوردار بودند و همچنان بر مواضع شان پایداری میکردند.

محمدرضا معتمدنیا، زندانی سیاسی ۶۲ ساله و از یاران دیرین مهندس موسوی که از ۲۱ فروردین ماه دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است، پس از انتقال به بند عمومی در حالی که بیش از ۳۰ کیلو کاهش وزن داشته و دچار رعشه های شدید در بدن خود شده و ضربان نامنظم قلبش نگران کننده بوده است تاکید کرده به اعتصاب خود تا پایان حبس میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد ادامه خواهد داد.

بدنبال درخواست فرزندان میرحسین موسوی برای پایان دادن به اعتصاب غذا، این زندانی سیاسی و مشاور شهیدان باهنر و رجایی با وجود تمام عوارض و مشکلات جسمی که به دلیل این اعتصاب، خصوصا اعتصاب خشک چهار روزه ی خود در دوران انفرادی دچار آن شده اعلام کرده بود: آماده ام این جان ناقابل را بر خاک پاک کشور بزرگم ایران و قهرمانان نامی اش و همه ی شهدای اسلام تقدیم کنم.

مشاور شهیدان رجایی و باهنر اما گفته است تنها در صورتیکه میرحسین موسوی، نخست وزیر امام از وی بخواهد پایان این اعتصاب را خواهد پذیرفت.

این همراه سبز مردم میرحسین موسوی گفته بود: شاید برای کوتاه مدت بتوان بر پاره ای از امور سرپوش گذاشت اما به زودی همه واقعیت ها آشکار و در معرض داوری افکار عمومی، تاریخ و در مرحله بالاتر ذات اقدس الهی قرار خواهد گرفت که هیچ چیز نزد او پوشیده و مستور نیست برای شما بدنامی دارد که بگویند در برابر آنها که دشمنان خارجی و استکبار بین المللی می نامید پس از مدتی فشار تحریم و تهدید تن به گفتگو و مصالحه می دهید و اما در برابر ملت خود حاضر به خضوع و گفتگو با نمایندگان واقعی آنها نیستید و در سرکوب آنها بی پروا عمل می کنید.


 


 استفان رپ‌من، نماینده پارلمان آلمان طی نامه ای که به کنسولگری ایران در آلمان نوشته، اعلام کرد که حمایت از ضیا نبوی دانشجوی محروم از تحصیل و زندانی را به عهده گرفته است.

استفان رپ‌من که به پیشنهاد سازمان حقوق بشری جامعه جهانی برای حقوق بشر، در آلمان(فرانکفورت) ، حمایت از این فعال دانشجویی و دانشجوی محروم از تحصیل را به عهده گرفته در نامه خود به کنسولگری ایران نوشته است: “من در اینجا از شما می‌خواهم که برای آزادی سریع و بی‌قید و شرط سید ضیاالدین نبوی میانجیگری کنید، چرا که او هرگز موافق خشونت نبوده و اتهامات علیه خود را شدیدن رد کرده است. همچنین از شما در خواست می‌کنم که مجازات وحشت ناک ٧۴ ضربه شلاق انجام نشود. همچنین از مقامات رسمی ایران تقاضا دارم که آقای سیدضیا الدین نبوی حق دیدار با خانواده و همچنین وکیل و رسیدگی لازم پزشکی برای ایشان امکان پذیر گردد و داشتن حبسی منصفانه ضمانت شود.”

در بخشی دیگری از این نامه وب سایت سازمان حقوق بشری جامعه جهانی برای حقوق بشر آن را منتشر کرده، آمده است: “من از شما تقاضا دارم برای من این امکان را فراهم سازید که پسر خوانده خود را در زندان ملاقات کرده تا خود از نزدیک با شرایط زندان ایشان آشنا شوم. این موضوع همچنین می‌تواند برای دولت ایران جالب باشد، چرا که از این طریق حقوق انسانی در ایران و زندانهای ایران نشان داده می‌شود. طبق گفته آقای نبوی رییس جدید زندان می‌بایست شرایط بهتری برای زندانیان فراهم کند. مطمعن باشید که من با اشتیاق کامل این موضوع را دنبال خواهم کرد.”

ضیا نبوی، دانش آموخته دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در کنکور کارشناسی ارشد سال ۸۷ علیرغم کسب رتبه تک رقمی در رشته جامعه شناسی، “ستاره دار” و از تحصیل محروم شد. این دانشجوی محروم از تحصیل در راه‌پیمایی ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ دستگیر شده. او به ده سال حبس و تبعید در زندان ایذه محکوم شده است.


 


وال استریت جورنال گزارش داده است، عراق جایگاه ایران به عنوان دومین صادرکننده نفت به هند را تصاحب کرده است. ایران هم اکنون پس از کویت، در مقام چهارم کشورهای تامین کننده نفت هند وارداتی هند است.

به گزارش رادیو فردا بر اساس آمار دولتی هند که روز چهارشنبه منتشر شد، عراق در سال مالی گذشته پس از عربستان جایگاه دومین صادرکننده بزرگ نفت به شبه جزیره هند را از آن خود کرده است.
بنابراین گزارش، هند بخاطر تحریم‌های قریب الوقوع اتحادیه اروپا و آمریکا، در سال جدید مالی نیز واردات نفت از ایران را کاهش داده است.
دور جدید تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا شامل تحریم خرید نفت ایران و معامله با بانک مرکزی این کشور به ترتیب از ۲۸ ژوئن و اول ژوئیه به اجرا گذاشته خواهد شد.
هند که ۸۰ درصد نفت مصرفی‌اش را از خارج تامین می‌کند، در حال رایزنی فشرده دیپلماتیک با کشورهای دیگر تولید کننده نفت مانند عربستان، قطر، کویت و عراق است که کاهش خرید نفت از ایران را بتواند به نوعی جبران کند.
آمریکا از کشورهای عمده خریدار نفت ایران شامل هند، ترکیه، چین، کره جنوبی و ژاپن درخواست کرده واردات نفت از این کشور را کاهش دهند وگرنه احتمالا در صورت معامله با بانک مرکزی ایران با تحریم‌های آمریکا مواجه خواهند شد.
این گزارش می‌گوید هم اکنون فروش نفت ایران در بازارهای جهانی رو به کاهش بوده و معامله با ایران بخاطر تحریم‌ها، مشکلات پیرامون پرداخت پول و معضل بیمه کشتی‌ها پیچیده‌تر شده است.
بر اساس آمار وزارت نفت هند، خرید نفت ایران توسط شرکت‌های هندی در سال مالی گذشته ۵.۷ درصد کاهش پیدا کرده و ۱۷.۴۴ میلیون تن (۳۴۹۳۰۰ بشکه در روز) رسیده است.
کاهش نفت ایران در سال گذشته مالی توسط هند در حالی است که بنابر گزارش وزارت نفت هند، شرکت‌های نفتی این کشور برای سال جاری مالی نیز تنها خرید ۱۵.۵میلیون تن نفت خام از ایران را برنامه‌ریزی کرده‌اند، یعنی نسبت به سال گذشته تا سقف دو میلیون بشکه خرید نفت از ایران را کاهش خواهند داد.
این درحالی است که واردات نفت این کشور از عراق در سال گذشته مالی با ۴۳ درصد افزایش به ۲۴.۵۱ میلیون تن (روزانه۴۹۰۹۰۰ بشکه) رسیده است. در همین دوره زمانی واردات نفت هند از عربستان نیز با ۱۹ درصد افزایش به ۳۲، ۶۳ میلیون تن (روزانه۶۵۳۵۰۰ بشکه) و خرید نفت از کویت با ۵۴ درصد افزایش به ۱۷.۶۷میلیون تن (روزانه ۳۵۳۹۰۰ بشکه) در سال رسیده است.
به گزارش وال استریت ژورنال، مقامات هند تاکید دارند که کاهش نفت از ایران به خاطر فشارهای آمریکا نبوده و هدف این کشور متنوع کردن منابع خرید نفت بوده است تا به کشوری خاص وابستگی نداشته باشد.
جایپال ردی وزیر نفت هند ماه فوریه اعلام کرد که شرکت‌های هندی در نظر دارند که واردات نفت از عربستان را هر سال، نسبت به سال قبل روزانه ۱۰۰ هزار بشکه افزایش دهند.
واردات نفت هند بخاطر پیشرفت و گسترش ظرفیت پالایشگاهی این کشور هرساله افزایش می‌یابد و تا سال ۲۰۱۷ انتظار می‌رود که ظرفیت پالایشگاهی این کشور با ۴۶ درصد افزایش به ۶.۲۳ میلیون بشکه در روز برسد.


 


حسینعلی شهریاری٬ رئیس کمیسیون بهداشت مجلس از ابطال مصوبه دولت مبنی بر اختصاص ۱۱۵۰ میلیارد تومان از بودجه وزارت بهداشت به وزارت راه از سوی رئیس مجلس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس٬ شهریاری در جمع خبرنگاران گفت، این مصوبه پس از آنکه دولت از ابطال آن خودداری کرد از سوی علی لاریجانی لغو شده است.

آقای شهریاری برای اولین بار ماه گذشته این خبر را اعلام کرده و گفته بود، شکایت کتبی علیه دولت به دیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی ارسال کرده است.

اما آنگونه که شهریاری امروز گفته است، سازمان بازرسی کل کشور، رئیس دیوان محاسبات کشور و رئیس هیات تطبیق قوانین نیز رای به ابطال این مصوبه داده‌اند.

شهریاری اضافه کرده است: ما فقط به مردم موضوع را اعلام می‌کنیم تا متوجه امور باشند و به شعارهایی که برخی مسئولان می‌دهند خیلی بها ندهند.

از سوی دیگر ابطال این مصوبه از سوی لاریجانی اولین اقدام او پس از نامه اعتراضی احمدی نژاد در هفته های گذشته است که ضمن انتقاد از ابطال مصوبات دولت توسط رییس مجلس، از دستگاه های اجرایی خواسته بود به نامه های لاریجانی اعتنا نکنند.

رئیس مجلس هشتم پیش از آن نامه، چندین مصوبه دولت را ابطال کرده بود که این مسئله منجر به بروز اختلاف‌ شدیدی میان دولت و مجلس شده است و ابطال مصوبه اخیر هم احتمالا بر این تنش ها خواهد افزود.

در این مصوبه جنجالی، دولت، بخشی از بودجه سلامت را به وزارت راه اختصاص داده است.


 


رئیس کمیسیون اصل ۴۴ قانون اساسی ضمن اعلام حذف یک میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی، از افزایش ۲۰ درصدی یارانه نقدی به صورت شناور خبر داد.

حمید رضا فولادگر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایلنا، در خصوص پرونده هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال ۹۱ اظهار داشت: در فاز دوم هدفمندی یارانه ها  پیش بینی می‌شود که با خوشه بندی مناسب از سوی دولت، یارانه ها به صورت شناور و به دهک‌های مختلف پرداخت شود.

به گفته وی، در این زمینه یارانه نقدی بین تمامی دهک‌ها پرداخت خواهد شد اما به صورت شناور و بر اساس درآمد دریافت کنندگان.

فولادگر همچنین از احتمال افزایش قیمت بنزین به هزار و ۲۰۰ تومان خبر داد.


 


نماینده ارومیه در مجلس از نیروی انتظامی(ناجا) درباره درآمد ناشی از افزایش تعرفه ها و یا قبض جریمه ها توضیح خواست.

آن گونه که آقای قاضی پور گفته است، این تعرفه ها، درآمدی میلیاردی برای نیروی انتظامی به همراه داشته است.

نیروی انتظامی همواره از مدافعان طرح افزایش تعرفه ها و جریمه ها و خصوصا جریمه تخلفات رانندگی بوده است. اما در حالی که ناجا این درخواست را تلاشی برای "جلوگیری از تخلف" و "افزایش ضریب ایمنی" مردم می خواند؛ برخی معتقدند که در پس ماجرا، پلیس به فکر کسب درآمد است. درآمدی که به گفته نماینده ارومیه در مجلس میلیاردی بوده و از چگونگی هزینه شدن آن نیز اطلاعی در دست نیست. 

قاضی پور می گوید، ناجا باید توضیح دهد که میلیارد‌ها تومان درآمد حاصل از افزایش تعرفه‌ها را کجا هزینه می‌کند و صرف کدام پروژه و طرحهای زیر ساختی می‌کند.

نماینده ارومیه این اظهارات را در صحن علنی مجلس و در مخالفت با بند پنج الحاقی لایحه بودجه بیان داشته و گفته است: در این بند به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی اجازه داده شده که نسبت افزایش تعرفه واگذاری پلاک خودرو تا سقف ۴۰ هزار تومان اقدام کند. متاسفانه هر سال نیروی انتظامی این پیشنهاد را مطرح می‌کند و کمیسیون تلفیق نیز متاسفانه این پیشنهاد را می‌پذیرند.

وی گفت: تا بحال هیچ گزارشی از سوی نیروی انتظامی ارائه نشده است و نمی‌دانیم این زیرساخت‌ها که در این بند الحاقی آمده است چیست؟

وی تاکید کرد: باید بگویم که این بند الحاقی با روح قانون اساسی و اصل ۴۴ همخوانی ندارد و باید حذف شود.

با این حال نمایندگان مجلس به پیشنهاد این نماینده رای ندادند تا نیروی انتظامی در سال جاری نیز همچنان از درآمد میلیاردی و بدون حساب و کتاب خود بهره مند باشد.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی زیر نظر رهبر اداره می شود.


 


علی لاریجانی، رییس مجلس خواستار تغییر برخی مواد قانون اساسی برای کاهش تعداد انتخابات در کشور شد.

به گزارش مهر، آقای لاریجانی در یک همایش که درباره مدیریت شهری برگزار شد با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای شهر و ریاست جمهوری در سال آینده، از کثرت انتخابات در ایران انتقاد کرد.

وی گفت: اصولا تعداد انتخابات در کشور ما به گونه ای است که هر سال تقریبا یک انتخابات داریم و این نکته ضمن اینکه نکات مثبتی از جمله حضور مستمر مردم دارد اما می تواند شرایط کار متعارف کشور را از حالت عادی خارج کند.

پس از انتخابات مناقشه برانگیز ریاست جمهوری گذشته، زمزمه هایی از سوی اصولگرایان درباره لزوم تعطیلی و یا کاهش انتخابات و نیز افزایش اختیارات رهبری برای عزل و نصب سران قوا بلند شد. اما پس از آنکه رهبر جمهوری اسلامی در سخنانی احتمال تغییر نظام ریاستی به پارلمانی را مطرح کرد، این موضوع به طور جدی مطرح شد وگمانه زنی هایی به وجود آمد مبنی بر اینکه که رهبران جمهوری اسلامی پس از اعتراض مردم به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری و تولد جنبش سبز، درپی محدود کردن انتخابات هستند. خصوصا آنکه ماهیت منطقه ای انتخابات مجلس در مقایسه با انتخابات سراسری ریاست جمهوری قدرت مانور بیشتری به مجریان انتخابات پارلمانی می دهد.

امروزعلی لاریجانی رییس مجلس بار دیگر این موضوع را مطرح کرده و گفته است که به اعتقاد او، برخی اصول قانون اساسی باید تغییر کند.

لاریجانی با بیان اینکه معتقدم برخی از بخش های قانون اساسی باید تغییر پیدا کند افزود: شاهدیم گاهی از یک سال قبل برخی فعالیتهای انتخاباتی را آغاز می کنند. متاسفانه کشور از حالت متعارف کاری خارج می شود. لذا در مجمع تشخیص مصلحت نظام بر این موضوع بحث شد و برخی مطرح کردند که همه انتخابات در کشورمان چهار سال یکبار انجام شود و استدلالشان این بود در کشورهای دیگر هم روال به همین گونه است. 

 


 


نماهنگ “عاشقان دربند” با صدای محمدنوری زاد و سروده ی مریم شربتدار قدس، همسر فیض الله عرب سرخی، فعال سیاسی دربند منتشر شد.

این نماهنگ به زوج هایی که میله های سلول بین شان فاصله نینداخته، زوج هایی که دیوارهای زندان دورشان نکرده و به آن ها که شیشه های جرم گرفته ی سالن ملاقات نزدیکترشان کرده تقدیم شده است.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته