هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۲, جمعه

Latest News from Iran Green Voice for 05/11/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، در گزارش ماهانه خود که امروز منتشر شد، از کاهش ۹ درصدی تولید نفت ایران در چهارماه نخست سال جاری میلادی خبر داد.

 

این درحالی است که طبق گزارش اوپک، تولید نفت ۱۲ کشور عضو این کارتل در مجموع ماه طی ماه گذشته، نسبت به ماه قبل آن ۳۲۲ هزار بشکه افزایش داشته است و به رقم ۳۱ میلیون و ۶۲۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

به گزارش رادیوفردا، ایران در این مدت، روزانه بطور متوسط سه میلیون و ۱۹۶ هزار بشکه نفت تولید کرده است. این گزارش همچنین می‌گوید که تولید نفت ایران در ماه گذشته نسبت به ماه قبل آن، روزانه به میزان ۱۳۴ هزار بشکه کاهش داشته است.

با نگاهی به آمار منتشر شده توسط اوپک، تولید نفت عراق طی یکسال گذشته، ۳۵۸ هزار بشکه در روز افزایش داشته و تولید نفت ایران در این بازه زمانی با افت ۴۲۶ هزار بشکه‌ای همراه بوده است.

خبرگزاری رویترز، ۱۱ شهریورماه سال جاری طی گزارشی خبر داد که تولید نفت ایران هم اکنون به کمترین میزان خود طی ۲۰ سال گذشته رسیده است و عراق و عربستان توانسته‌اند افزایش نیازهای سالانه به نفت در بازارهای جهانی و کاهش تولید نفت ایران را بخوبی جبران کنند.

سموئل سیزوک، یک کار‌شناس امور انرژی شرکت کی بی‌سی، به رویترز گفته است: «بدون افزایش تولید از سوی عراق و عربستان، امکان مقابله با کمبود نفت خام ایران وجود نداشت و ممکن بود قیمت‌ها با افزایش شدید روبرو شود. در حال حاضر این کمبود، تاثیر محسوسی نداشته است.

طبق گزارش اوپک، عربستان، بزرگ‌ترین تولید کننده نفت این سازمان تولید نفت خود در ماه آوریل را نسبت به ماه گذشته روزانه ۵۶ هزار بشکه و نسبت به سال گذشته میلادی در مجموع ۶۲۹ هزار بشکه در روز افزایش داده است.

مقام‌های ایرانی با این حال کاهش تولید نفت خود را انکار کرده‌اند. اول شهریور ماه سال جاری، احمد قلعه بانی، معاون وزیر نفت ایران اعلام کرد که تولید روزانه نفت ایران ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه است. رقم اعلام شده توسط این مقام نفتی یک میلیون بشکه با رقم اعلام شده توسط اوپک اختلاف دارد.


 


یک تور دوچرخه‌سواری برای بزرگداشت یاد دانشجویان دربند ایرانی در شهر واشینگتن آمریکا برگزار شد.

به گزارش صفحه فیس بوک "دیدار سبز"، در این تور تعدادی از ایرانیان ساکن پایتخت آمریکا مسافت ۱۲ کیلومتری از منطقه آرلینگتن ایالت ویرجینیا تا میدان آزادی شهر واشینگتن را به صورت رفت و برگشت رکاب زدند و با سر دادم شعار‌هایی مانند «دموکراسی برای ایران» و «دانش‌جوی زندانی آزاد باید گردد» توجه مردم این مسیر را به خود و خواسته‌هایشان جلب کردند.

این تور دوچرخه‌سواری دومین سالی است که به همت «کمیته خواست‌های دموکراتیک مردم ایران» برگزار می‌شود و برگزار‌کنندگان در نظر دارند تا با گسترش شرکت‌کنندگان در این تور، توجه مردم کشورهای دیگر را به مشکلات حقوق بشری در ایران جلب کنند.

2chrkhh.jpg

2chrkhh1.jpg


 


بازار مبل در منطقه یافت آباد تهران امروز طعمه حریقی گسترده شد.

دبیر انجمن صنفی دکوراسیون مبل ایران در مورد آتش‌سوزی در بازار مبل یافت‌آباد گفت: به دلیل تغییر دکوراسیون یکی از فروشگاه‌ها و سهل‌‌انگاری یکی از کارگران آتش‌سوزی در منطقه یافت‌آباد شروع شد و با توجه به این‌که فروشگاه مذکور در بازار مبل یافت‌آباد است و در بازار مبل مواد آتش‌زا وجود دارد، آتش‌سوزی به سرعت گسترش پیدا کرد.

رامین سمیع‌زاده با تاکید بر این‌که هنوز برای تخمین خسارت وارده زود است، به ایسنا گفت: خوشبختانه خسارت جانی نداشتیم، اما هنوز نتوانستیم وارد منطقه آتش‌سوزی شویم.

تا زمان تنظیم این خبر هنوز آتش به طور کامل مهار نشده است.

حسن احمدیان، رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبل ایران نیز درباره آتش‌سوزی امروز (پنج‌شنبه) بازار مبل یافت‌آباد گفت: آتش‌سوزی در طبقه برترین‌های بازار مبل شماره یک یافت‌آباد شروع شده و به طبقات پایین سرایت کرده است. آتش از طبقه برترین‌ها طبقه‌به‌طبقه پایین می‌آید، امیدوارم آتش‌نشانان بتوانند آتش را مهار کنند، چرا که این روند با توجه به این‌که کالاهای موجود متشکل از مبل، چوب، فوم، پارچه، مواد آتش‌زا و ... است، بسیار خطرناک است.

بازار مبل شماره یک یافت‌آباد واقع در نبش خیابان یافت‌آباد که بزرگ‌ترین بازار منطقه است و بیش از سیصد واحد صنفی در آن فعالیت می‌کردند، به‌طور کلی آسیب‌دیده است.

atsh.jpg

tsh1.jpg

tsh2.jpg


 


امروز خانواده محمد توسلی رئیس دفتر سیاسی نهضت آزادی ایران با این زندانی سیاسی در زندان اوین ملاقات کردند.

به گزارش ندای آزادی، در این ملاقات وضعیت جسمانی محمد توسلی چندان مناسب نبود و لرزش دستان وی کاملاً مشهود بود.

مهندس توسلی به خانواده خود گفته است : " از مسئولان بویژه مسئولان قضایی کشور بخواهید به مسئولیت شرعی، قانونی و اخلاقی خود عمل کنند، در غیر اینصورت به زودی بنده به وظیفه شرعی خود عمل خواهم کرد".

محمد توسلی، نخستین شهردار تهران پس از انقلاب، در تاریخ ۱۲ آبان ۱۳۹۰ در پی امضای نامه ۱۴۳ نفر به محمد خاتمی درباره تحریم انتخابات مجلس بازداشت شد.


 


دو انفجار مهیب امروز پنج شنبه منطقه قزاز در دمشق را لرزاند که در نتیجه آن بیش از ۵۰ نفر کشته شدند و دهها تن زخمی شدند.

تلویزیون العربیه از دمشق گزارش داد که بر اثر این دو انفجار، گودالی دایره ای شکل به قطر ۱۰ متر بوجود آورده است.

روبرت مود رئیس ناظران بین المللی از محل دو انفجار بازدید کرده و به اهالی قربانیان تسلیت گفته است.

هنوز تعداد دقیق و نهایی قربانیانی که بر اثر این دو انفجار کشته یا زخمی شده اند، اعلام نشده است. اما "حنا حوشان" خبرنگار العربیه می گوید که با چشم خود اجساد زیادی از کشته ها را مشاهده کرده است.

مخالفان رژیم سوریه مسئولیت انفجارهای امروز پنج شنبه را بر عهده رژیم دانسته اند . هیثم المالح یکی از فعالان سیاسی سوریه رژیم دمشق را مسئول انفجارها معرفی کرد.

وی دولت های روسیه و چین را مسئول ادامه جنایت های رژیم سوریه اعلام کرد.

بسام جعاره عضو شورای ملی سوریه نیز دو انفجار را واکنش نظام سوریه در برابر اظهارات اخیر کوفی عنان دانسته است.

جعاره تاکید کرد که هیچ دلیلی وجود ندارد که مخالفان دست به این اقدام بزنند.

از سوی دیگر تلویزیون رسمی سوریه با نشان دادن تصاویری از محل دو انفجار دمشق این اقدام را "تروریستی" خواند و به گردن مخالفان انداخت. این تلویزون تعداد کشته شدگان انفجارات دمشق را ۵۰ تن و مجروحان را ۱۷۰ نفر اعلام کرد.

گزارش تلویزیون دولتی، تصاویری از دو حفره بزرگ ناشی از انفجار و اتومبیل های نیمه سوخته ای را هم نشان داد که در تعدادی از آنها، اجساد قربانیان این انفجار هنوز دیده می شد.

براساس گزارش تلویزیون دولتی، هدف بمب‌گذاران دو ساختمان نظامی و امنیتی از جمله مرکز اداره مبارزه با تروریسم واقع در محله القراز در جنوب پایتخت بوده است.

هشدار شدید اللحن بان کى مون

همزمان بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد نسبت به افزایش نگران کننده حملات بمب گذاری در سوریه هشدار داد. وی گفت: "شانس اجتناب از یک جنگ داخلی تمام عیار در سوریه بسیار کم شده است ."

بان کی مون که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی می کرد، با اشاره به خشونت های اخیر در سوریه گفت: "نمی توان از واقعیت هایی فرار کرد که ما هر روز در سوریه می بینیم. غیر نظامیان بی گناه کشته می شوند و حضور سربازان دولتی با اسلحه های سنگین در خیابانها و میادین شهرها رو به افزایش است."

او افزود: "تعداد بازداشت ها بیشتر و شکنجه ها وحشیانه تر شده است. استفاده از بمب های دست ساز و بمب های دیگر در سراسرکشور نیز دیده می شود."

بان کی مون گفت: "دولت سوریه و تمام عناصر اپوزیسیون باید درک کنند که برای گفتگوی سیاسی و متوقف کردن خشونت ها تنها روزنه ای باریکی باقی مانده است.

اگر اپوزسیون سوریه و دولت این کشور نتوانند از فرصت محدود باقی مانده برای خروج از این تنگنا استفاده نکنند، متاسفانه باید انتظار بروز جنگ داخلی را داشت که پیشتر کوفی عنان، نسبت به وقوع آن هشدار داد."

وی همچنین اظهار داشت: "این جنگ نه تنها بر سوریه بلکه بر سراسر منطقه اثرات فاجعه باری در بر خواهد داشت."

بان کی مون به انفجار بزرگی که ناظران سازمان ملل را در شهر درعا مورد هدف قرار داده بود نیز اشاره کرد و آن را غیر قابل قبول، هشدار دهنده و اسف انگیز خواند.


 


نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران اعلام کرد: بیش از ۵۵ درصد کل قرارداد‌ها بین کارگران و کارفرمایان سفید امضا منعقد مي‌شود.
علی دهقان کیا عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران در گفتگو با ایلنا ضمن بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد کل بنگاه‌های کشور خرد و کوچک هستند یاد آور شد: گسترش قراردادهای سفید امضا در اين بنگاه‌هاي اقتصادي نشان از بي‌اعتبار شدن قراردادهاي كاري و فقدان امنيت شغلي كارگران دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است.
دهقان کیا با اشاره به افزایش تعداد کارگران قراردادی در بسياري از بنگاه‌های تولیدی كه فعاليت مستمر انجام مي‌دهند خواستار انعقاد قراردادهای رسمی کار با این کارگران شد و خاطرنشان ساخت: با انعقاد قراردادهای رسمی کار، کارگران از امنیت شغلی بیشتری برخوردار می‌شوند.


 


خبرگزاری وابسته به دانشگاه آزاد  ازسفر غیر رسمی رهبری به قم و دیدار مصباح یزدی با وی خبر داده است.به گزارش این سایت دیدار مصباح یزدی با رهبری در حرم حضرت معصومه انجام شده است.

جلالی رئیس دفتر مصباح یزدی ضمن تایید این خبر به خبرگزاری آنا که وابسته به دانشگاه آزاد است  گفت که این دیدار در حرم مطهر حضرت معصومه(س) انجام شده است.

براساس این گزارش، رهبری در این سفر غیر رسمی به مسجد جمکران نیز رفته است.

این سفر و دیدار درحالی انجام می شود که اختلافات بین مصباح یزدی و مهدوی کنی در مرحله دوم انتخابات تشدید شده است. پیش از این نیز همزمان با سفرهای غیررسمی رهبری به قم شایعاتی درباره رایزنی رهبر جمهوری اسلامی برای انتخاب جانشینش مطرح شده بود.

از سوی دیگر، به گزارش مرکز خبر حوزه، بر اساس اعلام یک منبع موثق، آقای خامنه‌ای، شب گذشته در سفری غیررسمی به قم، با حضور در بیت آیت‌الله یحیی انصاری شیرازی از اساتید اخلاق حوزه علمیه قم که اکنون در بستری بیماری است، عیادت کرد. 

همچنین در این سفر، محمدی گلپایگانی و مروی  رهبری را همراهی می‌کردند.


 


در پی انتشار خبر محکومیت یک کاریکاتوریست اراکی به ۲۵ ضربه شلاق ، به دلیل کشیدن کاریکاتوری از نماینده این شهر در مجلس شورای اسلامی ، تعدادی از سایت های خبری داخل ایران با صدور بیانیه مشترکی ، خواستار تجدید نظر در این باره و اصلاح روش های برخورد با رسانه ها شدند.
دراین بیانیه آمده است
"مطلع شده ایم که چندی پیش ، یک کاریکاتوریست اراکی به دلیل یک اقدام متعارف و معمول رسانه ای ، به تحمل تازیانه محکوم شده است. وقتی خبر را شنیدیم که محکمه ای ، کاریکاتوریست یک رسانه محلی را به دلیل کشیدن کاریکاتور نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی "مجرم" شناخته و حکم داده که ۲۵ ضربه شلاق به او بزنند ، گمان اصلی مان این بود که یا با شایعه ای مضحک مواجهیم و یا کاریکاتور ترسیمی ، واجد وصف مجرمانه "توهین" - ان هم در حد اعلا - بوده است که باعث شده اولاً یک نماینده با آن همه مشغله کاری ، ره به شکایت برد و ثانیاً دادگاه اراک نیز با بررسی تخصصی کاریکاتور ، آن را مصداق توهین بداند و چنان حکم سنگین و عجیبی را صادر نماید!

با این حال ، مشاهده و بررسی کاریکاتور  -که نماینده مذکور را در لباس ورزشی نشان می دهد- حاکی از آن است که کوچکترین بی حرمتی و توهینی در آن مستتر نبوده و معلوم نیست محکمه اراک ، بر چه اساسی چنین حکم عجیبی را انشاء کرده است؟!

اگر قرار بود که کشیدن کاریکاتور چهره های سیاسی ، ورزشی ،هنری و ... مستوجب شلاق و تعزیر باشد ، می بایست در هر شهری ، شعب متعددی از محاکم به بررسی کاریکاتورها و صدور احکام شلاق برای کاریکاتوریست ها اختصاص می یافت و افرادی مانند مرحوم صابری فومنی و همکارانش در "گل آقا" بارها و بارها به شلاق و حبس و اعدام محکوم می شدند!
این بیانیه می افزاید:واقعاً چگونه است که گاه یک روزنامه نگار را به دلیل نوشتن مطلبی در وبلاگش ، متهم به ریختن آب به آسیاب دشمن می کنند ولی کسی درباره افرادی که در مسندهای مهم با سخنان و کارها و آرایشان ، حیثیت ایران و انقلاب و نظام را لکه دار می کنند ، چیزی نمی گوید و جلودارشان نمی شود؟!
عصرایران - تابناک - اعتدال - مشرق نیوز - انتخاب - قانون آنلاین - آتی نیوز - افکار نیوز - صراط نیوز - عصرخبر - پول نیوز - بازتاب امروز - بی باک - افق نیوز -ایران ویج - جذاب نیوز - ۵۹۸ - همراهان نیوز - زیست نیوز - بولتن نیوز - شفاف – پارسینه سایتهای امضا کننده این بیانیه هستند.


 


خبرگزاری ایسنا در گفت و گوهایی با مدیران سینماهای تهران از وضعیت دهشتناک گیشه سینماها خبر داده است.
حسین اسلامی ـ مدیر پردیس سینمایی «اریکه ایرانیان» با بیان اینکه وضعیت فروش این سینما در طی هفته‌های گذشته بسیار بد بوده است، گفت: فروش ما در دو سه هفته گذشته، دهشتناک بوده است، به این معنی که ما حتی نمی‌توانیم فروش‌مان در این مدت را وحشتناک توصیف کنیم!
وی ادامه داد: فروش ما با فروش ایام عید همین امسال بسیار متفاوت است و حتی در حال حاضر با این استقبال مخاطبان و فروش فیلم‌ها، در وضعیت رکود بهمن و اسفندماه هستیم.
مدیر اریکه ایرانیان خاطرنشان کرد: در طول چند هفته گذشته، فروش چهار سالن ما روی هم یک تا یک و نیم میلیون تومان برای هر روز شده است و پنچ‌شنبه‌ها و جمعه‌ها هم به زور به فروش پنج، شش میلیون تومانی می‌رسیم.
اسلامی با بیان اینکه وضعیت فروش فعلی برای سینماها مشکلات جدی را ایجاد می‌کند، اظهار کرد: اکنون یکی از بزرگترین مشکلات ما هزینه‌های‌مان است و حتی کارمان به جایی رسیده که به فکر تعدیل نیرو افتاده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: مجتمع اریکه ایرانیان حدودا هر ماه ۸۰ میلیون تومان هزینه آب، برق، گاز و غیره را دارد. اگر استهلاک دستگاه‌ها و هزینه‌های دیگر را هم به این هزینه‌ها اضافه کنید، می‌بینید که با فروش فعلی تنها درصدی از این هزینه‌ها تامین می‌شود.
مدیر پردیس اریکه ایرانیان در ادامه سخنانش درباره اینکه چه چیزی باعث به وجود آمدن وضعیت فعلی شده است، گفت: سینماها در تعطیلات عید امسال، پس از مدت‌ها فروش خوبی داشتند اما با برخوردی که با دو فیلم نوروزی شد، مردم به نوعی از آمدن به سینما دلزده شدند و فیلم‌های خوبی هم پس از آن دیگر اکران نشدند.
مسعود میررحیمی ـ مدیر پردیس سینمایی «شکوفه» ـ هم دوضعیت فعلی را بسیار بد توصیف کرد و گفت: طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم سینما «شکوفه» در فروردین‌ماه امسال نسبت به زمان مشابه در سال قبل، ۲۰ هزار نفر ریزش مخاطب داشت، در اردیبهشت‌ماه هم ریزش مخاطبان‌مان ۱۵ هزار نفر بوده است. البته این رقم با توجه به افزایش قیمت بلیت از سه به چهار هزار تومان است.
احمدی ـ مدیر پردیس سینمایی «زندگی» ـ هم با بیان اینکه در دو سه هفته گذشته این سینمای چند سالنه تقریبا نیمه تعطیل بوده است، گفت: پس از گذشت مدتی از تعطیلات عید نوروز، ما سانس‌های‌مان را با چهار پنج نفر آغاز می‌کردیم و تقریبا می‌توان گفت سینما نیمه تعطیل بود. حتی می‌توانیم بگوییم فروش‌مان در دو هفته گذشته به کمتر از یک میلیون تومان در روز رسیده است.
در همین زمینه پارسی‌نژاد ـ مدیر سینما «عصر جدید»، هم با تاکید بر وضعیت بسیار نابسامان فروش سینماها بیان کرد: فروش فیلم‌ها در چند روز گذشته بسیار بد بوده است. ما در سینما عصر جدید که سه سالن دارد هم با افت بسیار شدید مخاطب و فروش مواجه بوده‌ایم.
 


 


محمود احمدی نژاد رییس دولت که به دلیل موج فزاینده گرانی و بحران اقتصادی تحت فشار قرار دارد، این بحران را ناشی از توطئه مشترک داخلی و خارجی علیه خود دانست و از وزارت اطلاعات انتقاد کرد.

او که در صدمین سفر استانی خود به مشهد رفته است گفت: به ملت اطمینان می دهم که دولت باردیگر شرایط بازار را به قبل از این توطئه بازخواهد گرداند. 

احمدی نژاد بی آنکه از شخص یا گروهی نام ببرد ادعا کرد: دائما شایعه پراکنی می کردند ، اخبار دروغ و جعلی منتشر می کردند و با کمک بیگانگان و برخی عناصر داخلی در یک توطئه و اقدام ضد مردمی در بازار ارز و طلا اخلال کردند.

رییس دولت افزود که به اعتقاد او، این بحران ارتباطی به هدفمندی یارانه ها ندارد.

وی با انتقاد از وزارت اطلاعات گفت: برخورد با این توطئه ها نیازمند اطلاعات دقیق و صریح و در زمان مناسب است که متاسفانه دست دولت از این جهت خالی بود هرچند نیروها و عناصر اطلاعاتی مومن، هوشمند و توانمند حضور دارند. به عنوان مقدمه آن توطئه با طرح موضوعات فرعی کاذب و دروغین با طراحی پیچیده تلاش کردند ذهن و اندیشه عناصر اطلاعاتی ما را به حوزه های غیراصلی و غیرواقعی معطوف و در واقع غفلت ایجاد کردند تا بتوانند توطئه خود را اجرا کنند.

این اولین بار نیست که احمدی نژاد وزارت اطلاعات را مورد انتقاد قرار می دهد. پس از آنکه تلاش او برای تغییر وزیر اطلاعات با دخالت و مخالفت رهبر جمهوری اسلامی مواجه شد، روابط رییس دولت با وزیر اطلاعات همواره بحرانی بوده است.

لاریجانی دروغ می گوید

وی در سخنرانی خود در مشهد همچنین بشدت به کسانی که به گفته‌ی او "مسئولیت اجرایی ندارند و مدام تصمیمات غلط می‌گیرند" حمله کرد.

محمود احمدی‌نژاد گفت: "می‌آیند در رسانه‌ها می‌گویند بنزین قرار است دوهزار تومان بشود؛ همه‌ی بازار را به هم می‌ریزند؛ بهانه دست اخلال‌گران می‌دهند؛ به دروغ. از اساس دروغ است".

هفته‌ی گذشته علی لاريجانی، رئیس مجلس، گفته بود که دولت می‌خواهد بنزين دو هزار تومان شود و مجلس روی اين موضوع حساس است که تبديل به اوج گرانی در کشور نشود.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته