هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ خرداد ۲, سه‌شنبه

جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


تشکر خانه سينما از دیوان عدالت اداری: از فردا کار خود را از سر می گیریم

Posted: 22 May 2012 08:28 AM PDT

دولت: حکم نقض نشده است

جـــرس: در پی اعلام تصمیم دیوان عدالت اداری مبنی بر نقض تصمیم دولت در انحلال خانه سینما، درب های این نهاد صنفی، از روز چهارشنبه مجددا باز گشایی می‌شود.


همزمان گزارش رسیده است که معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارشاد، خبر نقض این رای از سوی دیوان عدالت اداری را تکذیب کرده و به زعم خود ایراد دیوان عدالت به رای این وزارتخانه برای انحلال خانه سینما را تشریح نموده است.


روز گذشته رئیس دیوان عدالت اداری از صدور رای در پرونده شکایت خانه سینما از وزارت ارشاد و نقض تصمیم انحلال خانه سینما خبر داده بود.


به گزارش ایلنا هیات مديره خانه سینما با انتشار متنی آغاز فعالیت مجدد خانه سینما را اعلام کرد، که در متن این اعلامیه آمده است:

در پی اعلام رای دیوان عدالت اداری مبنی بر نقض دستور انحلال خانه سینما ضمن تبریک به اهالی صبور و عزیز جامعهٔ اصناف سینمای ایران، بار دیگر بر اعتقاد خود بر بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی به عنوان راه حل و گره گشای بسیاری از مسایل و مشکلات تاکید می‌کنیم.
با سپاس از دیوان محترم عدالت اداری در مورد رفع سوء تفاهمات اعلام می‌کنیم خانه سینما فعالیت‌های رسمی خود را از روز سوم خرداد، سالروز آزادی خرمشهر عزیز، که نماز عشق و ایثار و آزادی است از سر می‌گیرد.


واکنش دولت
در حالی که رئیس دیوان عدالت اداری از نقض تصمیم دولت برای انحلال خانه سینما خبر داده، در اولین واکنش وزیر ارشاد گفته "تنها یک ایراد شکلی مطرح شده و ارشاد باز هم این موضوع را پیگیری می کند"، و در دومین واکنش نیز، یک مقام ارشد آن وزارتخانه، نقض حکم را تکذیب کرده است.


به گزارش مهر، علی اکبر مسعود پور، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارشاد، اظهار داشت: دیوان عدالت اداری از وزارت ارشاد سئوال کرد که آیا مرکز موسسات این وزارتخانه دارای وجاهت قانونی برای انحلال خانه سینما بوده یا نه که به آنها پاسخ مثبت دادیم و توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه کردیم.


وی تصریح کرد: دیوان عدالت اداری در نامه خود به وزارت ارشاد این نکته را آورده است که اصولا شکل گیری خانه سینما وجاهت قانونی نداشته و لذا دلیلی نیز برای منحل کردن آن از سوی وزارت ارشاد وجود ندارد.


معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارشاد با ادعای اینکه ایراد دیوان عدالت اداری به رای انحلال خانه سینما جزئی است، خبر نقض این رای از سوی دیوان عدالت اداری را تکذیب کرد.


گفتنی است، دستور انحلال خانه سینما روز ۱۳ دی ماه ۹۰ طی نامه‌ای از سوی دبیر هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت ارشاد خطاب به مدیرعامل خانه سینما اعلام شده و سبب نگرانی اصحاب سینمایی کشور شده بود.


چهار تن از دانشجویان دانشگاه مازندران، بازداشت شدند

Posted: 22 May 2012 07:54 AM PDT

جـــرس: در پی تجمع صنفی دانشجویان دانشگاه مازندران در اعتراض به اهمال مسئولین دانشگاه و درگذشت منصور فیروزی، دانشجوی کارشناسی ارشد، چهار تن از دانشجویان این دانشگاه بازداشت شدند.


به گزارش دانشجونیوز، ابوالفضل گرمابی، راستین اعلمی، پوریا خالقی و مبین رستمیان دانشجویان بازداشتی می باشند.


به گزارش منابع دانشجویی در بابلسر در اواخر هفته ی گذشته، منصور فیروزی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه مازندران، که ساکن خوابگاه نیز بوده دچار تشنج می شود. اما با وجود اطلاع رسانی سریع دوستان وی به بیمارستان دانشگاه، از اقدام سریع برای بهبود حال وی خودداری می شود و مقامات مسئول حال وی را رضایت بخش توصیف می کنند.


این دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه مازندران شنبه بعدازظهر در میان بهت و حیرت دوستان وخانواده اش درگذشت و بسیاری از دانشجویان ساکن خوابگاه مسئولین دانشگاه را در این اتفاق مقصر می دانند.


به همین منظور روز دوم خرداد، تجمعی در مقابل دانشکده ی انسانی در اعتراض به کوتاهی مسئولین دانشگاه برگزار شد و تا این لحظه چهار تن از دانشجویان به نام های ابوالفضل گرمابی، راستین اعلمی، پوریا خالقی و مبین رستمیان بازداشت شده اند.


قابل ذکر است بیش از پنج نفر از دانشجویان دانشگاه مازندران روز گذشته به دانشگاه ممنوع الورود شده و چندین نفر نیز به حراست و نهادهای امنیتی احضار شده اند.


ایران سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند

Posted: 22 May 2012 07:54 AM PDT

جـــرس:در پی برگزاری تظاهرات اعتراضی مقابل سفارت جمهوری اسلامی در باکو، مقامات ایران شعارهای تجمع کنندگان علیه رهبر جمهوری اسلامی را "توهین به مقدسات" اعلام کرد و سفیر خود را از آن کشور فرا خواند.


محمد باقر بهرامی، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان، روز دوشنبه به تهران بازگشت.


طی روزهای گذشته، سفارت ایران در باکو، بیانیه‌ای اعتراضی درباره برگزاری تجمعی در مقابل ساختمان این سفارت منتشر کرد، که در این تجمع شرکت کنندگان شعارهایی را علیه رهبر جمهوری اسلامی سر داده بودند.

در تظاهرات اعتراضی در مقابل سفارت ایران در باکو، رهبر جمهوری اسلامی به دلیل حمایت از رژیم سوریه، "مسئول خون‌های ریخته در سوریه" معرفی شد، و در یک پلاکارد نیز یک کاریکاتور از رهبر ایران همراه با رؤسای جمهور ایران و ارمنستان کشیده شده بود.


به گزارش رادیو اروپای آزاد، در همین زمینه خبرگزاری ترند آذربایجان بار دیگر از احضار چندباره سفیر آذربایجان به وزارت خارجه ایران خبر داده است.


این پنجمین بار طی چهار ماه گذشته است که سفیر آذربایجان به وزارت خارجه ایران احضار می‌شود.

در چند ماه گذشته، ایران چهار بار سفیر آذربایجان در تهران را به وزارت خارجه احضار کرده است، از جمله به اتهام همکاری دولت باکو با سرویس اطلاعاتی اسرائیل، موساد، در قتل دانشمندان هسته‌ای ایران (۲۳ بهمن)، بازداشت کارکنان شبکه سحر (۲۸ بهمن)، قرارداد یک و نیم میلیارد دلاری آذربایجان و اسرائیل برای خرید تسلیحات نظامی و هواپیماهای بدون سرنشین (۱۰ اسفند ماه) و ادعای بازداشت ۱۸ شهروند آذربایجانی و چهار خارجی به اتهام جاسوسی برای ایران (۲۸ اسفند)


تنش‌های فزاینده میان ایران و آذربایجان زمانی به اوج خود رسید که مسابقات آواز یوروویژن با حضور ۴۲ کشور در آذربایجان شروع شد.


ایران می‌گوید که آذربایجان باید "رژه همجنس‌بازان" را که طبق معمول بخشی از مراسم این مسابقه است لغو کند، موضوعی که آذربایجان آن را رد کرده و گفته است که چنین مراسمی در مسابقه یوروویژن انجام نخواهد شد.


علی حسن‌اف، رئیس بخش اجتماعی- سیاسی نهاد ریاست جمهوری آذربایجان، روز دوشنبه، اول خردادماه، در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد مسابقه یوروویژن در باکو از رویکرد مقامات ایرانی به شدت انتقاد کرد و گفت: "در روزهای اخیر در آستانه برگزاری مسابقه یوروویژن در باکو، ایران به مرکز اصلی تبلیغات سوء علیه آذربایجان تبدیل شده است."


حسن‌اف در ادامه گفت: "مگر در آذربایجان قرار است رژه همجنس‌بازان برگزار شود؟ نمی‌دانم فکر برگزاری این رژه از کجا به مغز آنها [مقامات جمهوری اسلامی] افتاده است؟"


لاریجانی: حکم قوه قضائیه درخصوص شكایت مجلس از دولت به زودی صادر می‌شود

Posted: 22 May 2012 07:12 AM PDT

جـــرس: رئیس مجلس شورای اسلامی در آخرین نشست خبری خود در دوران مجلس هشتم اعلام کرد که "حکم قوه قضائیه درخصوص شكایت مجلس از دولت به زودی صادر می‌شود."


علی لاریجانی همچنین بدون اشاره به بی نتیجه بودن گزارش مجلس در خصوص بازداشتگاه کهریزک و همچنین مغرضانه بودن گزارش کمیته‌های ویژه در رابطه با حمله به کوی دانشگاه و کوی سبحان، این موارد را از مواردی دانست که در مجلس هشتم کمیته تشکیل شد و به زعم وی، "این کمیته‌ها مشکلات را حل کرده است."


به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در آخرین نشست خبری خود در دوره مجلس هشتم خاطرنشان کرد: بودجه سال ۹۱، ۵۶۶ هزارمیلیارد تومان بوده است که در بخش‌های بسیاری به کار گرفته شده است به گونه‌ای که مجلس در بخش‌های هزینه‌ای، بخش‌های درآمدی، موضوعات آموزش و پرورش، دفاعی، کشاورزی، اجرای نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی و دیگر موارد ردیف‌هایی را در بودجه در نظر گرفته است.


در طول دوره مجلس هشتم ۶۷۹ طرح و لایحه بررسی شده است
وی افزود: در مجموع ۶۷۹ فقره طرح و لایحه به مجلس هشتم ارائه شده که ۳۲۵ طرح آن از طریق نمایندگان در مجلس هشتم مطرح شده است.


علی لاریجانی در ادامه ادعا کرد: مسائل مهمی که مردم در آن درگیر بودند در این مجلس قوانینش تصویب شد.


وی تصویب قوانین در حوزه‌های اقتصادی، حمایت از تولید داخلی، اصل ۴۴، قوانین برنامه بودجه، قانون هدفمندی یارانه‌هارا از جمله قوانینی دانست که در مجلس هشتم به تصویب رسیده است.


لاریجانی با بیان اینکه آیین نامه مجلس در طول دوره هشتم دو بار اصلاح شده است گفت: آیین نامه مجلس شورای اسلامی در دوره هشتم در آغازین روزهای کاری مجلس و آخرین روزهای آن دوبار اصلاح شد تا این تاریخ بتواند در بخش نظارتی محکمتر و مستحکمتر از قبل برخورد کند.


تقویت سیستم نظارتی در مجلس هشتم صورت پذیرفته است
وی در ادامه افزود: مجلس هشتم سیستم نظارت را قوی کرد و روش‌های نظارتی را نیز بهبود بخشید.

علی لاریجانی در ادامه اصلاح ماده ۲۰۳ آیین نامه جدید در بخش استنکافی را از دیگر قوانینی دانست که مجلس هشتم آن را تصویب کرده است و گفت: در این آیین نامه جدید اگر استنکافی از سوی مسوولان اجرایی صورت گیرد و در هر کجای این کشور مشاهده شود کمیسیون مربوطه موضوع را بررسی می‌کند سپس در مجلس رای گیری انجام می‌پذیرد، اگر این موضوع رای آورد استنکاف مسئول را به قوه قضایه ارجاع می‌دهیم در این آیین نامه جدید برخی از کمیسیون‌ها در رابطه با نظارت خوب از این آیین نامه استفاده کردند.


نسخ قوانین پنجاه ساله قانون بزودی اعلام می شود
وی در ادامه گفت: مجلس هشتم شورای اسلامی تنقیح قوانین را به صورت قانون در مجلس تصویب کرده که در حال حاضر چند بخش آن به اتمام رسیده و در آینده‌ای نزدیک قانون ۵۰ سال که برخی از آنان نسخ شده است اعلام خواهد شد.


وی در ادامه گفت: مجلس شورای اسلامی در مسائل بین المللی قوانین را رصد و با برنامه موضوعات را بررسی و از قوانین در این زمینه استفاده كرده است.


وی در ادامه گفت: مجلس هشتم یک نگاه طبیبانه به موضوع بین المللی داشته و از این منظر مشکلات را حل کرده است.


لاریجانی در ادامه، بدون اشاره به بی نتیجه بودن گزارش مجلس در خصوص بازداشتگاه کهریزک و همچنین مغرضانه بودن گزارش کمیته‌های ویژه در رابطه با حمله به کوی دانشگاه و کوی سبحان، این موارد را از دیگر مواردی دانست که در مجلس هشتم تشکیل شد و به زعم وی، این کمیته‌ها مشکلات را حل کرده است.


نمایندگان مجلس مستقل هستند
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه آیا آقای مطهری در رابطه با ایراد نطق خود در صحن علنی دیروز یکشنبه مجلس با شما مشورت کرده یا خیر؟ گفت: ایشان شخص بزرگی هستند و نیازی نیست که با من مشورت کند.


وی در ادامه افزود: نمایندگان مجلس مستقل هستند و در رابطه با نطق‌هایی که هم ایراد می‌کنند خودشان تصمیم گیری می‌کنند، ولی برخی از آن‌ها با من مشورت می‌کنند اما این را باید بدانیم که خود نمایندگان صاحب نظر هستند و نیازی به مشورت با رئیس مجلس را ندارند.


علی لاریجانی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران پیرامون فضای تخریب در زمان قبل از انتخابات مجلس نهم گفت: وقتی برای رقابت انتخاباتی اینچنین رفتار می‌کنند میدان رقابت را به میدان تیراندازی دیگران تبدیل می‌کنند، شیرینی انتخابات را خراب می‌کنند و متاسفانه در این انتخابات شاهد این مساله بودیم.


لاریجانی در آخرین نشست خود با رسانه‌های داخلی و خارجی در زمان تصدی ریاست مجلس هشتم گفت: من معتقدم که باید اخلاق حاکم باشد، اما متاسفانه دچار عارضه بداخلاقی در عرصه رقابت بودیم.


احزاب شناسنامه دار نداریم
وی گفت: افرادی که می‌خواهند وحدت کنند انتخاب خودشان است اما ما در کشور احزاب شناسنامه دار نداریم و آنچه وجود دارد کلوپ‌هایی و عنوانی دارند و شاخصه‌هایی برای خود مطرح می‌کنند ولی کارکرد حزب را ندارند.


وی ادامه داد: در مجلس نهم ترکیب نمایندگان به گونه‌ای است که اکثریت آن متعلق به اصولگرا‌ها است و منهای گروه اصلاح طلب که تعدادشان خیلی کم است، گروه‌های اصولگرا تبدیل به سه جریان شده‌اند و هر یک از این‌ها ساز و کار مربوط به خود را تعریف کردند.

وی تصریح کرد: اصولا اگر این جریان‌ها خودشان را معنا کنند و شناسنامه دار کار کنند می‌توانند وفاق ایجاد کنند و نظرات مختلفی داشته باشند.


شاهد بی‌انضباطی حضور نمایندگان در مجلس بودیم
وی در ارتباط با سوال یکی از خبرنگاران پیرامون ضعف‌های مجلس هشتم اظهار داشت: نقاط ضعف مجلس هشتم این بود که شاهد بی‌انضباطی حضور نمایندگان در مجلس بودیم و اگر نمایندگان در مجلس سر موقع حاضر شوند مشکل نخواهیم داشت.


استقلال مجلس به معنای ستیز با قوای دیگر نیست
لاریجانی در پاسخ به این سوال که چه انتظاری از مجلس نهم دارید، اظهار داشت: من توصیه می‌کنم که مجلس نهم دارای استراتژی مداوم باشد و نقشه راه داشته باشد.


وی ادامه داد: استقلال مجلس به معنای ستیز با قوای دیگر نیست و به این معنا است که درک درستی از همکاری وجود داشته باشد گاهی تصور می‌شود که اگر مجلس فرودست باشد بهتر است، اما من معتقدم این ضربه به دموکراسی در کشور است و قوای مختلف باید برادر باشند. یک برادر وقتی می‌تواند به برادر دیگر کمک کند که ذلیل نباشد و قوی باشد.


رسیدگی به معیشت مردم اولویت كاری مجلس نهم است
وی ادامه داد: مجلس نهم اولویت کارشان را بر معیشت مردم قرار دهند اگر یک تحلیل از شرایط منطقه‌ای داشته باشیم، می‌توان ثابت کرد ، حوزه تمرکز باید کارهای اقتصادی باشد.


لاریجانی در پاسخ به این سوال که مردم چرا باید از وجود گرانی‌ها رنج ببرند و در سختی باشند ؟ گفت: ریشه گرانی موضوع گرانی به مساله نقدینگی در کشور برمی‌گردد و وقتی نقدینگی در کشور از ۶۵ هزار میلیارد به ۱۳۰ هزار میلیارد می‌رسد تبدیل به تورم می‌شود. متاسفانه این نقدینگی در مسیر تولید مصرف نشد و ما شاهد رکود و تورم هستیم.


وی گفت: باید تلاش کنیم که تولید رونق پیدا کند و در بودجه در بحث هدفمندی یارانه‌ها این مساله را بررسی کرد تا در مورد تولید قانونی تصویب کردیم و امیدوارم این مساله با توجه به اینکه رهبری امسال را سال تولید نامیدند همه اراده‌ها معطوف به این هدف شوند.


من حس می‌کنم که درد آن‌ها کجا است
لاریجانی در ارتباط با مذاکرات هسته‌ای ایران و مذاکرات پیش رو در بغداد گفت: در ارتباط با مساله هسته‌ای وضع روشنی داریم گاهی بازی‌هایی را از نظر سیاسی راه می‌اندازند و من حس می‌کنم که درد آن‌ها کجا است.


وی افزود: مشکل آن‌ها بحث صلح آمیز بودن یا نبودن نیست و زمانی یکی از مسولان اروپایی به من گفت شما اگر صاحب این فناوری شوید توازن منطقه را به هم می‌زنید و من معتقدم قدرت ایران در منطقه تنها مساله داشتن انرژی هسته‌ای نیست.


وی اضافه کرد: انرژی هسته‌ای باعث نشد که انقلاب در مصر و تونس و یمن رخ دهد و آنچه باعث ظهور انقلاب در منطقه شد فکر انقلاب اسلامی بود و این فکر این حرکت‌ها را ایجاد کرد.

وی ادامه داد: باور رهبران ایران است که ما دنبال امپراتوری نیستیم و رهبران ایران معتقداند دوران امپراتوری به سر آمده و دنبال نوعی همزیستی مسالمت آمیزی هستیم.


۱+۵ اگر حرفی دارد رو راست بزند
وی گفت: توصیه ما به ۱+۵ این است که سر عقل بیایند و گاهی مذاکرات را به هم نزنند و اگر حرفی دارند رو راست بزنند.


وی تاکید کرد: سیاست ما این است که از طریق مذاکرات به نتیجه برسیم و اگر از این طریق عمل کنند به نفع خودشان است.

وی تاکید کرد: روش‌های نظامی در این امر منسوخ شده است و آمریکا با سرافکندگی از عراق و عربستان بیرون رفت.


علی لاریحانی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد اینکه چقدر کشور عراق می‌تواند در مذاکرات ۱+۵ تاثیرگذار باشد، گفت: عراق کشور مهمی در منطقه است و ما هم به این مساله توجه داریم، اما در مورد اینکه این‌ها در مذاکرات ایران با ۱+۵ در عراق چقدر جلوه دارند جای تردید است.


لاریجانی در آخرین نشست خبری خود در جایگاه ریئس مجلس هشتم، گفت : گروه مذکور در گفت‌و‌گو با ایران به یک زمان تنفسی نیاز دارد و این قابل درک است اما اگر بخواهد به همین منوال ادامه پیدا کند نمی‌توان رفتارهای آن‌ها را تحلیل کرد.


وی در ادامه افزود: کشورهای غربی به خصوص آمریکا باید در روند مذاکرات بغداد نشانه‌هایی از تغییراتی را که بیان می‌کنند بروز دهند و درطول مذاکرات جلب اعتماد کنند و نیاز است که در رفتار آن‌ها تغییرات مشاهده شود.


مجلس نباید فقر احزاب را پر کند
رئیس مجلس هشتم در پاسخ به این سوال که ترکیب مجلس نهم چگونه است و شما اگر رئیس مجلس نشوید در کدام کمیسیون‌ها حضور خواهید یافت، گفت: تکلیف مجلس نهم روشن است دوستانی که جزء گروه چپند که گروه دوم خرداد و اصلاح طلب نامیده شدند خودشان گفتند که ۸ نفر هستند و در مجلس ۳ گروهی هستند که مستقل به مجلس آمدند و متمایل به اصولگرایی می‌باشند و برخی هم با عنوانی چون رهپویان و پایداری وارد مجلس شدند که همه این افراد در سر مسائل ملی موضع مشترکی دارند من معتقدم میدان مجلس بخشی از حکومت است و مجلس نباید فقر احزاب را پر کند.


وی گفت: من زمانی که در سپاه بودم و زمانی که با نظر رهبر انقلاب به صدا و سیما رفتم و زمانی بعد از استعفای آقای خاتمی وارد وزارت ارشاد شدم و یا در زمان احمدی‌نژاد با نظر رهبری دبیر شورای عالی امنیت ملی شدم و بعد هم با توصیه ایشان به مجلس آمدم و در رابطه با ریاست مجلس با ایشان صحبتی نداشتم.


وی افزود: ریاست مجلس انقدر نیازمند سروصدای بیرونی نیست و به طور طبیعی نمایندگان هیات رئیسه را انتخاب می‌کنند.


وی ادامه داد: البته عده‌ای کارهای تخریبی می‌کنند و من هم جواب نمی‌دهم چون وقت آن را ندارم و این رفتار‌ها را قبول ندارم. حجم زیادی از تخریب معلوم است از کجا ست و نمایندگان مجلس که از نخبگان هستند خودشان تصمیم می‌گیرند و من طرز زندگیم به گونه‌ای بوده است که اگر احساس کنم مفید نیستم اگر ۲۰۰ نفر از نمایندگان هم به من رای بدهند نمی‌پذیرم.


فشار‌ها در رابطه با ریاست مجلس نهم غیر طبیعی است
لاریجانی در ادامه در رابطه با کشمکش‌های خارجی بر سر ریاست مجلس نهم نیز گفت: من فکر می‌کنم کشمکش‌ها بیشتر جلوه بیرونی داشته است تا داخلی، چرا که این در درون مجلس یک امر طبیعی است و من اقداماتی که در بیرون در این رابطه شکل می‌گیرد را نمی‌پسندم.


نباید با پارلمان قالبی برخورد کرد
وی در ادامه افزود: گاهی مجلس شورای اسلامی در اختیار اصلاح طلبان است و گاهی در اختیار اصولگرایان اما این را باید بدانیم که مجلس همواره یک دست نبوده است.


لاریجانی در ادامه گفت: از زمانی که ریاست مجلس هشتم را به عهده گرفتم در تلاش بودم که نمانیدگان آنچنان که هستند خود را بروز دهند و نباید با پارلمان قالبی برخورد کرد.


وی در ادامه گفت: در پارلمان آرا و عقاید مختلفی وجود دارد و نمایندگان نباید احساس کنند که کار قالبی وجود دارد.


وی در ادامه گفت: مجلس ما نه حزب است و نه دبستان بلکه محلی است برای اجتماع نخبگان که می‌خواهند با یکدیگر گفتگو داشته باشند و باید مجلس در این مسیر حرکت کند.


رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: فشار‌ها در رابطه با ریاست مجلس نهم غیر طبیعی است و نیازی به این غوغا‌ها نیست چرا که این غوغا‌ها تاثیری در آرا نمایندگان نخواهد گذاشت.


وی گفت: مساله اصلی کشور ریاست مجلس نیست مساله این است که پارلمان باید در جای خود قرار گیرد، پارلمان باید استراتژی داشته باشد و درست حرکت کند. هیات رئیسه موثر است و تاثیرش در چارچوب فرایندهای قانونی است.


وی در ادامه خطاب به اصحاب رسانه گفت: این همه تلاش و غوغا سازی نکنید نتیجه به زودی به دست می‌آید.


وی در ادامه تصریح کرد: دامن زدن به ریاست مجلس نهم و کشمکش ایجاد کردن آن فرار از مساله اصلی است.


مبلغ جاری بودجه و کارکنان قوه مقننه ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است
لاریجانی همچنین در رابطه با میزان هزینه‌ای که در بودجه ۹۱ بر‌ای قوه مقننه در نظر گرفته شده است نیز گفت: مبلغ جاری بودجه و کارکنان قوه مقننه ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است که همچون بقیه ارکان و ارگان رشد داشته است.


ساختمان‌های اطراف مجلس خریداری می‌شود

وی در ادامه بیان کرد: دولت در صدد است تا ساختمان‌های اطراف مجلس را که برخی از نمایندگان نیز در آن‌ها زندگی می‌کنند برای قوه مقننه خریداری کند و پولش را مجلس بدهد به همین دلیل است که بودجه عمرانی رشد یافته است.


لاریجانی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی‌ها معتقدند که دو برادر نباید دو پست مهم کشوری را در اختیار داشته باشند چراکه معتقدند این امر به صلاح کشور نیست نظر شما در این رابطه چیست؟ گفت: دنبال این مساله نرفتم و جواب این سوال را باید از خود افرادی که نظر داده‌اند بپرسید چراکه نه ادعایی در این زمینه دارم و نه دوست دارم که در این زمینه فعالیت کنم.


رئیس مجلس شواری اسلامی در ادامه در رابطه با اختلاف نظرهای دولت و مجلس نیز گفت: ما به دنبال این هستیم که قوانین را تنظیم کنیم و این قوانین نیز باید در کشور اجرا شود و اگر اختلاف نظرهایی هم بوده بیشتر در زمینه قانون هدفمندی یارانه‌ها است.


وی در ادامه افزود: اداره حکومت یک رفتار دیوانی است نه فردی. در رابطه با استقلال مجلس همگان بدانند که کوتاه نمی‌آییم چرا که استقلال مجلس و مردم سالاری کشور یک رکن اصلی است ما به حرف حساب‌ها گوش می‌دهیم.


لاریجانی در رابطه با اینکه چرا قوه قضاییه در رابطه با پرونده‌هایی که به این قوه ارسال شده اظهار نظر نکرده است، گفت: ارسال شکایت دستگاه اجرایی به قوه قضاییه از سوی قوه مقننه ساز و کار جدیدی است و به قوه قضاییه که در این زمینه این ساز و کار‌ها را برای خود تعریف نکرده است باید وقتی دهیم تا این سازو کار‌ها در آن قوه نیز تعریف شود.


وی در ادامه افزود: به شما خبرنگاران این را می‌گویم که ساز و کارهای جدید در قوه قضاییه تدوین شده است و به زودی حکمی هم در این زمینه صادر خواهند کرد.


کشور توان پذیرش جهشی قیمت‌ها را ندارد
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه چرا زمانی که در مصاحبه خود در روز انتخابات اعلام کرده بودید که قیمت بنزین ۲ هزار تومان خواهد شد و دولت خبر شما را تکذیب کرد واکنشی از خود نشان ندادید؟ گفت: صحبت من اینگونه نبود که من بگویم بنزین ۲ هزار تومان می‌شود بلکه این موضوع در کمیسیون تلفیق نیز وجود دارد، چرا که با سناریویی که دولت به مجلس ارائه کرده بود در رابطه با قانون هدفمندی یارانه‌ها دو سناریوی ۱۳۴ هزار میلیارد تومانی و یک صد هزار میلیارد تومانی را ارئه کرده بود، که ما هیچ کدام را نپذیرفتیم چرا که اگر این سناریو را می‌پذیرفتیم قیمت‌ها در کشور جهشی افزایش پیدا می‌کرد و کشور نیز توان انجام جهشی قیمت‌ها را ندارد.


وی در ادامه افزود: ما باید در وحله اول به طور جدی تولید را مورد بررسی قرار دهیم و نباید عجولانه در این زمینه تصمیم گیری کنیم.


لاریجانی در ادامه بیان کرد: دولت قرار بود برای حاصل درآمدی خود در بحث بودجه قیمت بنزین و گازوئیل در کشور را بیشتر از فوب خلیج فارس به فروش برساند اما مجلس با اصلاح قانون که حداکثر قیمت باید تا فوب خلیج فارس باشد قانون قبلی را اصلاح کرد.
 

محکومیت تعدادی از ماموران پلیس مصر به جرم کشتن تظاهرکنندگان

Posted: 22 May 2012 06:07 AM PDT

جـــرس: به گزارش منابع بین المللی، دادگاهی در مصر پنج مامور پلیس را در ارتباط با کشته شدن تظاهرکنندگان در جریان تجمع های اعتراضی علیه حکومت حسنی مبارک در ژانویه سال گذشته میلادی مجرم شناخته و هر کدام را به ده سال حبس محکوم کرده است.


به گزارش بی بی سی، دو مامور دیگر به دوره های حبس تعلیقی محکوم و ده مامور دیگر از اتهامات وارده تبرئه شدند.


بر اساس گزارش ها، این نخستین مورد از محکومیت ماموران پلیس به اتهام دست داشتن در کشتن تظاهرکنندگان ضد حکومت است.


گفتنی است، در تظاهرات روزهای بیست و هشت و بیست نه ژانویه سال ۲۰۱۱ میلادی، پنج تظاهرکننده کشته و هفده تن دیگر زخمی شدند.
 

تداوم ابهامات درباره افزایش حقوق کارمندان، بهانه‌گیری‌های دولت و مجلس علیه کارمندان

Posted: 22 May 2012 05:03 AM PDT

جـــرس: به گزارش منابع خبری، درحالیکه پیش از این اعلام شده بود، افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارمندان در سال ۹١ تصویب شده، کشمکش ها و مشکل دولت و مجلس بر سر آن، میزان افزایش حقوق کارمندان در سال جاری را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.


به گزارش تابناک، پس از تقدیم لایحه بودجه به مجلس، مواردی در راستای اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری مطرح شد که در گزارش ارائه شده کمیسیون تلفیق، رقم پنج هزار میلیارد را در بر می‌گرفت؛ اما از آنجا که محل مصرف این رقم برای مجلس مشخص نبود، برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بازگردانده شد.


ادبیات دیپلماتیک دولت مبنی بر افزایش ۱۵ درصدی
رحیم ممبینی، معاون بودجه معاونت برنامه ریزی رئیس دولت با اعلام کسری اعتبار چهار هزار میلیارد تومانی برای افزایش حقوق و دستمزد کارمندان پس از بازگشت طرح به کمیسیون، گفته است: به رغم تمایل دولت به افزایش حقوق کارمندان، مصوبات مجلس، دست و پای دولت را در این زمینه می‌بندد.


هرچند وی روز دوشنبه اول خرداد اعلام کرد، در سال ۹۱ حقوق کارکنان دولت تا ۱۵ درصد افزایش خواهد داشت، اما بنا بر این گزارش، لحن سخنان این مقام ارشد دولت حاکی از آن است که شک و تردیدها درباره این افزایش دستمزد وجود دارد.


وی اما روز سه شنبه دوم خرداد، در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی دولت گفته است، گزارش اولیه ـ که رقم پنج هزار میلیارد را شامل می‌شد ـ با تلاش شماری از اعضای کمیسیون تلفیق برای جلوگیری از تجدیدنظر، حذف شد.


معاون بودجه معاونت برنامه ریزی رئیس دولت اظهار داشت: اگر این رقم به صحن علنی مجلس می‌آمد، با توجه به نظر مثبت رئیس مجلس و بیشتر نمایندگان مصوب می‌شد، ولی برخی از اعضای کمیسیون تلفیق اجازه ندادند که مطرح شود و با تلاش جدی، نشست کمیسیون تلفیق را از حد نصاب انداختند.


گزارش مذکور خاطرنشان می کند که این مقام دولتی تلویحا و با ادبیاتی دیپلماتیک، به ابهام موجود درباره افزایش دستمزد وعده داده شده اشاره کرده و گفته است: دولت و شخص رئیس‌جمهور، تمایل به افزایش حقوق کارمندان دولت در سطحی مناسب با توجه به نرخ تورم دارند، ولی اعتبارات مصوب دست و پای دولت را می‌بندد.


اشاره ثروتی به احتمال افزایش ۱۰ درصدی
این در حالی است که موسی الرضا ثروتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره اعتبار فصل یک و شش قانون بودجه ۹۱ گفت: دولت پیشنهاد افزایش ۱۵ درصدی حقوق و دستمزد کارمندان در سال جاری را ارائه کرده بود که بدون کسری تصویب شد.


به گزارش مهر، وی ادامه داد: دولت به بهانه اینکه اعتبار کافی ندارد، جلوی افزایش دستمزد کارمندان به اندازه تورم را گرفت، ولی قول داد به اندازه ۱۵ درصد افزایش حقوق کارمندان در سال جاری را اعمال کند و به هیچ وجه، سخن از کسری منابع برای حقوق به میان نیامد.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین اشاره کرده است، هرچند دولت بحث استفاده از پنج هزار میلیارد از درآمدهای نفتی برای طرح‌های عمرانی را کرده، به هیچ وجه بحثی بر سر استفاده از این رقم در حقوق و دستمزد نبوده است.


ثروتی با اشاره‌ای جالب گفته که اگر میزان حقوق و دستمزد به اندازه ۱۰ درصد افزایش پیدا کند، این رقم معادل نیمی از تورم موجود و خلاف قانون مدیریت خدمات کشوری است.


وی با اشاره به گفته‌های ممبینی درباره بسته شدن دست و پای دولت با مصوبات مجلس، گفته است: اگر آنها می‌خواهند حقوق کارمندان را ۱۰ درصد افزایش دهند، لطفا به گردن مجلس نیندازند، چون در زمان بحث از حقوق و دستمزد، اصلا صحبت از افزایش ۱۰ درصدی نبود و افزایش ۱۵ درصدی این رقم مد نظر بود، در حالی که خودم موافق افزایش به اندازه تورم ۲۱ درصدی برای حقوق و دستمزد بودم.


بر اساس گزارش تابناک، با توجه به گفته‌های موسی الرضا ثروتی، گویا دولت می‌خواهد در سال جاری، میزان حقوق و دستمزد کارمندان را کمتر از آنچه پیش از این گفته است، افزایش دهد.


اینها همه در حالی است که در بهمن ماه سال گذشته، ممبینی اعلام کرده بود، بر حسب نظر احمدی نژاد در لایحه بودجه سال ۹۱ به پرداختی‌های کارکنان دولت توجه شده، به گونه‌ای که پیش‌بینی شده است، میزان پرداختی به کارکنان دولت در سال ۹۱ بیش از ۱۰ درصد باشد.


در این باره باید گفت، در حالی که دولت، مجلس را متهم به کارشکنی در مصوبات و بستن دست و پای دولت برای افزایش حقوق کارمندان کرده است، مجلس از سویی دولت را متهم می‌کند که خواهان افزایش حقوق به میزان استاندارد نیست و می‌خواهد با فرافکنی تقصیرات را به گردن مجلس بیندازد.


بر اساس این گزارش، هنوز مشخص نیست که میزان افزایش حقوق کارمندان دولت در سال جدید به چه میزانی خواهد بود. آنچه مسلم می‌نماید، این است که دولت اکنون بهانه‌ای برای افزایش ندادن حقوق کارمندان به میزان ۱۵ درصد وعده داده شده دارد، در حالی که به باور مجلس، حتی افزایش ۱۵ درصدی نیز با توجه به اینکه نرخ تورم کنونی کشور، نزدیک ۲۲ درصد است، استاندارد نبوده و مخالف قانون است؛ افزون بر اینکه ثروتی تلویحا اشاره‌ای به افزایش حقوق به میزان ۱۰ درصد نیز کرده است.
 

برخورد یگان ویژه با بسیجیان معترض به علی مطهری و متحصن مقابل مجلس

Posted: 22 May 2012 04:43 AM PDT

جـــرس: بسیجیان معترضی که در واکنش به سخنان علی مطهری علیه سپاه پاسداران، در مقابل درب اصلی مجلس شورای اسلامی تجمع کرده بودند با دخالت پلیس متفرق شدند.


به گزارش مهر، جمعی از دانشجویان بسیجی روز سه شنبه دوم خرداد در اعتراض به سخنان اخیر علی مطهری نماینده تهران مبنی بر آنچه که وی آن را دخالت سپاه در انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان کرده بود، جلوی درب مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.


دانشجویان تجمع کننده با ممانعت یگان ویژه نیروی انتظامی که در اطراف درب مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، مواجه شدند.


خبر تجمع بسیج دانشجویی در اعتراض به اظهارات علی مطهری از ساعات آغازین جلسه علنی امروز مجلس شنیده شد که به دنبال انتشار این خبر یگان ویژه نیروی انتظامی مقابل مجلس و خیابان های اطراف مستقر و از برگزاری هر گونه تجمعی جلوگیری کرد.


بر اساس این گزارش، سختگیری یگان ویژه نیروی انتظامی به حدی بود که حتی برای ورود خبرنگاران به داخل مجلس نیز ممانعت هایی به عمل آمد که پس از پادرمیانی گروه حراست مجلس مسئله برطرف شد.


اگر لازم باشد اسامی سرداران را اعلام می کنم
منابع خبری همزمان گزارش داده اند که علی مطهری در باره مداخله سپاه در انتخابات هشدار داد که اگر لازم باشد اسامی سرداران را اعلام می کند.


به گزارش خبرآنلاین، مطهری در جلسه علنی امروز مجلس در پاسخ کسانی که سخنان او را زیر سوال برده و توهین آمیز خوانده اند، گفت: در این یکی دو روز شاهدواکنشهای بسیاری به نطقم بودند که عمدتا روی مساله اهانت و بی ادبی تاکید داشتند. این در حالی است که متن نطق من موجود است و صدای من هم هست. نمیفهمم کجای حرف من اهانت و بی ادبی بود؟


وی در مورد اظهاراتش درباره سپاه نیز ادامه داد: حرف من این بود که سپاه از برخی کاندیداهای مورد نظر خودش حمایت کرد و تمام قد وارد شد. حرف من این نبود که سپاه نتیجه صندوقها را تغییر داده است.


نماینده تهران با تاکید بر اینکه سپاه اساسا نباید وارد این موضوعات شود و این رفتار با توصیه امام در تعارض است، ادامه داد: بسیاری از سپاهیان هم این حرف مرا قبول دارند و اطلاع دقیق دارم که رهبر انقلاب هم از رفتار برخی افراد در سپاه اطلاع دارند و راضی نبودند.


مطهری هشدار داد که اگر برخی بر مواضع خود در خصوص سپاه اصرار کنند، اسامی آنها را میگوید.
 

ربوده شدن سه ایرانی دیگر در سوریه

Posted: 22 May 2012 04:43 AM PDT

جـــرس: كاردار سفارت جمهوری اسلامی در سوریه روز سه شنبه خبر ربوده شدن سه راننده كامیون ایرانی را كه از تركیه وارد خاك سوریه شده بودند، تایید كرد.


به گزارش ایرنا، عباس گلرو افزود كه این سه كامیون دار ایرانی روز گذشته (دوشنبه) از تركیه وارد خاك سوریه شده بودند كه ربوده شدند.


وی افزود : با وجود هشدارهای مكرر سفارت و ارگان های ذیربط مبنی بر سفر نكردن زمینی اتباع ایرانی به سوریه، متاسفانه برخی با بی توجهی و بی اعتنایی به هشدارهای صورت گرفته و بدون هماهنگی با سفارت و مراجع ذیربط ، از طریق تركیه ، زمینی وارد سوریه شده و از سوی گروه های مسلح معارض سوریه مورد حمله قرار گرفته و ربوده می شوند.


كاردار سفارت ایران در سوریه گفت كه آقایان مرتضی عادلی، حسین عالی نژاد و اسماعیل محمد زینالی' سه راننده كامیونی هستند كه حامل بار از ایران به مقصد سوریه بوده و شب گذشته ربوده شدند.


گلرو بی توجهی مسئولان شركت پیمانكار و شركت حمل و نقل نسبت به هشدارهای قبلی سفارت جمهوری اسلامی ایران را عامل اصلی این حادثه دانست.


این مقام ایرانی در ادامه خاطر نشان كرد كه در نتیجه تلاش های مستمر سفارت ایران در سوریه طی چند ماه گذشته موفق شدیم تا شهروندان ربوده شده ایرانی را از دست ربایندگان آزاد كنیم .


وی افزود كه متاسفانه این بی توجهی، همه زحماتی را كه مراجع ذیربط در آزادسازی اتباع ایرانی ربوده شده قبل از این حادثه انجام داده بودند ، خنثی كرد.


گفتنی است، با احتساب سه ایرانی اخیرا ربوده شده و چند ایرانی آزاد شده طی هفته های اخیر، همچنان هفت مهندس و تکنیسین ایرانی، سه راننده و دو زائر دیگر در اسارت شبه نظامیان سوری قرار دارند.
 

تقدیر جوانان اصلاح‌طلب از خانواده شهید جهان‌آرا، شهید آزادسازی خرمشهر

Posted: 22 May 2012 04:18 AM PDT

جـــرس: در حاشیه دیدار جوانان اصلاح طلب با سید محمد خاتمی لوحی به مناسبت سی امین سالگرد آزادی خرمشهر با امضای ۳۰ تن از جوانان حاضر از گروه ها و طیف های مختلف از جمله جوانان احزاب، جوانان هنرمند و شاعر و جوانان استان ها خطاب به خانواده شهید محمد جهان آرا تهیه و به نمایندگی از جوانان حاضر توسط سید محمد خاتمی به خواهر شهید جهان آرا تقدیم شد.


به گزارش کلمه، در این لوح جوانان ضمن گرامیداشت حماسه ازادی خرمشهر به بیان برخی از دغدغه های خود با جهان آرا پرداخته و در بخشی از این لوح آورده اند: پیام ما را به او برسانید. پیام بچه های نسل جنگ را که حالا جوان شده اند و جوانی شان را نذر سرزمینشان و آرمانهای شهیدانی همچون او کرده اند. پیام عشق و هم پیمانی ما را به او برسانید. اما نگویید که دست های ما خالی ست و بسته؛ و نگویید که خرمشهر هنوز نیمه ویران است. با او از عشق های ما بگویید که بلند است و بر گستره ایران سایه افکنده و در هیچ بندی نمی میرد.


متن کامل این تقدیرنامه که به خواهر این شهید اهدا شد، به گزارش کلمه به شرح زیر است:

جهان آرا نامی ست که از خاطره نسل ما محو نمی شود. آنها که با جنگ هیچ نسبتی ندارند هم، نام محمد جهان آرا سرشارشان می کند از ارادت و فروتنی و هنگام شنیدن آن سرود که مزین به نام او و ماندگارترین ترانه نسل های جنگ است تمام قد می ایستند.


خرداد برای نسل ما معنای شکوهمندی دارد و شکوه نخستین و جاودانه اش، اگرچه ثبت شده به نام روزی که خرمشهر آزاد شد، اما گره خورده با نام جهان آرا.


هم نسلان ما محمد جهان آرا را شنیده اند اما خونش در رگ های شما در جریان است و به همین بهانه است که ما که دستمان از آستان او کوتاه مانده همه ارادت و فروتنی و عشقمان را به او و همرزمان شهیدش به نمایندگی از آنها به شما تقدیم می کنیم.


پیام ما را به او برسانید. پیام بچه های نسل جنگ را که حالا جوان شده اند و جوانی شان را نذر سرزمینشان و آرمانهای شهیدانی همچون او کرده اند. پیام عشق و هم پیمانی ما را به او برسانید. اما نگویید که دست های ما خالی ست و بسته؛ و نگویید که خرمشهر هنوز نیمه ویران است. با او از عشق های ما بگویید که بلند است و بر گستره ایران سایه افکنده و در هیچ بندی نمی میرد.


و از او بخواهید برای ما دعا کند؛ برای ما، برای آزادگان دربندمان، برای ایران و برای خرمشهر؛ برای ایمان مان، برای عشق مان و برای آرزویی که میراث اوست برای ما. آرزوی سربلندی، پرآوازگی، آبادی و جاودانگی سرزمین مان ایران.


جمعی از جوانان اصلاح طلب
دوم خرداد ۱۳۹۱
 

هاشمی رفسنجانی: مخالفان مبارزه با شاه تندروها را هدایت می کنند

Posted: 22 May 2012 04:18 AM PDT

جـــرس: هاشمی رفسنجانی می گوید: "همیشه مشی اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط انقلاب را به پیش برده است، ولی متأسفانه در مقاطعی شاهدیم كسانی كه اعتقادی به مبارزه با شاه نداشتند و یا آن را بی‌فایده و غیرضروری برمی‌شمردند، امروز مستقیم و یا غیرمستقیم هدایت برخی گروه‌های افراطی و تندرو را در دست گرفته‌اند و برای كشور راه‌حل تجویز می‌كنند."


به گزارش ایلنا، رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد، در جمع تعدادی از دانشجویان در مورد نقش گروه‌های سیاسی در انقلاب، حضور دانشجویان و دانشگاهیان در انقلاب را تعیین‌كننده خواند و تصریح كرد: اگر چه انقلاب اسلامی با رهبری روحانیت و حضور مردم در صحنه به سرانجام رسید، اما نادیده گرفتن نقش گروه‌های گوناگون سیاسی كه براساس اعتقاد خود با استبداد طاغوت مبارزه كردند هم بی‌انصافی است، چرا كه اتحاد و همدلی همه اقشار مردم انقلاب را به پیروزی رساند.


هاشمی رفسنجانی در ادامه به مراحل گوناگون شكل‌گیری نظام جمهوری اسلامی و موانع و توطئه‌های پیش روی آن اشاره و تصریح كرد: اگر حضور مردم در سه دهه گذشته و حمایت آنان از آرمان‌های اصیل انقلاب نبود، جمهوری اسلامی امروز وجود خارجی نداشت.


هاشمی رفسنجانی، اتحاد و همدلی داخلی و اصلاح روابط و تعاملات خارجی را لازمه ادامه راه پیشرفت جمهوری اسلامی خواند و با تأكید بر لزوم بیان صریح مواضع و تأكید بر اصول در عین پرهیز از دشمن‌تراشی در دنیا و منطقه، به نحوه شكل‌گیری دانش صلح‌آمیز هسته‌ای و پیگیری آن پس از جنگ اشاره كرد و گفت: رشد و تعالی این دانش نوین در دولت زمان دفاع مقدس و پس از آن نیز وجود داشت، اما به لحاظ روابط خوب با سایر كشورها و جلب اعتماد بین‌المللی و نیز نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بدون سروصدا به رشد خود ادامه داد و قطعاً پیشرفت امروز این دانش مفید حاصل تلاش و جدّیت همه دلسوزان پس از انقلاب بوده است.


رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد پیشه ساختن پذیرش حق مردم صداقت و رعایت اعتدال و نیز پرهیز از افراط و تفریط را لازمه فعالیت آینده‌سازان كشور خواند و گفت: افراطیون هیچ‌گاه به كشور خدمت نكرده‌اند و كشور در مواردی از افراط ضربه خورده است.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته