هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۸, پنجشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 27 اردیبهشت 91

 

سلام،

چهارشنبه 27 اردیبهشت 91، 16 می 2012 میلادی

در مورد 8 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول گزارشی است که می خواستم خدمت شما ارایه بدهم در مورد مراسمی که امروز در واشنگتن برگزار شد توسط موسسه کتابخانه جرج دبلیو بوش و مجموعه آزادی در مراسمی در واشنگتن معرفی شد. مجموعه ای که بنده هم به عنوان یک همکار موسسه در جمع آوری آن کمک کردم و با بیش از 60 نفر از آزادیخواهان مصاحبه شده. بزرگانی مثل واسلاوهاول، دالایی لاما، خانم جانسون، الیبریا و غیره در بین آنها دیده می شوند. آزادیخواهانی از چند قاره دنیا از مصر، از سوریه، از نقاط مختلف که به هر حال این مجموعه در اختیار کتابخانه بوش خواهد بود و مسایلی از این قبیل. اما آنچه که در مراسم امروز با حضور آقای بوش و خانم وی و افراد دیگر بخصوص آزادیخواهان کشورها اتفاق افتاد، یک مصاحبه زنده با خانم آن سانگ سوچی از برمه از طریق اسکایپ بود که خانم بوش او را معرفی کرد و بعد یکی از روزنامه نگاران آمریکایی با او به سوال و جواب پرداخت. به نظر من که برای اولین بار بود خانم آنگ سان سوچی را می دیدم، بسیار خوب حرف می زد، بسیار حاضر جواب و زن بسیار مسلطی بود. بیخود نیست که برمه ای ها به او خانم می گویند. به هر حال بعد از 25 سال دارند پاسپورتش را به او برمی گردانند نظامی هایی که عقب نشینی کردند و قرار است ماه آینده به نروژ برای دریافت جایزه صلح نوبل خود برود و به غرب بیاید و مصاحبه ها و صحبتهایی بکند. اما دو نکته هم در صحبتهای خانم آنگ سان سوچی جالب بود. یکی اینکه در خصوص انتخابات و اینکه رفته در مجلس برمه با همان مقدار اندکی که در باز شده و نظامیها عقب نشستند، با صراحت گفت که این قدم را ما جلو رفتیم ولی کامل نیست و مسیر دموکراسی در برمه خیلی کار دارد. از او سوال هم شد که قرار است کار اجرایی بگیرد گفت که چیزی به من پیشنهاد نشده ولی حرکت می کنیم با حزب خودم به سمت گرفتن قدرت درواقع و انتقال کشور به سمت دموکراسی. و نکته جالب دیگر وقتی که در مورد تحریم های برمه از وی پرسیدند خیلی واضح گفت تحریم طبیعتاً به مردم برمه فشار می آورد ولی این نظامیها تازه یک قدم کوچک برداشتند و صلاح نیست که این فشار بین المللی ناگهان از روی آنها برداشته شود و باید به موازاتی که مسیر آزاد کردن کشور را طی می کنند تحریم ها شل شود و برداشته شود. به هر حال یکی از عوامل مهم فشار که نظامیها ناچار به عقب نشینی و سرکار آوردن دولت غیرنظامی و آزاد کردن خانم آنگ سان سوچی شدند، همین فشارهای بین المللی بود. به هر صورت زنی است که می شود او را در مجموعه سیاستمداران درجه اول دنیا جا داد صرف نظر از اینکه به هر حال پیشینه پر مرارت و سالها حبس و زندان و حصر خانگی هم مقاوم بودن او را نشان می داد.

نکته دوم اینکه کارخانه ذوب فلز ابهر سرانجام تعطیل شد و 300 کارگر آن بیکار شدند. کارخانه زاگرس خودرو با 500 کارگر در بروجرد، 200 کارگر خود را اخراج کرده و مشکل را نداشتن نقدینگی و مواد اولیه ذکر کرده. دبیر اتحادیه زنبوردارها خبر داده از اینکه 200 هزار کارگر زنبوردار محروم از بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند. او گفته که در بیش از 60 هزار واحد تولید عسل بیش از 50 هزار تن عسل تولید می شود که از عسل مصرفی کشور بیشتر هم هست ولی آنوقت ما واردات عسل داریم که فشار روی تولید داخلی می آورد و تا الان 50 تا 60 درصد کارخانه های تولید ادوات ابزارالات عسل تعطیل شدند به دلیل اینکه ابزارهای نامرغوب و ارزانتر از چین وارد می شود. 200 نمانیده مجلس هم اعتراض کردند به قیمت شیر که دولت کیلویی 630 تومان نرخ تثبیتی اعلام کرده درحالیکه قیمت تمام شده برای دامدار کمتر از 800 تومان نیست و به این ترتیب دامدارها زیر فشار قرار می گیرند. همینطور به قیمت تثبیتی گندم کیلویی 395 تومان هم نماینده ها اعتراض کردن درحالیکه معتقدند که حداقل باید 550 تومان باشد. آقای احمدی نژاد در تماس تلفنی با نخست وزیر هند روابط ایران و هند را عمیق و درخشان توصیف کرد و همین دیروز معاون وزیر نفت این کشور در پارلمان هند گزارش داد که نسبت به سال گذشته از حدود 23 میلیون تن واردات نفت امسال به 15.5 میلیون تن واردات خواهد رسید. یعنی هند 30 درصد واردات نفت خود از ایران را نسبت به سال گذشته مجموعاً کاهش میدهد و امیدواراست که رضایت امریکا را برای اول جولای بگیرند که برای هند کاهش واردات را تمدید بکند. خبرگزاری فارس متعلق به سپاه هم سعی کرده در مقاله ای با نشان دادن اینکه گفته که با پروزن شدن آمریکا در گروه 5 باضافه یک عملاً مذاکرات بین ایران و آمریکا است و جوری حرف زده که کاملاً دیده می شود که می خواهد جاده را صاف بکند برای اینکه مذاکره مستقیم با آمریکا بکنند. به نظر می رسد این آقایان سپاهی ها از دورنمای اقتصاد کشور وحشت کردند و افتضاحی که به بارآوردند و دنبال این هستند که با آمریکا بلکه مذاکره کنند و فشار تحریم را کم بکنند غافل از اینکه تحریم ها یی که برقرار شده جهت گیری آن به سمت دموکراسی و حقوق بشر در ایران خواهد بود و مسئله با چهارتا حرف زدن قابل حل نیست.

نکته سوم اینکه سایت پایگاه اطلاع رسانی سنی نیوز خبر داده از اینکه تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری راسک در استان سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد که با تیراندازی مامورین امنیتی جان محمد دهقانی کشته شده و 2 نفرهم زخمی شدند. ظاهراً بعد از کشته شدن مولوی مصطفی زهی که طرفدار حکومت جمهوری اسلامی بوده و جندا... ترور او را بر عهده گرفت با دستگیر کردن پاره ای از علمای اهل سنت می خواهند پای آنها را به ترور باز کنند، یا زهره چشم بگیرند و یا بگویند که عاملین را توانستیم دستگیر کنیم. به این ترتیب پاره ای از امامان جمعه اهل سنت از جمله امام جمعه راسک را دستگیر کردند و وقتی پسر وی هم دستگیر شد شلوغی و نا آرامی شدت گرفت. فضای شهر سرباز هم کاملاً ملتهب گزارش شده. در سنندج هم تیراندزی اشتباهی نیروی انتظامی به یک اتومبیل باعث کشته شدن مجتبی زاهدی و هیوا فتحی شده که در مراسم تشییع جنازه آنها صدها نفر از اهالی سنندج شرکت کردند.

نکته چهارم اینکه محمد صدیق کبودوند فعال حقوق بشر کردستان که در بند 350 اوین است، اعلام کرده از 25 اردیبهشت اعتصاب غذای نامحدود خواهد کرد چرا که 5 ماه است که فرزند وی به بیماری لاعلاج مبتلا شده و به او مرخصی نمی دهند تا شاید راه حلی بتواند در کنار خانواده خود پیدا کند. مهدی رمضانی پدر رامین رمضانی از شهدای جنبش سبز هم که روز 25 خرداد شهید شده به سه سال زندان محکوم شده. این پدر شهید جنبش یکبار گفته بود که من قاتل پسرم را آن بسیجیی عامل نمی دانم بلکه آمر آن و امر دهنده و فرمان دهنده را قاتل می دانم. مجید جمالی هم که به ترور مرحوم علی محمدی متخصص فیزیک متهم شده بود دیروز اعدام شد.

نکته پنجم اینکه دیروز احمدی نژاد قرار بود در مراسم فردوسی در مشهد شرکت کند که ناگهان لغو کرده. درباره خود مراسم هم دو تا روایت مطرح شده، ایرنا می گوید برگزار شده اما فارس می گوید که اساساً برگزار نشده.

نکته ششم موج حملات به آقای حداد عادل است که آقای علی مطهری حملات تندی کرده و گفته که حداد چشم خود را به ظلم می بندد، به کهریزک بست، به سرکوبهای جنبش سبز بست و لیاقت ریاست مجلس را ندارد. خط نشان هم از طرف آقای صفارهرندی برای آن نماینده هایی کشیده شده که دنبال رئیس کردن آقای لاریجانی هستند. بعداً هم در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد زیرا که آبستن یک دعوای اساسی است.

نکته هفتم تیتر تحریک آمیز کیهان است که نوشته بود بحرین پاره تن ایران است، قبلاً هم یکبار حسین شریعتمداری گفته بود، و امارات شروع کرده به اخراج ایرانیها که جامعه 400 هزار نفری در دوبی و کل امارات متحده عربی هستند.

و نکته آخر اینکه در سوریه انفجار بمب کنار جاده ای، خودروی ناظرین سازمان ملل را صدمه زد در ناحیه عدلب و در همین منطقه عدلب با تیراندازی حکومتی ها 20 نفر در 24 ساعت گذشته کشته شدند.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته