هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۹, جمعه

جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


تیراندازی نیروهای اسد به سوی ناظران بین المللی

Posted: 18 May 2012 09:29 AM PDT

تظاهرات اعتراضی در شهر حلب به خاک و خون کشیده شد

جـــرس: نیروهای امنیتی رژیم بشار اسد به سوی ناظران بین المللی در شهر خان شيخون، تیراندازی کردند.
فعالان سوری امروز موفق شدند، تصاویر ویدیویی این حمله را در شبکه انترنت پخش کنند. در این تصاویر کوتاه، همچنین مخالفان رژیم اسد را می توان دید که چگونه سعی می کردند به ناظران کمک کنند.


همزمان بر اساس تازه ترین گزارش های رسیده از سوریه هزاران نفر در شهر حلب، واقع در شمال سوریه، دست به تظاهرات زده اند.


تلویزیون العربیه به نقل از منابع معترضان سوری تصاویری را در اخبار روز جمعه پخش کرد که نشان می دهد پس از مورد هدف قرارگرفتن خودروی ناظران در نزدیکی دانشگاه حلب، یکی از عناصر امنیتی رژیم اسد با همان لباس نظامی اش، به ماشین ناظران بین المللی حمله می کند.


در نتیجه این حمله، ماشین ناظران به سرعت از منطقه تیراندازی دور شد.


در همین حال کمیته هماهنگی انقلاب سوریه از کشته شدن بیست نفر از تظاهرکنندگان به دست نیروهای امنیتی سوریه خبر دادند.


طبق این گزارش روز پنجشنبه مناطقی درحومه شهر دمشق و شهرک حراک از توابع درعا با آتش نیروهای رژیم اسد به شدت بمباران شدند.


کمیته های هماهنگی انقلاب سوریه همچنین از وقوع انفجارات مهیبی در منطقه خربه، غزاله، داعل و درعا المحطه خبر داد.


این درحالی است که کارشناسان سازمان ملل متحد روز گذشته از ارسال اسلحه از کره شمالی و ایران به رژیم سوریه خبر داده اند.


کارشناسان سازمان ملل می گویند ایران و کره شمالی بدون در نظر گرفتن تحریم های شورای امنیت به ارسال محموله های اسلحه به سوریه ادامه دادند.


از سوی دیگر حمد بن جاسم آل ثانی وزیر خارجه قطر از رژیم سوریه خواست تا به کشتارغیر نظامیان سوری پایان دهد و به تعهدات خود در برابر طرح کوفی عنان پایبند باشد.


وزیر خارجه قطر که با همتای بلغارستانی خود سخن می گفت با اشاره به حمام خونی که رژیم اسد در سوریه به راه انداخته گفت: رژیم سوریه بدون در نظر گرفتن همه نداهای جامعه بین المللی به کشتار مردم سوریه ادامه می دهد.


وی افزود ابتدا باید به کشتار پایان داد، سپس مراحل بعدی طرح کوفی عنان را عملی ساخت.


تداوم اعتراضات
بر اساس تازه ترین گزارش های رسیده از سوریه هزاران نفر در شهر حلب، واقع در شمال سوریه، دست به تظاهرات زده اند.


به گزارش بی بی سی، فعالان حقوق بشر در سوریه می گویند که این بزرگترین تظاهراتی است که از زمان آغاز شورش ها در سوریه برگزار شده است.


سازمان نظارت بر حقوق بشر سوریه گفته است که چندین نفر در اثر پرتاب گاز اشک آور و شلیک سلاح های گرم مجروح شده اند.


گزارش شده است که همزمان تظاهراتی نیز در سایر نقاط سوریه برگزار شده است. این تظاهرات یک روز پس از آن صورت می گیرد که فعالان به منظور حمایت از دانشجویان حلب برای راهپیمایی فراخوان داده بودند.


ناظران می گویند که جو ضد دولتی در این شهر با کشته شدن چند تن از دانشجویان به دست نیروهای امنیتی در اوایل ماه مه افزایش یافت.


ویدیوهایی که توسط فعالان در اینترنت منتشر شده است نشان می دهد که صدها نفر در نقاط مختلف حلب در راهپیمایی های ضد دولتی شرکت کرده اند.


حلب که دومین شهر بزرگ سوریه است به اندازه سایر شهرها شاهد خشونت و درگیری بین نیروهای دولتی و مردم نبوده و ساکنان آن تاکنون عمدتا به دولت بشار اسد وفادار بوده اند.


تحلیلگران می گویند توانایی دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، در کنترل شهر حلب آزمون بزرگی برای حکومت است.

 


دستورالعمل جدید وزارت اطلاعات برای كنترل كلیساها

Posted: 18 May 2012 09:07 AM PDT

جـــرس: وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، در دستور العملی تازه از رهبران کلیسای جماعت ربانی مرکز در تهران خواسته‌ است، لیست اسامی اعضای کلیسای خود را به‌ همراه مشخصات و کد ملی شان در اختیار وزارت اطلاعات قرار دهند.


این دستورالعمل که به تازگی برای رهبران کلیسا ارسال شده، در پی محدودیت های روزافزون برای نوکیشان مسیحی ایران صادر شده است.


به گزارش سایت «محبت نیوز»، مسئولان و رهبران کلیسای جماعت ربانی مرکز در تهران در مراسم دینی روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه گذشته از اعضای کلیسای خود خواسته اند تا بطور داوطلبانه لیستی از خود به‌همراه شماره ملی و سایر مشخصات خود را تحویل رهبران کلیسا داده تا در اختیار وزارت اطلاعات قرار گیرد و این به منزله ثبت و ضبط دقیق اطلاعات شخصی و هویتی شهروندان نوکیش مسیحی خواهد بود.


به گفته سایت محبت نیوز این اقدام امنیتی از سوی این ارگان برای شناسایی و بازداشت احتمالی نوکیشان مسیحی و نظارت و کنترل بیشتر بر عملکرد کلیساها بویژه در جذب افراد جدید خواهد بود.


این اقدام همچنین می تواند امنیت نوکیشان را بیش از پیش به مخاطره ‌اندازد.


بر اساس گزارش ها، نوکیشان مسیحی در ایران تحت فشار شدید حکومت و خطر بازداشت، شکنجه و حتی اعدام قرار دارند.



افشاگری سلیمی نمین نسبت به اقدام صداو سیما در نمایش تصاویر غیرواقعی از استقبال از احمدی نژاد در مشهد

Posted: 18 May 2012 09:04 AM PDT

جـــرس: عباس سلیمی نمین، رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در گفت‌وگو با خبرآنلاین اعلام کرد که صدا وسیمای جمهوری اسلامی "تصاویری غیر واقعی" از استقبال مردم مشهد از محمود احمدی‌نژاد در جریان صدمین سفر استانی رئیس دولت منتشر کرده است.


به گزارش خبرآنلاین، وی در این باره گفته است: "طی چند روز اخیر تماس‌های زیادی از سوی دانشجویان و چهره‌های سیاسی مشهد داشته‌ام که گفته‌اند، خودمان در محل سخنرانی رئیس‌‌جمهور در مشهد حضور داشتیم ولی جمعیتی که تلویزیون از حضور مردم در صحن جامع رضوی نمایش داد با واقعیت منطبق نیست."


سلیمی نمین با بیان اینکه تلاش‌های دولت برای اینکه کارهایش را در معرض دید قرار بدهد و بزرگ‌نمایی کند امری مرسوم است، افزود: "بررسی‌هایم نشان می‌هد که خبرنگار محترم رسانه ملی تصاویری را از سفر قبلی آقای احمدی‌نژاد به عاریت گرفته است تا نمای دیگری را ارائه دهد."


سلیمی از رئیس سازمان صدا و سیما خواست، در این باره تحقیق کرده و اگر مغایرتی میان تصاویر حقیقی و تصاویر منتشرشده وجود دارد با "خبرنگاری که این کار را کرده "برخورد شدید اداری شود."


این فعال اصولگرا و از حامیان انتخاباتی احمدی نژاد با بیان اینکه رسانه ها باید نبض جامعه را نشان دهند تصریح کرد: در کشور ما بر خلاف بسیاری از کشورها سنجشی از آرای عمومی درباره مواضع مسئولان دولتی نداریم و در حالیکه رسانه ها در بسیاری از کشورها بلافاصله در مقابل هر موضع گیری مسئولان نبض جامعه را بررسی می کنند که به چه میزان رئیس جمهور و یا نخست وزیر افزایش و کاهش محبوبیت داشته، ولی در کشور ما چنین مکانیزیمی که مشخص شود فلان اقدام به محبویبت مقامی افزوده و یا محبوبیت او را کاهش داده وجود ندارد.

 

 

اعتراض دستگاه دیپلماسی جمهور اسلامی به اتحاد کشورهای عرب منطقه

Posted: 18 May 2012 07:14 AM PDT

جـــرس: سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی با اعتراض نسبت به تشکیل هرگونه اتحادیه میان کشورهای عربی در منطقه گفت: "بعضی از كشورهای عربی به‌دنبال پیروی از الگوی اتحادیه اروپا و تشكیل اتحادیه عرب هستند، اما این كشورها باید توجه داشته باشند كه تشكیل اتحادیه تفكر غلطی است، چراكه اتحادیه اروپا هم با مشكلات عدیده‌ای روبرو شده است."


به گزارش ایسنا، رامین مهمان‌پرست، قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته در شیراز گفت: "مطمئنا جمهوری اسلامی ایران با هر كس كه نام جعلی بر خلیج فارس بگذارد براساس قوانین برخورد كرده و خواهد كرد.


وی گفت: "پاسخ جمهوری اسلامی در مورد جعل كنندگان اسناد و نام خلیج فارس و مالكیت جزایر سه‌گانه، مشخص است، اسناد و مدارك غیرقابل انكاری در این خصوص وجود دارد و جزایر سه‌گانه واقع در خلیج همیشه فارس هم متعلق به ایران بوده و خواهد بود. "


وی در خصوص اتحاد کشورهای عرب منطقه تصریح كرد: بعضی از كشورهای عربی به‌دنبال پیروی از الگوی اتحادیه اروپا و تشكیل اتحادیه عرب هستند، اما این كشورها باید توجه داشته باشند كه تشكیل اتحادیه تفكر غلطی است، چراكه اتحادیه اروپا هم با مشكلات عدیده‌ای روبرو شده است.


وی با بیان اینكه موج بیداری اسلامی در كشورهای تونس، مصر، لیبی، یمن، بحرین و سقوط دیكتاتورهای حاكم براین كشورها یكی پس از دیگری، از نتایج صدور اندیشه‌های انقلاب اسلامی بود، گفت: تمام دیكتاتورهایی كه در این كشورها توسط مردم كنار زده شدند همه از عوامل غرب بودند.


سخنگوی وزارت امور خارجه با تصریح اینكه مطالبه اصلی مردم در این كشورها و كشورهایی كه رژیم‌های دیكتاتوری و مستبد بر آنها حكومت می‌كنند، مطالبه ساده داشتن حق رای است، تصریح كرد: بعضی فكر می‌كنند وابستگی به آمریكا قدرت می‌آورد، این افراد باید متوجه باشند كه اقتدار واقعی در سایه اتكا به مردم و تامین مطالبات به‌حق مردم امكان‌پذیر خواهد بود.



واردات ۹ تن طلا از ترکیه توسط ایران

Posted: 18 May 2012 07:14 AM PDT

جـــرس: موسسه آمار ترکیه اعلام کرد صادرات طلای این کشور به ایران در مارس ۲۰۱۲ با افزایش ۳۱ برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۹ تن رسید.


به گزارش فارس به نقل از رویترز، موسسه آمار ترکیه روز جمعه اعلام کرد، صادرات طلای ترکیه به ایران در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۳۱ برابری داشته است.


بر اساس این گزارش، تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه صنعت نفت و بخش بانکی ایران، ترکیه، همسایه غربی این کشور را به کانالی مهم برای برقراری مبادلات اقتصادی و تجاری تبدیل نموده است. واردات طلا یک راهکار موثر ایران برای دور زدن تحریم های بانکی غرب است.


آمارهایی که روز جمعه توسط موسسه آمار ترکیه منتشر شد، نشان می دهد که صادرات طلا به ایران در ماه مارس به ۹ تن، معادل ۴۸۰ میلیون دلار رسیده است. این در حالی است که میزان واردات طلای ایران از ترکیه در مدت مشابه سال گذشته ۲۸۶ کیلوگرم و در ماه فوریه امسال تنها ۳۰ کیلوگرم بوده است.


میزان صادرات طلای ترکیه به ایران در ماه مارس، بالاترین میزان صادرات از سال ۲۰۱۰، یعنی زمان آغاز ثبت ارقام صادرات طلای ترکیه به شمار می رود. مجموع صادرات طلای ترکیه در ماه مارس ۱۱.۱ تن بوده است.


به گفته یک مقام ترکیه ای فعال در زمینه طلا، که حاضر نشد نامش فاش شود، با توجه به اینکه تحریم ها مبادلات تجاری از طریق ارزی را مشکل ساخته، طلا می تواند در این زمینه نیز مورد استفاده قرار گیرد.


وی افزود: «"برخی پرداخت ها به دلیل مشکلات در زمینه انتقال پول به ایران، ممکن است به طلا صورت گیرند."


مدیر یک شرکت طلا سازی گفت، ترکیه در طی ۱۲ سال گذشته به یکی از تولید کنندگان عمده طلا تبدیل شده است. میزان تولید طلای ترکیه در سال گذشته ۲۵ تن بوده است. این کشور در سال گذشته حدود ۸۰ تن طلا وارد کرد که بخش عمده ای از آن مجددا به کشورهای همسایه ترکیه همچون عراق و صادر شد.


بر اساس اعلام رئیس اتحادیه طلا و جواهر ایران، مصرف سالیانه طلا در این کشور حدود ۳۰۰ تن بوده است. بر اساس این گزارش، دوبی در کنار ترکیه، از دیگر مراکز مهم واردات طلای ایران محسوب می شود.


بانك مركزی لیست صرافی های غیر مجاز را تحویل نیروی انتظامی داد

Posted: 18 May 2012 06:57 AM PDT

جـــرس: معاون نظارتی بانک مرکزی ایران از ارسال لیست صرافی‌های غیر مجاز به مسئولان نیروی انتظامی خبر داد و اعلام کرد که این بانك با نیروی انتظامی برای جلوگیری از فعالیت دلالان غیر مجاز ارز در ارتباط قرار دارد.


به گزارش ایرنا، ابراهیم درویشی افزود، با تعامل با نیروی انتظامی از فعالیت صرافی‌های غیر مجاز جلوگیری شده و با آنها برخورد خواهد شد.


این مقام ارشد بانک مرکزی همچنین گفت، برای ۶۲۰ صرافی مجوز صادر شده و این صرافی‌ها موظف هستند تمام خرید و فروش‌ها را در سیستم سنا (بانک مرکزی) ثبت کنند.


به گفته او، صرافی‌های مجاز امكان خرید و فروش ارز را تنها از طریق سامانه سنا دارند و مخاطرات خرید ارز خارج از بانك و صرافی های مجاز ارز با خود افراد خواهد بود.


معاون نظارتی بانك مركزی با اعلام این كه كانون تشكیل شده در بانك‌ها با نظر بانك مركزی به صورت روزانه نرخی را برای ارز مازاد بر احتیاجات روزمره مردم تعیین می‌كند، گفت: با صرافی‌های متخلف برخورد می‌كنیم.



شاهین دادخواه مشاور سابق شورای عالی امنیت ملی به ٧سال حبس محکوم شد

Posted: 18 May 2012 06:22 AM PDT

جـــرس: به گزارش منابع خبری، شاهین دادخواه از مشاوران شورای عالی امنیت ملی و از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای حسن روحانی در دوران اصلاحات به ٧سال حبس محکوم شد.


به گزارش کلمه، شاهین دادخواه، ٢۴ بهمن سال گذشته توسط قاضی پیر عباسی رییس شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب محاکمه و پس از گذشت ٣ماه از آخرین جلسه دادگاه در یک اتفاق کم سابقه شعبه ای دیگر به ریاست قاضی صلواتی برای این زندانی سیاسی ٧سال حبس صادر کرد.


در دادنامه صادره ۵سال از این حکم به حالت تعلیق درآمده است. اتهام وی همکاری با دول متخاصم است که پیش از این ناظران آگاه گفته بودند بازداشت کارشناسان و مشاوران تیم هسته ای سابق به ریاست حسن روحانی در حقیقت تلاشی برای پرونده سازی علیه شخص روحانی وسیاست های هسته ای تیم او است.


بر اساس گزارش ها، آغاز این روند با ایراد اتهام علیه حسین موسویان سخنگوی تیم هسته ای سابق بوده است و در ادامه به شاهین دادخواه و برخی دیگر از اطرافیان روحانی رسیده است.


طرح چهار ماده‌ای مقامات امنیتی سابق جهت “تحریم کامل” ایران و مخالفت با حمله نظامی

Posted: 18 May 2012 06:21 AM PDT

جـــرس: در آستانه مذاکرات مهم هسته‌ای ایران در بغداد، رئیس پیشین سازمان اطلاعات- امنیت خارجی اسرائیل (موساد)، همراه با شماری دیگر از مقامات سابق امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و اروپا، طرح خود را در مخالفت با حمله نظامی به ایران از راه "تحریم کامل" جمهوری اسلامی ارائه کرد.


به گزارش رادیو اسرائیل، مئیر داگان، رئیس پیشین موساد، جیمز وولسی، رئیس اسبق سیا، آگوست هنینگ، رئیس سازمان اطلاعات و امنیت مخفی آلمان، چارلز گاتری، رئیس پیشین ستاد مشترک نیروهای مسلح بریتانیا، کریستن سیلوربرگ، سفیر پیشین آمریکا در اتحادیه اروپا، و مارک والاس، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل، ارائه‌کنندگان این طرح هستند.


این افراد طرح مشترک خود را در چهار گام برای واداشتن رهبران جمهوری اسلامی به تغییر مسیر برنامه هسته‌ای ایران روز چهارشنبه گذشته در روزنامه وال استریت جورنال ارائه کرده و نوشته‌اند که "منطق جهان باید بر اساس نتایجی عملی باشد که تاکنون از تحریم‌های ایران به دست آمده است."


مئیر داگان و همفکرانش بخشی از تیم لابی در واشینگتن با نام «اتحاد علیه ایران هسته‌ای»، وابسته به مرکز مطالعات بریتانیا برای دیالوگ راهبردی، هستند.


روزنامه اسرائیلی هاآرتص روز جمعه، ۲۹ اردیبهشت، نوشت که این مئیر داگان بوده است که این طرح را تنظیم کرده و گروهی ازهمکاران پیشین آمریکایی و اروپایی خود را نیز گرد هم آورده است.


به نوشته هاآرتص، بدین ترتیب مئیر داگان فعالیت‌های خود علیه سیاست‌های دولت کنونی اسرائیل در قبال ایران را از اسرائیل به جامعه جهانی کشانده و به یارگیری در عرصه بین‌المللی روی آورده است.


آقای داگان در یک سال و نیمی که از ریاست موساد کنار رفته به یکی از سرسخت‌ترین مخالفان گروه دونفره بنیامین نتانیاهو- اهود باراک بدل شده است.


در مقاله مشترک داگان و یارانش آمده است: «به‌زودی خطر جنگ با ایران یا یک مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه در میان خواهد آمد... اما اتخاذ گام‌هایی از سوی کشورهای همفکر، برای زدن ضربه‌های کاری بر اقتصاد ایران، از این خطرات جلوگیری خواهد کرد.»


چهار گام این طرح، "بدون نیاز به قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت"،‌ از این قرار است:


یک: قطع کامل و همه‌جانبه ارتباط تمام بانک‌های ایران با بانک‌های دنیا به شکلی که هیچ بانکی در دنیا جرات ارتباط و مراوده‌ای حتی اندک با بانک‌های ایران را نداشته باشد.

دوم:‌ وادارکردن تمام شرکت‌های آمریکایی و کمپانی‌ها در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به شفاف‌سازی فعالیت‌های خود در ارتباط با ایران، به گونه‌ای که هیچ شرکتی در اندیشه هیچ نوع رابطه‌ای با ایران نباشد و از عواقب چنین همکاری برای نام و وجهه خود در هراس بماند.

سوم: جلوگیری از همکاری تمام شرکت‌های کشتی‌رانی با ایران تا هیچ کالایی به ایران نرود و هیچ کالایی از ایران به سوی اروپا و آمریکا بارگیری نشود.

چهارم:‌ هر شرکت بیمه‌ای در جهان که با ایران همکاری کند، با مجازات منع هر نوع فعالیت در آمریکا و اروپا روبه‌رو شود.


داگان و همفکران او مدعی‌اند که اجرای این طرح، تنها به حکومت ایران و سران سپاه پاسداران که اقتصاد ایران را در دست دارند لطمه خواهد زد، نه به مردم ایران.


به عقیده ارائه‌کنندگان این طرح، تحریم‌های کنونی کفایت نکرده است، زیرا تجربه تاریخی نشان می‌دهد که "گام‌های نصف‌نیمه، حکومت‌هایی از این دست را به تغییر مسیر وادار نمی‌کند؛ لذا اکنون زمان، زمانِ تشدید تحریم‌ها علیه ایران است."


در همین حال نخست وزیر اسرائیل روز جمعه در بازگشت از سفر اروپایی خود، سه خواسته خود از مذاکرات بغداد را بار دیگر تکرار کرد: قطع کامل غنی‌سازی اورانیوم در ایران؛ بیرون بردن کل ذخیره اورانیوم ایران؛ و برچیدن کامل تأسیسات هسته‌ای «فردو» در قم.


پیشنهاد مئیر داگان وهمفکران او برای شدت بخشیدن به تحریم‌ها علیه ایران در حالی است که به گفته تحلیل‌گران ایران انتظار دارد در مذاکرات سوم خرداد در بغداد، کلید توقف و کاهش تحریم‌ها تا لغو کامل آنها زده شود.

جوادی حصار: اگر اصلاح طلبان بدون مقدمات لازم به صحنه برگردند اعتماد مردم را از دست خواهند داد

Posted: 18 May 2012 05:11 AM PDT

جـــرس: یك فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: دو سال پیش وقتی ما تاكید داشتیم كه احمدی نژاد به بیراهه می رود با هجمه‌ای از انتقادات مواجه شدیم در حالیكه هم اكنون آقایان، خود نیز به این نتیجه رسیده‌اند.


به گزارش ایلنا، محمد صادق جوادی حصار در مورد پیش زمینه های لازم برای حضور اصلاح طلبان در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه "اگر اصلاح طلبان بدون فراهم كردن مقدمات لازم به صحنه برگردند مطمئنا اعتماد مردم را از دست خواهند داد"، اظهار عقیده کرد: "البته پیش از هر چیز باید این باور در مسئولان ایجاد شود كه وجود اصلاح طلبان برای پیشبرد اهداف عالی نظام ضروری است. "


وی ادامه داد: مسئولان باید ضمن فراهم كردن زمینه های لازم، شرایط را برای حضور اصلاح طلبان عملیاتی كند چرا كه استفاده از چنین افرادی در مدیریت اجرایی كشور جزو نیازهای توسعه كشور محسوب میشود.


جوادی حصار افزود: در مقابل سران اصلاح طلب و توده مردمی كه باور به اصلاحات دارند نیز باید به این نتیجه برسند كه تعامل با یكدیگر ضروری است و باید زمینه حضور مجدد در عرصه های مدیریتی را فراهم كرد.


این فعال سیاسی اصلاح طلب در بخش دیگری از سخنان خود با تاكید بر اینكه اعتماد سازی برای مشاركت اصلاح طلبان باید توسط مسئولان فراهم شود، خاطر نشان كرد: در این میان توده مردم اصلاح طلب نمی توانند به راحتی بازگشت اصلاح طلبان را به عرصه های سیاسی كشور بپذیرند و این سوال برای آنها ایجاد میشود كه چه اتفاقی افتاده است كه افرادی كه تا سال گذشته متهم به فتنه گری بودند اكنون به مشاركت سیاسی دعوت می شوند.


وی اضافه كرد: اگر اصلاح طلبان بدون فراهم كردن مقدمات لازم به صحنه برگردند مطمئنا اعتماد مردم را از دست خواهند داد.


جوادی حصار با اشاره به رای خاتمی در مرحله اول انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پس از این مساله نقد‌های فراوانی به خاتمی وارد شد و حتی موجی از یاس برخی اصلاح طلبان را فرا گرفت . بنابراین در انتخابات ریاست جمهوری نیز اگر متن جامعه اصلاح طلبان نسبت به كنش های اصلاح طلبانه توجیه نشوند، امكان همراهی آنها با احزاب وفعالان سیاسی اصلاح طلب وجود نخواهد داشت.


وی با تاكید بر اینكه برای مشاركت سیاسی اصلاح طلبان باید شرایط به پیش از خرداد ۸۸ بازگردد، اذعان داشت: باید حرف های هاشمی كه در آخرین نماز جمعه خود گفت، عملی شود در غیر اینصورت امكان مشاركت واقعی نخواهد بود.


این فعال سیاسی همچنین تصریح كرد: اگر چه در انتخابات اخیر مجلس عده‌ای تحت عنوان اصلاح طلب ثبت نام كردند، اما آن عده كه دارای استقلال رای بودند رد صلاحیت شدند و افرادی كه بودن و نبودن آنها فرقی نمی كرد رای نیاوردند.


جوادی حصار ادامه داد: عده‌ای می خواهند از آب بگذرند ولی پایشان خیس نشود در حالیكه اصلاح طلبان واقعی كه هم اكنون در فشار هستند از سر دلخوشی پای در چنین معرکه ای نگذاشتند بلكه دغدغه نظام را داشتند.


وی با اشاره به برخی گزینه های اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری اخیر تاكید كرد: آقای عارف و دیگرانی كه هم اكنون از آنها نام برده می شود، افرادی نیستند كه اصلاح طلبان بخواهند دور آنها جمع شوند، بنابراین هر فردی كه كاندیدا میشود باید تكلیف فشارهای چهار سال اخیر نسبت به اصلاح طلبان را روشن كند، در غیر اینصورت همراه كردن بدنه اصلاح طلبان در كشور كار غیر ممكنی است.


این فعال سیاسی با تاكید بر اینكه باید با حذف عنوان فتنه از ادبیات سیاسی خود به نوعی مصالحه برسیم، اظهار داشت: همانگونه كه امام علیرغم میل باطنی خود قطعنامه ۵۹۸را پذیرفت، ما نیز باید همیشه واقعیتی به نام ضرورت حفظ نظام را در نظر بگیریم.


جوادی حصار اضافه كرد: همانطور كه هم اكنون توانسته ایم با ۱+۵ وارد مذاكره شویم، باید بتوانیم با اصلاح طلبانی كه در سرنوشت كشور نیز سهیم هستند وارد مذاكره شویم تا شاهد آشتی ملی باشیم.


وی با بیان اینكه اصولگرایان و اصلاح طلبان نمیتوانند به راحتی روی هم خط بكشند، گفت: هیچكدام از دو جناح نمیتوانند دیگری را نادیده بگیرند.


این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطر نشان كرد: دو سال پیش وقتی ما تاكید داشتیم كه احمدی نژاد به بیراهه می رود با هجمه ای از انتقادات مواجه شدیم در حالیكه هم اكنون آقایان، خود نیز به این نتیجه رسیده اند.


جوادی حصار در پایان تصریح كرد: امیدوارم هر فردی كه عنوان ریاست جمهوری را به خود اختصاص می دهد خادم ملت باشد و با در نظر گرفتن مصلحت كشور، توان مدیریت و نمایندگی ملت بزرگ ایران را در داخل و در عرصه بین المللی داشته باشد.

قصد کره شمالی برای ارسال سلاح به سوریه

Posted: 18 May 2012 04:55 AM PDT

جـــرس: دیپلمات‌های سازمان ملل می‌گویند کره شمالی تلاش‌هایی را برای ارسال تجهیزات نظامی به سوریه به عمل آورده است. گفته می‌شود این اقدام به موقع از سوی یکی از کشورهای عضو سازمان ملل متحد ناکام مانده است. کارشناسان سازمان ملل متحد طی هفته ای که گذشت اعلام کرده بودند ایران به ارسال غیرقانونی تسلیحات به سوریه ادامه می‌دهد.


به گزارش خبرگزاری آلمان، بر اساس گزارش کمیته تحریم سازمان ملل متحد دولت کره شمالی باهدف دور زدن تحریم‌های بین‌المللی در صدد ارسال مواد مورد نیاز برای تولید سلاح و مهمات به سوریه بوده است اما این عملیات با اقدام مؤثر سازمان‌های ذیربط یکی از کشورهای عضو سازمان ملل با شکست روبرو شده است. در این گزارش نامی از این کشور برده نشده است.


علیرغم کشته شدن بیش از ۱۰ هزار غیرنظامی در سوریه هنوز سازمان ملل متحد تحریم تسلیحاتی علیه این کشور وضع نکرده اما طبق قطعنامه تصویب شده در شورای امنیت کره شمالی پیش‌تر از انجام چنین معاملاتی منع شده است. در پی انجام آزمایش‌هسته‌ای از سوی کره شمالی شورای امنیت دو قطعنامه تنبیهی علیه این کشور صادر کرده است.


در ماه آوریل پیونگ یانگ دست به انجام یک آزمایش موشکی زد که اگر چه موفقیت‌آمیز نبود اما نگرانی‌ها و انتقادات فراوانی را به همراه داشت. کره شمالی هدف از پرتاب این موشک را قراردادن ماهواره در فضا اعلام کرده بود.

با این‌همه آمریکا، کره جنوبی و برخی دیگر از کشورهای جهان پرتاب این موشک را اقدامی در جهت آزمایش تکنولوژی موشک‌های دوربرد ارزیابی کردند.


ارسال سلاح از سوی ایران
کارشناسان سازمان ملل همچنین از ادامه ارسال غیرقانونی تسلیحات از ایران به سوریه خبر داده‌اند که عمده‌ی این محموله‌های سلاح در خاک ترکیه توسط مقامات این کشور ضبط شده‌اند. یک دیپلمات شورای امنیت سازمان ملل که نمی‌خواست نامش فاش شود، در گفت‌وگویی با رویترز ابراز داشت که سه محموله‌ی جدید تسلیحات غیرقانونی ایران شناسایی شده‌اند که مقصد دو محموله سوریه بوده است.


ایران از اصلی‌ترین متحدان سوریه در منطقه به شمار می‌رود که از آغاز ناآرامی‌ها در این کشور از رژیم بشار اسد حمایت کرده است.


علی اکبر صالحی‌، وزیر امور خارجه ایران، روز چهارشنبه (۱۷ مه/ ۲۷ اردیبهشت) گفته بود که در سوریه تا کنون "اقدامات خوبی" در راستای اصلاحات صورت گرفته و بایستی برای پیشبرد طرح صلح کوفی عنان به دولت سوریه "فرصت بیشتری" داد.


همکاری آلمان با مأموریت صلح سازمان ملل
در پی تلاش‌ها برای پیشبرد طرح صلح سازمان ملل دولت آلمان با اعزام حداکثر ۱۰ سرباز غیرمسلح به سوریه در چارچوب مشارکت با مأموریت ناظران صلح در این کشور موافقت کرد. توماس دمیزییر، وزیر دفاع آلمان اعزام این سربازان را "بخشی از تعهد بین‌المللی آلمان" خواند.


گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان نیز با پشتیبانی از تصمیم برلین گفت: "اتخاذ این تصمیم برای ما آسان نبود، اما آلمان می‌خواهد گامی را در جهت کمک به پایان خشونت‌ها و جلوگیری از گسترش خشونت در منطقه بردارد."


بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، به تازگی در گفت‌وگویی با یکی از شبکه‌های تلویزیونی روسیه سازمان ملل متحد را متهم به "بی‌اعتنایی" نسبت به خشونت‌های ابراز شده از سوی "تروریست‌ها و مزدوران خارجی" کرد.


دمشق مدعی آن است که مردم این کشور همچنان "هوادار حکومت" هستند و معترضان را "تروریست‌های مزدور بیگانه" توصیف می‌کند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته