هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۵, دوشنبه

جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


مرتضوی اسرار توافقش با حداد را برملا کرد

Posted: 14 May 2012 09:46 AM PDT

جـــرس: همزمان با بالا گرفتن مباحث درباره ریاست مجلس و طرح موضوع "قول شرف" به عنوان یکی از نقاط ضعف حداد عادل، مرتضوی با انتشار یک نامه، ضمن تکذیب قول شرف، از شکایت خود از احمد توکلی خبر داد و با بیان قبول داشتن نامه حداد عادل، عملا به یاری او آمد.


سعید مرتضوی به اظهارات احمد توکلی مبنی بر "قول شرف" در زمان مطرح شدن استیضاح وزیر کار پاسخ داد.


به گزارش ایسنا، در نمابر ارسالی از سوی محمد اصلانی وکیل مدافع مرتضوی به نقل از وی با اشاره به اینکه مطلب مذکور توسط چهار دستگاه صوتی ضبط شده، آمده است: "اینجانب از طریق یکی از وکلای دادگستری شکایتی را علیه ایشان به عنوان نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی تنظیم و از مرجع قضایی خواسته‌ام که آقای توکلی نوار مورد ادعای خود را ارائه کنند. این پرونده از تاریخ سی فروردین امسال در شعبه نهم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تهران مطرح رسیدگی است که تا به امروز خبری از نتیجه آن ندارم."


مرتضوی در این جوابیه، بحث "قول شرف" را "سوژه‌ای جهت تخریب و انتقام‌گیری از خدمات گذشته‌" و همچنین "تدارک جنگ روانی و تبلیغاتی علیه خود" دانسته است.


متهم اصلی پرونده بازداشتگاه کهریزک ادعا کرد: "اینجانب خداوند سبحان را شاهد می‌گیرم که چنین لفظی (قول شرف) را نه در جلسه با جناب آقای حداد عادل و نه در جلسه با آقای توکلی به کار نبرده‌ام. لفظ «قول شرف» ساخته و پرداخته توکلی است که از ایشان در این خصوص شکایت کرده‌ام و درخواست دارم نوار مورد ادعای خودشان را برای اطلاع عموم ارائه کنند و متاسفانه این دروغ و انتساب ناروا مورد استقبال رسانه‌های بیگانه و معاندینی قرار گرفته است که از «شرف»‌ و «شرافت انسانی» بویی نبرده‌اند و تنها این الفاظ را برای تخریب رقیبان می پسندند و از محتوای آن بی‌خبرند و با درست قلمداد کردن دروغ «قول شرف»، درصدد هستند با ایراد تهمت و افترا و انتساب مطالب کذب به اهداف شوم انتقام‌جویانه خود برسند و آن را مستمسک جنگ تبلیغاتی خود قرار داده‌اند. بدیهی است مفاهیم اخلاقی دارای ارزش ویژه‌ای هستند که نباید آن را در منازعات سیاسی قربانی کرد. تنها قولی که من داده‌ام و همان روز نیز به آن عمل کرده‌ام، اعلام آمادگی برای استعفا بوده است و لاغیر. "


مرتضوی افزود: "حداد عادل نیز همان شب استیضاح مراتب را طی نامه‌ای کتبی به نمایندگان استیضاح‌کننده اعلام و حتی متن نامه را به صورت کامل در نیمه‌شب منتشر کردند و نمایندگان محترم نیز بر همان اساس امضای خود را پس گرفتند. در این نامه ذکر هیچ‌گونه قولی به میان نیامده و مبنای استرداد امضاها نیز که این نامه است، به هیچ‌گونه قولی اشاره ندارد و اینجانب نیز همان نامه را که محتویاتش منطبق با واقعیت است و مبنای عمل نمایندگان بوده قبول دارم. جناب اقای حداد عادل نیز در ازای این اعلام آمادگی برای استعفا چندین قول به من دادند که در این متن قابل ذکر نیست و در آخرین جلسه مشترک نیز فرمودند پیگیر آن هستم و با وجود تلاش جناب آقای حداد عادل هیچ یک از آنها تا به حال عملی نشده است. جناب آقای حداد عادل حتی در آخرین تماسی که با هم داشتیم، توقع ترک پست و خدمت از اینجانب نداشته و ندارند و تدبیر ایشان این بود که به گونه‌ای اقدام شود که موجب تحریک برخی نمایندگان نشود."


مرتضوی، توقع توکلی را ترک محل خدمت و تمرد از دستور و ماموریت مافوق دانسته و می‌افزاید: "این امر جرم بوده و کسی که از ماموریت و دستور و امر قانونی مقام مافوق تمرد کند، بر اساس قوانین مصوب مجلس محترم شورای اسلامی مرتکب جرم شده و مستوجب تعقیب و مجازات است؛ لذا این‌گونه توقعات از جایگاه نمایندگی مجلس شورای اسلامی با هر انگیزه و نیتی پذیرفته نیست و فتح بابی برای قانون‌شکنی و نقض نظم و امنیت اداری به شمار می‌رود؛ لذا ترجیح می‌دهم قوه قضاییه نسبت به این جرم رسیدگی و اعلام نظر کند تا افکار عمومی با این مطالب بی‌ارزش و ساختگی مشوش نشود."


بر اساس این گزارش، موارد مربوط به توافق مرتضوی وحدادعادل وتماس تلفنی بین این دو و همچنین قولهای حدادعادل به مرتضوی در خبر منتشره توسط خبرگزاری فارس سانسور شده است.


در حالیکه برخی نمایندگان مجلس اعلام کرده بودند که سعید مرتضوی "قول شرف" داده است که به محل کار خود در سازمان تامین اجتماعی باز نگردد، برخی منابع خبری گزارش داده اند که ماجرای این قول شرف دادستان سابق تهران و متهم اصلی پرونده بازداشتگاه کهریزک برای نرفتن به سازمان تامین اجتماعی، همچنان ادامه دارد و در حالیکه نمایندگان معترض به حضور او در این سازمان، دست به دامن دیوان عدالت اداری شده اند، او در مقام رئیس سازمان تامین اجتماعی سخنرانی می کند و آمار عملکرد چهل روزه خود در این سمت را اعلام می کند.


گفتنی است، امروز گزارش شده بود که ماجرای این قول شرف دادستان سابق تهران و متهم اصلی پرونده بازداشتگاه کهریزک برای نرفتن به سازمان تامین اجتماعی، همچنان ادامه دارد و در حالیکه نمایندگان معترض به حضور او در این سازمان، دست به دامن دیوان عدالت اداری شده اند، او در مقام رئیس سازمان تامین اجتماعی سخنرانی کرده و آمار عملکرد چهل روزه خود در این سمت را اعلام نموده است.
 

وزیر خارجه انگلستان خبر داد: احتمال افزایش تحریم ها علیه ایران

Posted: 14 May 2012 09:29 AM PDT

جـــرس: در آستانه دور جدید مذاکرات اتمی، وزیر امور خارجه بریتانیا، روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه اظهار داشت که اگر جمهوری اسلامی "گام‌های مشخصی" در جهت کاستن از نگرانی‌های بین‌المللی نسبت به برنامه هسته‌ای خود برندارد اتحادیه اروپا تحریم‌های سخت‌تری را علیه تهران وضع خواهد کرد.


به گزارش بی بی سی، شش قدرت جهانی موسوم به گروه ١+۵ که بریتانیا نیز یکی از آنها است قرار است روز ۲۳ ماه مه در بغداد دور جدیدی از مذاکرات هسته‌ای خود را با ایران آغاز کنند.


ویلیام هیگ پیش از آغاز جلسه وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت: اتحادیه اروپا خواهان آن است که تهران گام‌های مشخصی برای رفع نگرانی‌های یادشده بر دارد.


هیگ افزود: "منتظر می‌شویم تا گام‌های ملموس و پیشنهادهایی را از طرف ایران ببینیم و در غیر این‌صورت البته تحریم‌هایی را که اعمال کرده‌ایم نه تنها لغو نخواهند شد بلکه به مرور بر شدت آنها نیز افزوده خواهد شد."


از آغاز سال جاری میلادی تحریم‌های یک‌جانبه کشورهای غربی علیه ایران بخش‌های انرژی و سیستم بانکی و مالی این کشور را هدف قرار داده‌اند، اما اتحادیه اروپا از ماه ژوئیه تحریم نفتی ایران را به طور کامل به اجرا می‌گذارد.


کشورهای غربی ایران را متهم می‌کنند که درصدد دستیابی به جنگ‌افزار هسته‌ای است. این در حالی است که ایران این اتهام را رد می‌کند و می‌گوید، برنامه هسته‌ای‌اش کاملاً صلح‌آمیز و برای تولید انرژی است.


تهران می‌گوید که جامعه بین‌الملل اگر خواستار پیشرفت در مذاکرات است باید از شدت تحریم‌ها بکاهد ولی قدرت‌های غربی می‌گویند که کاهش تحریم‌ها تنها زمانی صورت می‌گیرد که ایران در زمینه برنامه هسته‌ای خود "شفافیت بیشتری" نشان دهد.


طرف‌های غربی به‌خصوص خواستار اعطای اجازه از سوی ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بازدید از سایت نظامی پارچین هستند؛ سایتی که به گفته این قدرت‌ها، فعالیت‌های مشکوکی در آن دیده می‌شود.


مذاکره‌کنندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قصد دارند در گفت‌وگوهای خود با طرف ایرانی که روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت، در وین اتریش انجام می‌شود نیز بر درخواست خود برای گرفتن اجازه بازدید آژانس از سایت پارچین پافشاری کنند.
 

تلویزیون ایرانی «العالم» در قاهره بسته شد

Posted: 14 May 2012 09:06 AM PDT

در پی حملات نیروهای امنیتی

جـــرس: به گزارش منابع خبری، همزمان با حملات نیروی های امنیتی مصر به دفتر تلویزیون «العالم» وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی، این دفتر خبری تعطیل شد.


به گزارش العربیه، مطبوعات مصری به نقل از یک منبع در وزارت کشور اعلام کردند نیروهای امنیتی پس از ورود به دفتر تلویزیون العالم در قاهره چند تن از کارکنان آن را بازداشت کردند و سپس آن را پلمپ کردند.


این منبع که نام او ذکر نشده است دلیل این اقدام را عدم وجود مجوز فعالیت برای تلویزیون العالم ذکر کرده و از احاله پرونده به دادستانی خبر داد.


احمد السیوفی مدیر دفتر العالم در قاهره نیز اعلام کرده است در اتحادیه روزنامه نگاران کنفرانس خبری برگزار خواهد کرد و دلایل بستن دفتر این تلویزیون وابسته به ایران را توضیح خواهد داد.


السیوفی اعلام کرده است در یک کنفرانس خبری همه مکاتبات انجام شده با ارگان های دولتی برای کسب مجوز فعالیت ارائه خواهد شد.


او افزود : "دستگاه های دولتی هر بار بررسی درخواست های ما را به تاخیر انداخته و با ما لجبازی می کنند."


نرمین خلیل خبرنگار العالم در قاهره نیز در یک گفتگوی مطبوعاتی گفته است کارکنان این دفتر برای دریافت مجوز فعالیت به دستگاه های ذی ربط مراجعه کردند و چندین بار بررسی درخواست آنها به تاخیر انداخته شد و تاکنون نتوانستند مجوز فعالیت دریافت کنند.


وی افزود: "هرچند که العالم در مصر مجوز فعالیت ندارد اما خبرنگاران آن زیر نظر دستگاه های دولتی و امنیتی به فعالیت می پرداختند."


او تاکید کرد نیروهای امنیتی همچنان در محل دفتر العالم حضور دارند و تمام وسایل آن را ضبط کردند.


گفتنی است، نیروهای امنیتی مصر، روز گذشته به دفتر شبکه خبری العالم در قاهره حمله کردند و همه تجهیزات آن را مصادره کردند.


 

 

نرخ تورم فرودین امسال حدود ٢٢ درصد شد

Posted: 14 May 2012 08:50 AM PDT

هشدار کارشناسان کشور نسبت به سیاست های دولت

جـــرس: براساس محاسبات بانک مرکزی نرخ تورم فرودین ماه با نیم درصد افزایش نسبت به ماه قبل حدود ٢٢ درصد برآورد شده است.


همزمان یکی از کارشناسان ارشد اقتصادی کشور تورم سال گذشته را بیش از ۵۰ درصد اعلام كرد و گفت: سیاست‌های دولت تنها دلیل این تورم بوده است، زیرا بودجه‌های كشور كه در چند سال گذشته نوشته شده است تورم را به همین سمت كشانده است.


یک مقام مسئول در بانک مرکزی در گفت‌وگو با آنا از افزایش نیم درصدی نرخ تورم فرودین ماه در قیاس با اسفند سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: نرخ تورم فرودین ماه حدود ٢٢ درصد شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه نرخ تورم اسفند ماه ٢١,۵ درصد محاسبه شده بود نرخ تورم فرودین با نیم درصد حدود ٢٢ درصد شده است.

این مقام مسئول بانک مرکزی درباره نرخ تورم اردیبهشت نیز تصریح کرد: نرخ تورم اردیبهشت ماه روند نزولی پیدا می‌کند؛ افت قیمت ارز دلیل اصلی تعدیل نرخ تورم در این بازه زمانی خواهد بود.


نظر دو اقتصاددان درباره هدفمندی یارانه ها‬
همچنین منابع خبری گزارش ها داده اند که «میزگرد بررسی وضعیت اقتصادی کشور»، روز یکشنبه با حضور دو تن از اقتصاددانان کشور در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.


در این برنامه ابراهیم رزاقی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و حسین راغفر، استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا به بیان نظرات خود پرداختند.


رزاقی: پرداخت نقدی یارانه ها به نفع واردکنندگان شد
در ابتدای دکتر رزاقی هدفمندی یارانه ها را جزئی از سیاست‌های تعدیل دانست و گفت: این برنامه ها به دنبال یك مجموعه سیاست‌های كلی جهانی سازی اقتصاد است.


وی گفت: برای اجرای جهانی سازی باید یك سری اصلاح ساختاری در كشورها رخ بدهد یعنی دولت كوچك شود و بخش خصوصی فعال شود، البته این اصلاح ساختاری در بیش از ۱۰۰ كشور اجرا شد ولی در هیچ كدام توسعه یافتگی به وجود نیامد.


عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در ارتباط با نحوه هدفمندی یارانه‌ها در ایران گفت: ما به افراد برای بهتر زندگی كردن یارانه می‌دادیم و مهمترین دلیل برای دولت برای پرداخت یارانه، كم بودن دستمزد و حقوق اقشار پایین دست جامعه است و این كار که برای جلوگیری از شورش‌های اجتماعی اجرایی شده، در بیشتر كشورهای جهان حتی آمریكا و اروپا رایج است.


رزاقی افزود: برای اجرای صحیح هدفمندی یارانه‌ها باید تورم كم باشد و در این صورت برای كمك به افزایش تولید و افزایش اشتغال یارانه را از مصرف كننده می‌گیریم و به تولید كننده می‌دهdم تا به افزایش اشتغال و كاهش بیكاری و كاهش هزینه‌های تولید كمك شود.


وی گفت: حذف در یارانه‌ها باید به تولید توجه خاص می‌شد ولی این اتفاق در اجرای مرحله اول هدفمند سازی یارانه ها نیفتاد.


عضو هیئت علمی دانشگاه تهران درباره پرداخت نقدی یارانه‌ها گفت: در ابتدا قرار بود یارانه به افراد كم درآمد پرداخت شود اما به همه افراد جامعه پرداخت شد و سبب شد افزایش تقاضا صورت بگیرد، و از طرفی چون تولیدكنندگان داخلی با مشكل تولید مواجه بودند واردات افزایش یافت و این در نهایت به نفع وارد كنندگان شد.


رزاقی افزود: ما از نظر سیاسی الگوی بسیاری از مردم كشورهای اسلامی و جهان هستیم اما از جنبه اقتصادی این اتفاق نیفتاده است، زیرا ما از ظرفیت‌های اقتصادی قانون اساسی هیچ بهره‌ای نبرده‌ایم در حالی كه اقتصاد در قانون اساسی به نحوه مناسبی به سه بخش تعاونی، خصوصی و دولتی تقسیم شده است.


راغفر: كدام توسعه و امنیت قرار است شكل بگیرد كه چنین بودجه‌ای نوشته شده است
در ادامه دکتر راغفر استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا گفت: هدفمندی در اصل به معنای پرداخت كمك به گروه‌های كه محرومند و آسیب پذیرند، است ولی آنچه در عمل مشاهده می‌شود ارتباطی با هدفمندی ندارد و در حقیقت آزادسازی قیمت‌ها بوده است.


وی ادامه داد: بسیاری از سرمایه‌داران ایرانی حاصل رنج و زحمت خود را به دست نمی‌آورند بلكه حاصل زد و بندهای سیاسی و اقتصادی بوده است و برندگان واقعی كسانی بوده‌اند كه ارتباطات قوی‌تر داشته‌اند.


استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا به یكی از اخبار اقتصادی دولت در چند روز گذشته اشاره كرد و گفت: دولت چندی پیش از اختصاص ۲۴ میلیارد دلار به واردات كالاهای اساسی خبر داده است، این اتفاق فاتحه تولید را می‌خواند اما اگر این مبلغ با بهره كم به تولید كنندگان پرداخت شود تولید جان دوباره‌ای می‌گیرد.


راغفر تورم سال گذشته را بیش از ۵۰ درصد اعلام كرد و گفت: سیاست‌های دولت تنها دلیل این تورم بوده است، زیرا بودجه‌های كشور كه در چند سال گذشته نوشته شده است تورم را به همین سمت كشانده است.


وی بودجه را برشی یك ساله از یك برنامه نام نهاد و گفت: متاسفانه دولت در ابتدای روی كارآمدنش برنامه چهارم را قبول نداشت و برنامه پنجم توسعه را هم براساس تعدادی شعار نوشت.


راغفر در ارتباط با بودجه ۹۱ گفت: كدام توسعه و كدام امنیت قرار است شكل بگیرد كه چنین بودجه‌ای نوشته شده است، چرا که این بودجه گرانی های فراوانی و تورم لجام گسیخته را به دنبال خواهد داشت.


استاد دانشگاه الزهرا با بیان اینکه دولت پیش بینی کرده است از محل فروش اوراق مشارکت ۶۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد، این میزان، از یک سو به عنوان ارث برای دولت های بعدی به یادگار می ماند و دولت های بعدی باید آنرا پرداخت کنند و از سویی دیگر خرج کردن مبالغ دریافتی از فروش این اوراق سبب تورم بالا در کشور خواهد شد.


وی تورم را به مرض قند تشبیه كرد و گفت: تورم در تمام ساختارها تاثیرگذار است و هنگامی كه بالا باشد و بانك‌ها نیز به همان میزان سود ندهند مردم ناچارند برای حفظ ارزش پول خود، دارایی های خود را از بانك خارج كرده و به سمت بازار ببرند كه یكی از این بازارها خرید ارز است.


راغفر گفت: این یكی از دلایل اصلی گران شدن ارز و مخصوصاً دلار در سال گذشته بود.


وی به بازار آتی كالا اشاره كرد و گفت: هنگامی كه مردم در روزنامه می‌خوانند كه سكه در اردیبهشت ماه گران می‌شود تشویق می‌شوند كه به سمت خرید سكه بروندبه همین دلیل سکه در سال گذشته روند صعودی شدیدی را طی کرد.


وی همچنین افزایش درآمدهای نفتی را مسبب اصلی مشکلات اقتصادی کشور دانست و عنوان کرد: درآمدهای نفتی می توانست سبب توسعه یافتگی کشور شود اما سبب تخریب اقتصادی شده است.


رزاقی نیز در انتها در همین رابطه گفت: درآمدهای نفتی به خودی خود مضر نیست بلکه اگر در مسیر درست مصرف شود می تواند یک کشور را به سمت توسعه و پیشرفت هدایت کند.
 

۱۷ روز اعتراض کارگران پارس سرام

Posted: 14 May 2012 07:40 AM PDT

پیش بینی تشدید موج اخراج کارگران کشور

جـــرس: در ادامه اعتراضات کارگری در ایران، دبیر اجرایی خانه کارگر ورامین اعلام کرد: ۴۵۰ کارگر کارخانه پارس سرام در اعتراض به قطع اضافه کاری و سایر مزایای جانبی در داخل کارخانه تجمع کرده‌اند.

همزمان یک فعال کارگری اعلام کرد که "پیش بینی می‌شود طی سال جاری به دلیل بحران در واحدهای تولیدی تعداد بی‌شماری از کارگران از واحدهای تولیدی کشور اخراج شوند. "


به گزارش ایلنا، حیدر مظاهری با اشاره به تعطیلی موقت کارخانه پارس سرام افزود: ۱۷ روز است ۴۵۰ کارگران کارخانه پارس سرام قرچک در اعتراض به قطع اضافه کاری شان دست از كار كشیده‌اند و در طول این مدت با تجمع در داخل کارخانه خواستار محاسبه اضافه کاری خود هستند.


این فعال کارگری دلیل قطع اضافه کاری کارگران را از جانب صاحبان کارخانه افزایش هزینه‌های کارخانه پارس سرام عنوان کرد و اذعان داشت: به دلیل اینکه از قدیم کارگران پارس سرام مزایای جانبی واضافه کاری معادل حقوق دریافتی می‌کردند با حذف این مزایا کارگران در تامین معیشت خود دچار مشکل شده‌اند.


او با اشاره به اینکه رایزنی‌هایی در خصوص مطالبات این کارگران با مسئولان صورت گرفته است عنوان کرد: مسئولان کارخانه در ابتدا پاداش و اضافه‌کاری کارگران قراردادی را حذف کردند و امسال نیز اعلام کرده‌اند توان پرداخت اضافه کاری کارگران رسمی را ندارند.


گفتنی است کارخانه پارس سرام تولید کننده چینی‌های بهداشتی در منطقه قرچک ورامین است.


یك مقام كارگری: پیش بینی می‌شود تعداد بی‌شماری از کارگران از واحدهای تولیدی کشور اخراج شوند
همزمان، یک عضو هیات مدیره كانون شوراهای اسلامی كار استان تهران "سوء مدیریت و کمبود نقدینگی" را جزء مشکلات اصلی واحدهای تولیدی بحرانی در کشور عنوان کرد و گفت: برخی از مدیران واحدهای بزرگ تولیدی در کشور به علت عدم تخصص و آگاهی توان اداره واحدهای تولیدی را ندارند.


به گزارش ایلنا، علی دهقان کیا عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران روند واگذاری شرکت‌های دولتی را به بخش خصوصی موجب افزایش تعداد واحدهای بحرانی تولیدی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: پیش بینی می‌شود طی سال جاری به دلیل بحران در واحدهای تولیدی تعداد بی‌شماری از کارگران از واحدهای تولیدی کشور اخراج شوند.


او در ادامه با اشاره به این مطلب که تورم اعلامی بانک مرکزی با تورم واقعی بازار تفاوت فاحشی دارد، خاطرنشان ساخت: با توجه به فاصله نرخ تورم رسمی و تورم واقعی در جامعه، نمایندگان جامعه کارگری تاکید دارند که نرخ دستمزد کارگران باید براساس تورم واقعی بازار تعیین شود.
 

علیخانی: تجمع کنندگان مقابل مجلس به ما فحش دادند/ لاریجانی: حقتان بود فحش خوردید

Posted: 14 May 2012 06:33 AM PDT

جـــرس: در پی تجمع عده ای از شهروندان معترض قزوینی در مقابل مجلس شورای اسلامی، نماینده اصلاح طلب قزوین از رئیس مجلس خواست به مشکلات این افراد رسیدگی شود.


به گزارش مهر، جلسه نوبت عصر صحن علنی مجلس برای بررسی لایحه بودجه سال جاری، با نیم ساعت تاخیر و حضور تنها ١۴۰ نماینده در مجلس آغاز شد، که چون مجلس با حضور ١۹۴ نماینده قادر به رای گیری برای مواد است، پیش از اینکه اکثریت نمایندگان در صحن علنی مجلس حاضر شوند قدرت الله علیخانی نماینده اصلاح طلب قزوین در مجلس شورای اسلامی با اعلام تذکری گفت: جمعیت انبوهی مقابل درب مجلس ازدحام کرده اند.


وی افزود: ما قصد خروج از مجلس را داشتیم که این جمعیت ماشین را محاصره کردند و شروع به زدن ماشین کردند.


علیخانی تصریح کرد ما از ماشین پیاده شدیم تحصن کنندگان ما را محاصره کردند و به ما فحش و اهانت کردند.
وی با نشان دادن تابلویی از شعارهای تحصن کنندگان گفت: ما ماموریم پیام تحصن کنندگان را به شما برسانیم.
علی لاریجانی در پاسخ به تذکر علیخانی به مزاح گفت: حقتان بود فحش خوردید. آقای آشوری از هیئت رئیسه مامور پیگیری درخواست های تجمع کنندگان شده است.


گفتنی است، تجمع کنندگان به وضعیت پروژه های مسکن مهر در هشتگرد اعتراض داشتند و معتقد هستند دولت در زمین های مردم اقدام به ساخت مسکن مهر کرده است.


 

نماینده ارومیه: دولت های آینده باید پاسخگوی تعهدات دولت تا ۵۰ سال آینده باشند

Posted: 14 May 2012 06:09 AM PDT

جـــرس: نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم اجرای تعهدات دولت در سفرهای استانی گفت: در طول دو دوره دولت نهم و دهم تنها ۱۷ درصد از منابعی که برای تحقق وعده های دولت در سفرهای استانی لازم بود تامین شده است.


یه گزارش مهر جواد جهانگیر زاده، عضو کمیسیون امنیت ملی، در ابتدای جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه) مجلس با اعلام تذکری گفت: اخیرا دولت با مسئولیت یکی از وزرای قبلی ۶۰۰ طرح ویژه را انتخاب کرده که عملیاتی شود که امکان تحقق آنها در یک سال پایانی دولت امکانپذیر نیست.


وی با انتقاد از عدم اجرای تعهدات دولت در سفرهای استانی گفت: در طول دو دوره دولت نهم و دهم تنها هفده درصد از منابعی که برای تحقق وعده های دولت در سفرهای استانی لازم بود تامین شده است.


وی با تاکید بر اینکه نظام از مجموعه تعهدات دولت ۵۰ سال عقب است از ریاست مجلس خواست که مرکز پژوهشها را مامور تهیه گزارش ویژه ای مجموعه تعهدات دولت در سفرهای استانی کند.


جهانگیرزاده تصریح کرد: دولت های آینده باید پاسخگوی تعهدات دولت تا ۵۰ سال آینده باشند.


 

فیلم‌ رسوایی‌ برخی‌ نمایندگان حامی دولت‌ در دست‌ توکلی

Posted: 14 May 2012 05:53 AM PDT

جـــرس: رییس مرکز پژوهش های مجلس می گوید سندی در اختیار دارد که حاوی اعتراف یکی از نمایندگان مدافع احمدی نژاد به دریافت رشوه از دولت است.


به گزارش "تهران امروز"، احمد توکلی، در همایش "جهاد اقتصادی از مبانی تا مواضع" گفته است که فیلم اظهارات این نماینده را در اختیار دارد اما نامی از این نماینده نبرده است.


توکلی گفته است: "بنده فیلمی از یکی از نمایندگان مجلس (هشتم) در اختیار دارم که او در یک سخنرانی با اشاره به روابط برخی نمایندگان حامی دولت با دولت می گوید: "وقتی وزرا به مجلس می آمدند از ما انتظار داشتند که به نفع آنان رأی بدهیم و ما نیز رأی می دادیم. بعد از موفقیت نیز شماره حساب می دادیم تا به حساب ما پول واریز کنند. ولی من پولی که واریز می شد را برای خودم خرج نمی کردم. بلکه پول را برای شما خرج می کردم."

 

 

پلمپ یکی از واحدهای شهر کتاب بعد از گزارش‌های کیهان

Posted: 14 May 2012 05:53 AM PDT

جـــرس: به گزارش منابع خبری، هفته گذشته پلیس، شهرکتاب مرکز خرید بوستان را بست و پرونده آن را به دادگاه فرستاد. این موضوع باعث شد تا بسیاری از شعب دیگر شهر کتاب هم در انتظار برخورد پلیس باشند و کارکنان آن نگران از دست‌دادن شغل خود هستند.


به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی نگرانی مسئولان و کارکنان مجموعه شهر کتاب از توقیف یکی از شعبه‌های این مجموعه فروشگاه‌ها به سلسله گزارش‌هایی که روزنامه کیهان چند هفته پیش منتشر کرد برمی‌گردد.


این روزنامه در گزارشی شهرکتاب را محل فروش "کتاب‌های خاص از افراد روشنفکر خارج نشین ترک‌ وطن کرده با محتوایی مملو از نسخه‌های پیچیده شده برای تغییر و براندازی" دانسته بود و به نوعی خواستار برخورد با این موضوع شده بود.

روزنامه کیهان در این گزارش خود مدعی شد "خط‌ مشی موسسه شهر کتاب کاملا مبتنی بر رویکردهای سکولار و مروج فلسفه سرمایه داری لیبرال" است. کتاب‌هایی در شهر کتاب فروخته می‌شوند همه دارای مجوز وزارت ارشادند. این روزنامه همچنین فروش کتاب‌های دارای مجوز وزارت ارشاد جمهوری اسلامی ایران را فقط یک «خطا» ندانست. پیام فضلی‌نژاد عضو دفتر پژوهش‌های موسسه کیهان در این‌باره به تعبیر حسین شریعتمداری (سردبیر کیهان) استناد می‌کند و معتقد است "اگر به ریشه‌های تاریخی تاسیس شهر کتاب برگردیم، می بینیم که این یک «خطا» نیست، یک «خط» است."


توقیف یکی از شعبه‌های شهر کتاب در حالی انجام می‌شود که یکی از مسئولان این مجموعه از ماهیت سازمان توقیف‌کننده بی‌اطلاع و در انتظار حضور مدیر فروشگاه پلمپ‌شده در دادگاه بود تا دلیل اصلی بسته‌شدن این فروشگاه مشخص شود.

کیهان همچنین مدعی شده بود که فروشگاه‌های شهر کتاب به «تقدیس و ترویج علوم انسانی غرب» می‌پردازند. پیش از این هم وزارت علوم اقدام به بازنگری در درس‌های علوم‌انسانی دانشگاه‌ها کرده بود و حتی در برخی دانشگاه‌ها چند رشته علوم انسانی حذف شد.

هنوز مشخص نیست که بحث توقیف و پلمپ شعب شهر کتاب ادامه خواهد داشت و یا به همان یک شعبه خلاصه خواهد شد اما نزدیکی زمان انتشار گزارش‌های کیهان به توقیف این شعبه شهر کتاب نگرانی از باب برخوردهای بیتشر با این مجموعه فرهنگی را گسترش داده است.
 

۲۳ سرباز ارتش سوریه در درگیری‌های شهر رستن کشته شدند

Posted: 14 May 2012 04:26 AM PDT

تشدید تحریم دولت سوریه توسط اتحادیه اروپا

جـــرس: در پی ادامه گلوله باران شهرهای مرکز تجمع مخالفان حکومت سوریه، مخالفان دولت آن کشور گزارش اعلام کرده اند که در جریان درگیری‌های سنگینی که طی ساعات گذشته در شهر رستن در مرکز سوریه رخ داد، دست‌کم ۲۳ نفر از نیروهای نظامی این کشور کشته شده اند.


همزمان گزارش رسید که وزیران خارجه اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه حکومت سوریه را تشدید کردند و با این تصمیم، نام پنج فرد حقیقی و حقوقی به فهرست تحریم‌ اتحادیه اروپا افزوده شد.


به گزارش بی بی سی به نقل از گروه ناظران حقوق بشر سوریه، از گروه‌های مخالف دولت سوریه که در بریتانیا مستقر است، می‌گوید که در درگیری‌های شدید در شهر رستن، ده‌ها نفر زخمی شده‌اند.


بر اساس گزارش ها، رستن در استان ناآرام حمص در سوریه است.


گروه ناظران حقوق بشر سوریه می‌گوید که سه خودروی حامل نیروهای نظامی در این درگیری‌ها منهدم شده‌اند.


در صورت تایید آمار تلفات، حمله اخیر یکی از مرگبارترین حمله‌هایی بوده است که در طول ۱۴ ماه اعتراضات ضددولتی در سوریه، نیروهای امنیتی را هدف قرار داده است.


نیروهای نظامی سوریه پس از آن هدف قرار گرفتند که ارتش در دو روز گذشته شهر رستن را زیر حمله گرفت.


این درگیری‌ها در شرایطی انجام می‌شود که بر مبنای آتش‌بس مصوب سازمان ملل متحد، دو طرف باید از نزدیک به یک ماه پیش، به حمله‌ها علیه یکدیگر پایان می‌دادند.


بر اساس گزارش‌ها از سوریه، با وجود حضور ناظران سازمان ملل متحد در سوریه، خشونت‌ها در مناطق مختلف این کشور شدت یافته است. گزارش شده است که در درگیری‌های دیروز یکشنبه، ۱۳ ماه مه، دست‌کم ۳۰ نفر که بیشترشان غیرنظامی بودند، جان خود را از دست داده‌اند.


به دلیل محدودیت‌هایی که برای فعالیت خبرنگاران در سوریه اعمال می‌شود، بی‌بی‌سی به طور مستقل نمی‌تواند آمار تلفات درگیری‌های سوریه را تایید کند.


سازمان ملل متحد برآورد کرده است که از زمان آغاز اعتراضات ضددولتی در سوریه در ۱۴ ماه گذشته دست‌کم ۹ هزار نفر کشته شده‌اند.


در گزارشی دیگر اینکه، وزیران خارجه اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه حکومت سوریه را تشدید کردند. با این تصمیم، نام پنج فرد حقیقی و حقوقی به فهرست تحریم‌ اتحادیه اروپا افزوده شد.


به گزارش خبرگزاری آلمان، شمارشرکت‌هایی که اجازه معامله با کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نخواهند داشت به ۴۰ مورد رسید و با افزودن نام سه فرد جدید به فهرست تحریم‌ها نیز اکنون بیش از ۱۴۰ نفر از نزدیکان بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه اجازه ورود به اتحادیه اروپا را نخواهند داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته