هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ اردیبهشت ۳۱, یکشنبه

Latest News from Iran Green Voice for 05/20/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



مادر مصطفی کریم بیگی، یکی از جان باختگان حوادث پس از انتخابات می گوید: به تازگی سنگ قبر فرزندم را شکسته اند اما این اقدام ها نه تنها مرا ساکت نمی کند بلکه با صدای بلندتری فریاد خواهم زد تا این ظلم را علیه خانواده های کشته شدگان تمام کنند.

 

شهناز اکملی در گفتگوی تلفنی خود با خبرنگار سرخسبز می گوید وقتی امروز آمدم مزار مصطفی می بینم جایی که نوشته بودیم شهید عاشورا از همان جا سنگ قبر را شکسته اند ، صورت مصفطی را روی سنگ قبر شکسته اند.

وی می گوید: من نمی دانم با این رفتارشان چه چیزی را می خواهند ثابت کنند؟ فکر کردند با شکستن سنگ قبر می توانند مصطفی را از یاد مردم ببرند. اینها با مرده که درگیر نمی شوند پس این نشان می دهد که یاد مصطفی زنده است که اینها انقدر می ترسند.

خانم اکملی در پاسخ به این پرسش که آیا چنین اتفاقی سابقه داشته می گوید: سال قبل هم به خاطر اینکه روی مزار مصطفی نوشته بودیم شهید مظلوم عاشورا به ما اعتراض کردند و گفتند باید این سنگ قبر را عوض کنید حتی می گفتند ما هزینه اش را می دهیم و شما سنگ قبر را عوض کنید .

وی از مراجعه ی عده ای به مزار مصطفی خبر می دهد و در عین حال می گوید همچنین به همسرم زنگ زده بودند و گفته بودند که این سنگ قبر را باید عوض کنید.

مادر این جان باخته حوادث پس از انتخابات می گوید: در مورد این فشارهایی که به ما خانواده ها می آید از آقای احمد شهید (گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت ایران) می خواهم که به ما کمک کند.

وی می گوید اگر هدف از این کارها ساکت کردن من هست، همانطور که بارها گفته ام من زبان مصطفی هستم و با شکستن سنگ قبر او صدای اعتراضم بلندتر خواهد شد.

همزمان برای پدر رامین رمضانی یکی دیگر از کشته شدگان حوادث پس از انتخابات حکم سه سال حبس تعزیری صادر شد است، از خانم اکملی می پرسم که اینگونه فشارها بعد از گذشت این همه مدت برای چیست؟

وی پاسخ می دهد: اینها از ما می ترسند و دلهره دارند. شاید فکر می کردند گذشت زمان می تواند یک سرپوشی باشد روی کارهای شان اما مردم روز به روز آگاه تر می شوند. اینها فکر می کنند با تهدیدات می توانند صدای ما را قطع کنند و جلوی آگاهی مردم را بگیرند ولی مردم آگاه هستند حالا ممکن است صدای اعتراض برخی ها چون بلند تر است زندانی شوند. الان زندان های ما پر شده است از مخالفین، چه موسوی و کروبی چه دانشجویان بی گناه ما که برای شان سالها حبس بریده اند.


 


آتش‌زدن علوفه‌های خشکی که روی محوطه ساسانی بیشاپور رویش کرده‌اند منجر به آتش گرفتن این محوطه باستانی شده‌است. گفته می‌شود سطح این محوطه کاملا سیاه شده‌است.

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی هر سال اواخر اسفند و اوایل بهار، علف‌های تازه‌ای در محوطه 200 هکتاری بیشاپور می‌روید که اواخر اردیبهشت خشک می‌شوند. طی چند‌سال گذشته این علف‌ها به دلایلی آتش می‌گیرند و بلای جان محوطه ساسانی بیشاپور می‌شوند.

«محسن عباسپور»، عضو شورای مرکزی انجمن هم‌اندیشان جوان با اعلام خبر آتش گرفتن محوطه ساسانی بیشاپور  گفت:آتش‌سوزی امروز شدیدتر از همیشه بود. آتش در بخش شمالی محوطه شعله‌ور شد که گفته می‌شود احتمالا کاخ‌ها عمارت‌ بزرگان دوره ساسانی در آن‌جا هستند.

عباسپور درباره گسترش آتش‌سوزی گفت: «آتش‌سوزی تا چند قدمی معبد آناهیتا، ایوان موزایک و تالار تشریفات پیش رفت و تقریبا کل محوطه را در برگرفت.»

وی درباره علت آتش‌سوزی گفت: «به نظر می‌رسد که این آتش‌سوزی‌ها عمدی است. هرچند حدس‌هایی درباره علت آن زده می‌شود اما هنوز پایگاه پژوهشی بیشاپور اقدامی در جهت جلوگیری از این آتش‌سوزی‌ها نکرده‌است.»

به گفته وی عده‌ای چوپان و گله‌دار در اطراف این محوطه زندگی می‌کنند که مایلند گله‌شان از علوفه‌های محوطه تغذیه کند. اما یگان حفاظت با فنس‌کشی در اطراف محوطه مانع از انجام این‌کار می‌شود. شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی از آن‌ها درباره خسارت زدن به محوطه تهدیدهایی کرده‌اند اما هنوز این مسئله اثبات نشده‌است.

عباسپور با انتقاد از عملکرد پایگاه پژوهشی بیشاپور گفت: «این آتش‌ها (نه به شدت آتش امروز) هر سال رخ می‌دهد و به جاست که پیش از این پایگاه پژوهشی بیشاپور اقدام شایسته‌ای برای جلوگیری از وقوع آن می‌کرد.»

بیشاپور یکی از شهرهای باستانی ایران در نزدیکی شهرستان کازرون و در استان فارس است که در زمان ساسانیان ساخته شده و امروزه تنها ویرانه‌هایی از آن برجای مانده‌است.

بیشاپور با دویست هکتار وسعت، از شهرهای مهم آن زمان بوده‌ و اهمیت ارتباطی داشته‌است. این شهر از قدیمی ترین شهرهایی است که تاریخچه ساخت آن بصورت مکتوب در سنگ نوشته ای موجود است.

بیشاپور در شمال شهر کازرون قرار گرفته و از شهرهای خوش آب و هوا و دارای طراحی و مهندسی ویژه آن روزگار بوده‌است. در کتابهای تاریخی، نام این شهر با عنوانهای بیشاپور، بیشابور، به شاپور، بیشاور و «به اندیوشاپور» ضبط شده‌است. شهر بیشاپور مرکز ایالت و کوره اردشیرخوره بوده‌است.


 


۳۰۰ نفر از ورزشکاران و مربیان ایرانی به دلیل بدهی مالیاتی ممنوع الخروج هستند.
به گزارش ایسنا، ۳۰۰ نفر از ورزشکاران و مربیان ایرانی که در بین آن‌ها برخی از ورزشکاران و مربیان المپیکی نیز حضور دارند، به دلیل بدهی مالیاتی امکان خارج شدن از کشور را ندارند.
با توجه به اینکه ۶۹ روز مانده به بازیهای المپیک ۲۰۱۲ لندن،‌ این مساله از حساسیت خاصی برخوردار است و ورزشکاران و مربیان المپیکی در صورت تسویه نکردن بدهی مالیاتی‌شان امکان حضور در این بازیها را از دست خواهند داد.
کمیته ملی المپیک که مسوولیت آماده سازی کاروان ایران را برای شرکت در بازیهای المپیک برعهده دارد، از مدتها قبل تلاش خود را برای رفع مشکل ورزشکاران و مربیان المپیکی آغاز کرده است و اقدامات بسیاری را در این زمینه انجام داده است.
همچنین به ورزشکاران، مربیان و کسانی که برای شرکت در بازیهای المپیک قصد سفر به لندن را دارند و بدهی مالیاتی و مشکل خروج از کشور دارند، اطلاع داده شده تا نسبت به رفع مشکل خود اقدام کنند.
 بدهی مالیاتی احسان حدادی،‌ قهرمان پرتاب دیسک آسیا هفته گذشته مانع از خروج او از کشور شده بود که با پیگیری مسوولان فدراسیون دوومیدانی، روز قبل از اعزام این مشکل برطرف شد و حدادی توانست در لیگ الماس قطر شرکت کند


 


ندای سبز آزادی_ ریحانه موسوی: در حالی که تنها چند روز به برگزاری اجلاس بغداد باقی مانده، یوکیا آمانو به همراه هیاتی از آژانس هسته ای به تهران می آید.

سفر این مقام بلند پایه آژانس هسته ای بعد از اولین دور برگزاری مذاکرات وین این گمانه را تقویت می کند که طرفین به توافق های اصولی دست یافته اند و آمانو با سفر به تهران می خواهد آخرین ابهامات در پرونده هسته ای ایران را در بازدید از برخی از نیروگاه های هسته ای برطرف کند.

صالحی، وزیر خارجه جمهوری اسلامی نیز این سفر را به فال نیک گرفته و بر این باور است که  "در سفر مدیرکل آژنس بحث مدالیته و چارچوب کاری جدید برای رفع ابهامات و سوالات آژانس مورد توجه است و ما امیدواریم توافق بر سر تدوین مدالیته جدید میان دو طرف صورت گیرد."

علی اکبر صالحی پیش از این رییس هیات هسته ای ایران بود و اشراف کاملی به این مساله دارد. وی معتقد است که با توجه به تنش های موجود بین ایارن و کشورهای غربی می بایست یک چارچوب جدیدی ترسیم شود و  متخصصین هر دو طرف مذاکره باید برنامه ای را تدوین کنند که قدم‌های آینده را شفاف و مشخص نمایند و آن شروعی برای اعتمادسازی را فراهم کند.

صالحی بر این واقعیت واقف است که هر دو طرف خواستار پایان دادن به این بحران است فلذا ابایی ندارد که از تحریم های اقتصادی گلایه کند و به طرف غربی صراحتا گوشزد کند که  ما به ثبات در بازار نفت از همه نظر علاقه مندیم. تحریم نفت ایران باعث افزایش قیمت جهانی آن و ایجاد زیانهایی برای غرب می‌شود که این خواسته ما نیست.

کارشناسان معتقدند که ایرانی‌ها به دنبال چارچوب و مدالیته هستند و اگر به بازرسان اجازه دسترسی بدهند می‌خواهند بدانند که چرا درخواست بازرسی شده و چه چیزی در نهایت به دست آمده است.

سفر هیات آژانس زمانی اهمیت خود را نشان می دهد که مذاکرات اول خرداد ماه که بنا بود در وین برگزار شود، لغو شده و دیدار نهایی به اجلاس بغداد موکول شده است.

هر چند وزیر خارجه دولت احمدی نژاد تاکید دارد که این سفر به منظور بازرسی از مراکز هسته ای نیست، اما برخی از تحلیلگران بر این باورند که که حضورهرمان ناکائرتس، رئیس بازرسان و رافائل گروسی، معاون مدیر کل آژانس بین المللی در این سفر احتمال بازدید از نیروگاه پارچین را تقویت می کند.

آژانس بین المللی اتمی، پیشتر گفته بود که "با مقامات عالی‌رتبه ایران بر سر موضوعاتی که تامین‌کننده منافع دو طرف باشد" گفت‌وگو خواهد کرد. منافعی که طی سال های ریاست احمدی نژاد بر دولت ایران تا حدودی دستخوش بلندپروازی های او شده و روند مذاکرات را به تاخیر انداخته بود.

گزارش های جانبدارانه آژانس

همزمان با برگزاری مذاکرات هسته ای ایران در بغداد یکی از بازرسان پیشین آژانس هسته ای با انتقاد از گزارش های اخیر این آژانس در مورد ایران می گوید: در حال حاضر چنین به نظر می‌رسد که آژانس آماده است هر شایعه‌ای که می‌شنود را مطرح کند و با ایران بر سر آن مشکل پیدا کند.

«رابرت کلی» بازرس پیشین آژانس بر این باور است که گزارش‌های اخیر آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران دقیق تهیه نمی‌شوند و مشکلات زیادی دارند و آژانس توان تخصصی ضعیفی برای کشف یک برنامه هسته‌ای نظامی دارد، اگرچه در زمینه کشف فعالیت‌های انجام شده با مواد هسته‌ای قوی عمل می‌کند.

وی می گوید: در گزارش‌های اخیر آژانس ادعاهایی درباره وجود محفظه‌ای در «پارچین» برای انجام آزمایش‌های انفجاری مطرح شده است، اما دراین‌باره می‌توان گفت این محفظه به درد کارهای ادعا شده نمی‌خورد و من هنوز نتوانسته‌ام به نتیجه کارشناسی قطعی درباره آن برسم چراکه چنین محفظه‌ای «برای آزمایش مواد منفجره لازم برای انفجار یک بمب اتم خیلی کوچک است، مخصوصا اگر بخواهید اورانیوم در آزمایش به‌کار ببرید، این اورانیوم به اطراف پخش خواهد شد.

آژانس خواستار بازدید از مرکز  تحقیقات هسته ای پارچین است و می گوید ایران در این مرکز فعالیت های نظامی دارد.

پارچین نام شهرک و منطقه‌ای است در جنوب شرقی تهران است که بخشی از تأسیسات هسته‌ای ایران در آن قرار دارد. این شهرک قرار دارد.

هفته گذشته، خبرگزاری رویترز  به نقل از "شورای ملی مقاومت" گزارش داد ۶۰ محقق و مهندس ایرانی زیر نظر وزارت دفاع این کشور مشغول ساخت تسلیحات هسته‌ای هستند.

این شورا که به همراه اسراییل از مخالفان حل مساله هسته ای ایران از طریق مذاکره است،  جزئیات ساختار و سلسله مراتب فرماندهی این برنامه به همراه اسامی تعدادی از محققان هسته‌ای ایران را در اختیار رویترز قرار داده است.

ایران زمان می خرد

در حالی که کشورهای غربی و در راس آن امریکا در تلاش است مساله هسته ای ایران به گفت و گو حل و فصل شود، نیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل می‌گوید که به باور او ایران از مذاکرات هسته‌ای هفته آینده برای "فریب دادن" کشورهای جهان استفاده خواهد کرد.

او معتقد است که ایرانیان این مذاکرات را فرصت دیگری برای به تاخیر انداختن  و "خرید زمان" می‌دانند. تقریبا مشابه کاری که کره شمالی برای سال‌ها انجام می‌داد."

در حالی که برخی مقام های سیاسی اسراییل گزینه نظامی را از مدت ها پیش عنوان کرده و حتی پاییز را برای این حملات انتخاب کرده است، دیمیتری مدودوف، نخست‌وزیر روسیه با صراحت گفته است: هر گونه حمله نظامی به هر کدام از کشورهای مستقل منطقه می‌تواند یک جنگ تمام عیار هسته‌ای را رقم بزند.

پوتین پیش از این گفته بود که هر گونه تهدید بیشتر به خصوص تهدید نظامی علیه ایران باعث خواهد شد تا این کشور به سمت ساخت سلاح هسته‌ای متمایل شود.

ادامه تحریم ها

از سوی دیگر، در آستانه مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ شماری از دیپلمات‌های بین‌المللی و مقامات امنیتی سابق اسرائیل خواهان اعمال تحریم‌های سخت‌تر علیه ایران به منظور پایان دادن به فعالیت‌های هسته‌ای این کشور شده‌اند.

در همین حال، جیمز وولسی، رئیس پیشین سیا و چارلز گاتری، رئیس پیشین نیروهای مسلح بریتانیا در یادداشتی که در وال‌استریت ژورنال منتشر شد، بر لزوم تشدید فشارهای اقتصادی بر ایران تاکید کرده و معتقدند باید تحریم های اقتصادی گسترش بیشتری یابد. آنها پیشنهاد کرده‌اند تا برای آن که ایران در تنگنای اقتصادی قرار بگیرد، ارتباط تمام موسسه‌های مالی این کشور با شبکه بانکی بین‌المللی و نیز دسترسی ایران به شبکه حمل‌ونقل بین‌المللی قطع شود، شرکت‌ها وادار شوند تمام سرمایه‌گذاری‌ها و تبادلات تجاری با ایران را متوقف کنند و شرکت‌های بیمه‌گر فعال در ایران نیز از تجارت در آمریکا و اتحادیه اروپا محروم شوند.

غنی سازی حق ایران است

سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و مذاکره‌کننده ارشد ایران در گفتگوهای هسته‌ای با گروه ۵+۱، در آستانه اجلاس بغداد تاکید کرده که ایران تعلیق را نمی پذیرد.

ایران به دنبال غنی سازی ۳.۵ درصدی و ۲۰ درصدی هستند و آمریکا و اروپا نمی خواهند ایران اورانیوم را بیش از ۲۰ درصد غنی کرده و به سطح اورانیوم غنی شده ۹۰ درصدی دست یابد که برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار می گیرد. اما اکنون این سئوال مطرح است که آیا ایران می تواند اورانیوم را در خاک خود ۲۰ درصد غنی کند؟

در مورد میزان موجود اورانیوم ۲۰ درصد غنی شده نیز، با وجود مخالفت های ابراز شده با انتقال این میزان به خارج از کشور، ایران در حقیقت قبلاً یک بار در سال ۲۰۰۹ چنین پیشنهادی را پذیرفته و این نشان می دهد که می توان بار دیگر در این مورد به توافق دست یافت. البته این در صورتی است که ایران در عوض صفحه های سوخت مورد نیاز برای رآکتورهای پزشکی خود را از خارج دریافت کند.

بی شک غنی سازی حق ایران است و آژانس هم در این مورد اختلافی ندارد و بر این تاسیسات نظارت نیز می کند.

این نهاد بین المللی تاکنون نیز نشانه ای  مستند و قابل ارایه به محافل حقوقی از فعالیت نظامی ایران وجود نداشته است.  آژانس می گوید که تنها می تواند مسالمت آمیز بودن فعالیت ها در اماکنی که به آژانس معرفی شده اند را تایید کند. اما ممکن است جاهای دیگری نیز وجود داشته باشند که در آن ها فعالیت هسته ای صورت گیرد اما به آژانس اعلام نشده باشد و آژانس اجازه بازدید از این اماکن را نداشته باشد.

کارشناسان مستقل معتقدند که فشار آژانس و کشورهای غربی برای بازدید از مراکز هسته ای ایران که مقامات کشور اعلام نکرده اند، صرفا یک فشار سیاسی است و طبق کنوانسیون حقوق بین الملل آژانس نمی تواند درخواست بازدید از مراکزی را داشته باشد که جمهوری اسلامی اعلام نکرده است.

اجلاس بغداد

اینک در حالی که چند روز بیشتر به برگزاری اجلاس بغداد نمانده است و ایران و کشورهای غربی نسبت به نتایج آن بسیار خوش بین هستند.

کا‌ترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که از مذاکرات استانبول نیز بسیار خرسند بود آرزو کرده است  که این مذاکرات آغاز پایان» پرونده انرژی اتمی ایران باشد.

وی به این مذاکرات به چشم «مذاکراتی جدی که می‌تواند به نتایجی مشخص منتهی شود»، می‌نگرد.

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا نیز با اعلام اینکه با حسن نیت به بغداد می رود گفته است: میانجیگران بین المللی که در گفت‌وگوها در خصوص مسئله هسته ای ایران مشارکت دارند، موفق شده اند به یک موضع واحد دست یابند و آمریکا امیدوار است نشست هفته آینده در بغداد، موفقیت آمیز باشد.

کلینتون تاکید کرده است: «گروه ۱+۵ با موضعی واحد به بغداد خواهد رفت و ما انتظار داریم ببینیم ایران، چه نوع جدول زمانی را به منظور اطمینان خاطر دادن به جامعه بین المللی در این باره که به دنبال تسلیحات هسته ای نیست و نخواهد بود، خواهد پذیرفت.»

درحالی که اخبار و گزارشهای گوناگون از عزم رهبر جمهوری اسلامی و تهران برای توافق با غرب حکایت می کند باید دید آیا غوغا سالاران و افراطیون در تهران، تل آویو و واشنگتن تنها سه روز مانده به برگزاری اجلاس بغداد اجازه خواهند داد، این آخرین پنجره دیپلماسی باز بماند؟ آیا اقتدارگرایان حاکم در ایران می توانند راهکاری برای کاهش تحریم ها و فشار بر ایرانیان بیابند، یا منافع قبیله ای  و جنجال آفرینی ها بار دیگر این مذاکرات را در بن بست قرار داد؟


 


نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حذف ۵ ماده از اصلاحیه آئین نامه داخلی مجلس از اصرار خود بر ارائه گزارش سالانه از طرف روسای قوای مجریه و قضائیه و ارائه لایحه چند دوازدهم بودجه به مجلس در صورت تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه عقب نشینی کردند.
به گزارش  مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز ۵ ماده از اصلاحات خود در مورد آئین نامه داخلی مجلس را حذف کردند.
ماده ۸ این اصلاحیه سازوکار جدیدی را برای صدور بیانیه در نظر گرفته بود که با رای نمایندگان مجلس به خاطر ایراد شورای نگهبان به این ماده حذف شد.
همچنین ماده ۲۶ این اصلاحیه نیز با رای نمایندگان حذف شد. بر اساس این ماده نمایندگان می توانستند جهت انجام وظایف قانونی خود به تشکیل گروههای تخصصی ، سیاسی و صنفی (فراکسیون) اقدام نمایند.
علاوه بر این ماده ۲۸ این طرح نیز که از شورای نگهبان اعاده شده بود حذف شد.
بر اساس این ماده روسای قوه مجریه و قضائیه موظف بودند حداکثر تا پایان اردیبهشت هر سال گزارش مکتوبی از عملکرد قوه تحت نظارت خود و تغییرات شاخص ها در سال قبل را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کنند.
کمیسیونها نیز موظف بودند حداکثر پس از دریافت، گزارش خود را به معاونت نظارت مجلس ارائه کنند.
معاونت نظارت نیز بخشی از این گزارشات را برای بررسی به دیوان محاسبات ارائه می کرد.
نمایندگان  همچنین با رای خود ماده ۳۱ اصلاحیه آئین نامه داخلی که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود را حذف کردند.
بر اساس این ماده چنانچه لایحه بودجه سالانه کشور تا تاریخ تعیین شده به مجلس تحویل نشود دولت موظف است لایحه چند دوازدهم بودجه را نیز به مجلس تسلیم کند.
علاوه بر این نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماده ۳۲ اصلاحیه آئین نامه داخلی را نیز حذف کردند.
بر اساس این ماده نمایندگان می توانستند برای برقراری ارتباط با مجالس کشورهای خارجی به تشکیل گروههای دوستی پارلمانی اقدام نمایند.
 اوایل فروردین ماه سال جاری نیز مواد مهمی از این اصلاحیه حذف شد که بر این اساس مجلس صلاحیت اظهار نظر درباره مدرک اعضای شورای نگهبان را ندارد و همچنین بررسی ناکارآمدی مسئولان در جلسه علنی نیز منتفی شد.
علاوه بر این نمایندگان با حذف موادی از این اصلاحیه در خواست کتبی برای حضور روسای قوا در صحن مجلس را حذف کردند و از دستگاههای اجرایی در تحقق قطعنامه ها و بیانیه ها رفع تکلیف کردند.
نمایندگان مجلس همچنین با حذف مواد مهم این اصلاحیه سازوکار سختگیرانه برای بررسی طرح استیضاح رئیس جمهور را حذف کردند.


 


سازمان عفو بین الملل روز شنبه در بیانیه ای نسبت به احتمال صدور حکم اعدام برای شش شهروند خوزستانی  هشدار داد.این سازمان تاکید کرده است محمد علی عموری وبلاگ نویس ، رحمان عساکره دبیر شیمی ، هاشم شعبانی دبیر ادبیات عرب ، هادی راشدی دبیر شیمی ، سید جابرآلبوشوکه و برادر جوانتر او سید مختار آلبوشوکه که همگی ساکن خلف آباد ( رامشیر ) هستند ، قرار است در ۲۰ ماه مه جاری به اتهام " محاربه با خدا و فساد فی الارض محاکمه شوند.
 بر اساس این گزارش محمد علی عموری در سال ۲۰۰۷ در عراق بازداشت و پس از تحمل ۴ سال حبس تحویل دستگاه امنیتی ایران شد و در هفت ماه نخست بازداشت به شدت تحت شکنجه قرارگرفت.
  هادی راشدی نیز که در ۲۸ فوریه سال گذشته بازداشت شده بود برای مدتی در بیمارستان بستری شد.همچنین خانواده سید جابر آلبوشوکه اعلام کرده اند فرزند آنها در زندان ۱۰ کیلوگرم وزن کم کرده است و برادر وی مختار آلبوشوکه نیز اکنون از افسردگی و بیماری فراموشی رنج می برد.
براساس این بیانیه، این افراد حدود یک سال پیش بدون این که اتهام مشخصی به آن ها تفهیم شود، دستگیر شدند و دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران اکنون در صدد است آنها را به اتهام محاربه با خدا محاکمه کند.
 سازمان عفو بین الملل از اینکه این افراد در معرض شکنجه قرار گرفته اند و به شکلی عادلانه محاکمه نشوند ، ابراز نگرانی کرده است.
این شش نفر ماه مارس ۲۰۱۱ در خانه هایشان در خلف آباد واقع در استان خوزستان در آستانه سالگرد اعتراض های مردم اهواز در سال ۲۰۰۵ دستگیر شده اند.
بر اساس این گزارش این افراد که هم اینک در زندان کارون اهواز نگهداری می شوند. دستکم چهار تن از آن ها تا هشت ماه پس از بازداشت، از حق داشتن وکیل مدافع محروم بودند.
 پس از آن در دادگاه هایی که مدت زمان آن ها از پنج دقیقه تجاوز نکرد، اتهام مبهم "محاربه با خدا و فساد فی الارض" از راه "اقدام علیه امنیت ملی و  تجمع غیر قانونی" و " تبلیغ علیه نظام" به آن ها تفهیم شد.
 عفو بین المللی هشدار داده است این اتهام ها آن ها را در آستانه حکم احتمالی اعدام قرار می دهد.
سازمان عفو بین الملل از مقام های ایرانی خواسته است حقوق این افراد را رعایت کرده و بر پایه معیارهای شناخته شده بین المللی، آن ها را محاکمه کرده بدون این که حکم اعدام در حقشان صادر شود.
این بیانیه همچنین خواستار آن شده است که از شکنجه و بدرفتاری با این افراد جلوگیری شده و اجازه ارتباط منظم با وکیل مدافع به آن ها داده شود.
عفو بین الملل همچنین خواستار تضمین رسیدن کمک های پزشکی به تعدادی از آن ها که نیاز به درمان دارند ، شده است.
 دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی ایران در ماه های فوریه و مارس سال ۲۰۱۱ تعداد زیادی از افراد ، روشنفکران و معلمان دارای تحصیلات عالی را در خلف آباد ( رامشیر) بازداشت کرد وبرخی از آنها همچنان در بازداشت به سر می برند و تعدادی نیز به قید وثیقه آزاد شدند.
  منابع محلی نام و مشخصات این بازداشت شدگان را چنین اعلام کرده اند: رحمان عساکره معلم شیمی و دانشجوی کارشناسی ارشد علوم اجتماعی ، محمدعلی عموری نژاد معلم و مهندس شیلات از دانشگاه صنعتی اصفهان و برادر وی امیر عموری نژاد ، حبیب الله راشدی مهندس شیمی و رئیس شورای شهر خلف آباد در دوره اصلاحات و برادر او هادی راشدی معلم شیمی و کارشناس ارشد شیمی کاربردی، هاشم شعبانی نژاد معلم زبان و ادبیات عرب و دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی ، شهید شعبانی نژاد شاعر و فعال فرهنگی ، علی بدری کارمند اداره اوقاف و وبلاگ نویس، عقیل عقیلی کارشناس کامپیوتر ، سعید اسدی عضو شورای حل اختلاف شهر خلف آباد ، سید جابر آلبوشوکه و سید مختار آلبوشوکه و عمویشان سید باقر آلبوشوکه.
فعالان عرب ایرانی می گویند  تنها گناه این افراد این است که چهره هایی مردمی و نیروهایی تاثیرگذار بودند و در گذشته در فضای سیاسی نسبتا باز دوره اصلاحات و دوران حکومت محمد خاتمی در چارچوب "موسسه فرهنگی الحوار" (گفتگو) فعالیتهایی فرهنگی و مدنی اصلاح طلبانه و هویت طلبانه ای در سطح شهر خلف آباد و منطقه الاهواز انجام می دادند.
 تعدادی از افراد بازداشت شده فوق الذکر به نامهای شهید شعبانی، علی بدری، امیر عموری، حبیب الله راشدی، سعید اسدی، سید باقر آلبوشوکه و عقیل عقیلی پس از گذشت چندین ماه از بازداشت با اخذ تعهد یا قید وثیقه مالی از آنها آزاد شده و تا کنون منتظر محاکمه اند.
 اما سرنوشت شش نفر دیگر باقیمانده به نامهای رحمان عساکره، محمدعلی عموری، هادی راشدی و هاشم شعبانی و برادران سید جابر آلبوشوکه و سید مختار آلبوشوکه، که به جرم های تعریف نشده "محاربه با خدا" و "فساد فی الارض"  و "اقدام علیه امنیت ملی" متهم شده اند کما کان مبهم است و با توجه به نوع اتهامات وارده  به آنها طبق قانون مجازات اسلامی ایران با خطر اعدام مواجه هستند.
 دستگاه امنیتی و اطلاعاتی رژیم طبق روال قبلی و شناخته شده و تحت تاثیر عوامل با نفوذ خود، با سیناریوهای دروغین و مستندسازیهای واهی و اعترافگیریهای تحت زور و شکنجه که نقض آشکار قوانین بین المللی حقوق بشر است دو تن از این معلمان فعال فرهنگی و مدنی بی گناه، با نامهای "هاشم شعبانی نژاد" و "هادی راشدی" را مجبور به اعتراف های بی اساس و کذب کرده و آنها را به ارتباط داشتن با گروه های تروریستی و تجزیه طلبی متهم نموده اند.
 کانال تلفزیونی دولتی ایران PRESS TV که برنامه های خود را به زبان انگلیسی برای خارج پخش می کند در تاریخ ۲۰۱۱/۱۲/۱۳ فیلم ساختگی اعترافات گرفته این دو نفر را پخش نمود. در این فیلم آثار شکنجه روحی و جسمی بر صورت و تن این اشخاص دربند آشکار بود.
همچنین در تاریخ ۲۰۱۱/۰۹/۱۳ حامد عساکره کودک ۱۴ ساله فرزند رحمان عساکره در حادثه ای مشکوک در شهر خلف آباد توسط خودرو پلیس به زیر گرفته شد و در دم کشته شد.


 


سعید مرتضوی خبر داده است که قصد دارد ۵ هزار نفر را در سازمان تامین اجتماعی استخدام می کند.سعید مرتضوی متهم ردیف اول جنایت کهریزک پس از اینکه به قول نمایندگان اصولگرای مجلس زیر قول شرفش زد و در سمت مدیرعاملی تامین اجتماعی ماند خبر داده است که در آینده‌ای نزدیک بیش از ۵ هزار نفر نیرو در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی تامین اجتماعی جذب و استخدام می شوند.
مرتضوی گفت:در سال‌های اخیر تعداد قابل‌توجهی از همکاران از واحدهای مختلف بازنشسته شده‌اند که برای جبران این کاستی‌ها، در آینده‌ای نزدیک بیش از پنج هزار نفر نیرو در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی جذب و استخدام می شوند.

مرتضوی همچنین در حکمی سیدعیسی حسینی را به سمت معاون حقوقی و امور مجلس صندوق تامین اجتماعی منصوب کرد.
 


 


پناهندگی ستاره دوهای سرعت ایران به کشور سوئد

با گذشت یک هفته از پناهندگی ستاره دوهای سرعت ایران به کشور سوئد، هیچ‌کدام از مسئولان فدراسیون دوومیدانی یا وزارت ورزش جمهوری اسلامی ایران، واکنشی به این موضوع نشان نداده‌اند.محمد عاکفیان دارنده ۴ مدال طلا ۱ نقره و ۲ برنز آسیا در رشته دو و میدانی از کشور سوئد درخواست پناهندگی کرده‌است. روز دوشنبه نیز خبرگزاری ایسنا، تاکید کرد که مسئولان ورزش از تایید یا تکذیب این خبر خودداری کرده‌اند.

به گزارش رادیو فردا تاریخچه پناهندگی ورزشکاران برجسته ایرانی نشان می‌دهد که این نخستین بار است مسئولان ورزش، از تکذیب خبر در روزهای نخست خودداری کرده و سکوت را به اظهار نظر درباره «فریب خوردن» ورزشکار مورد نظر ترجیح داده‌اند. رویه‌ای که پیش از این همواره رایج بوده و پس از تکذیب و سپس بیان اظهاراتی در نکوهش فرار ورزشکاران، از سرنخ‌ها و شواهدی صحبت می‌شد که مبنی بر دخالت عوامل بیرونی برای «فریفتن» ورزشکار متواری بود.

موج چشمگیر پناهندگی چهره‌های برجسته ورزش ایران در کشورهای گوناگون، پس از انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ۱۳۸۸ شتابی محسوس به خود گرفت و ورزش‌های رزمی مثل کاراته و جودو تا شمشیربازی، قایقرانی، سنگ‌نوردی، کشتی، وزنه‌برداری، ورزش بانوان و چند رشته دیگر را نیز در برگرفت.

اما آنچه شرایط محمد عاکفیان را با سایر ورزشکاران پناهنده متمایز می‌کند و رنگ و بوی سیاسی به آن می‌بخشد، اظهارات او در ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی است.

اظهارات او در ایام انتخابات، بازتاب چشمگیری در رسانه‌هایی داشت که اخبار مربوط به این کاندیدا را پوشش می‌دادند. سایت‌هایی مانند قلم نیوز که مدتی کوتاه پس از اعلام نتایج انتخابات، ردی از آنها در دنیای مجازی باقی نماند و زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی، خبر هک شدن آن را اعلام کرد.

سخنرانی انتقادی عاکفیان در روز پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۸۸ حتی در همان مقطع و پیش از انتخابات، باعث تعجب و نگرانی ورزشکاران و خبرنگارانی شده بود که از نزدیک شنونده و نظاره‌گر نطق پرهیجان او بودند

در همایش ورزشکاران حامی میرحسین، جمعی پرتعداد از پیشکسوتان، مسئولان پیشین ورزشی و ورزشکاران برجسته رشته‌های مختلف حضور داشتند.مهران احدی کاپیتان تیم ملی پینگ پنگ گفت: «بیان همراه با صداقت میر حسین، موج حمایت مردمی از وی را به راه انداختنیما نکیسا نیز با بیان انتقاداتی از وضعیت حاکم بر ورزش ایران گفت؛ پس از تماشای مناظره‌های انتخاباتی بین موسوی و احمدی‌نژاد تصمیم گرفته به موسوی رای بدهد.

محمد عاکفیان قهرمان ۴۰۰ متر آسیا نخست به نقد وضعیت دو و میدانی ایران پرداخت. سپس گفت: «با دل و جان به حمایت از مهندس موسوی می‌پردازم و حواله خودرویی که آقای احمدی‌نژاد به عنوان هدیه قهرمانی به من اهدا کردند را در حمایت از مهندس موسوی به ستاد ایشان تقدیم می‌کنم

او که در ده سال اخیر در سطح اول دو و میدانی ایران و آسیا حضور داشته‌است، در ادامه نیز گفت: «من تعجب می‌کنم احمدی‌نژاد چطور دیگران را متهم به فساد می‌کند در حالی که آقازاده یکی از مدیرانش به دلیل اختلاس در واگذاری مجموعه ورزشی انقلاب، همچنان در حال تردد به دادگاه است

عاکفیان پس از انتخابات نیز دست از انتقاد برنداشت و از جمله نفراتی بود که انصراف خود را از همراهی تیم ملی ایران در ماده ۴ در ۴۰۰ متر امدادی قهرمانی آسیا اعلام کرد و با اعلام این که از بی برنامگی فدراسیون به ستوه آمده‌است، گفت: «وقتی اردو ندارم، وقتی حقوق نمی‌گیرم، وقتی کسی نمی‌پرسد کجا تمرین می‌کنی ترجیح دادم انصراف بدهم


 


یک ماه پس از حمله سایبری به شبکه های اینترنتی وزارت نفت، خبرها حاکی از محدودیت شدید در دسترسی برخی از کارکنان این وزارتخانه به اینترنت است.

به گزارش کلمه به نقل از منابعی در وزارت نفت، کارمندان شرکت های تابعه وزارت نفت در شهرستان های مختلف با محدودیت های جدی در دسترسی به اینترنت رو به رو شده اند. این شرایط جدید پس از حمله سایبری اخیر به شبکه های رایانه ای وزارت نفت، بر این وزارتخانه حاکم شده است.

خبر این حمله سایبری، اوایل اردیبهشت ماه منتشر شد و به اختلال در شبکه اینترنت وزارت نفت و شرکتهای تابعه، قطع دسترسی به پرتال وزارت نفت و چهار شرکت اصلی این وزارتخانه و گزارشهایی از خاموشی یکباره برق در این مجموعه انجامید که بعدا گفته شد ویروسی شدن سیستم مرکزی اینترنت وزارتخانه بر اثر حمله سایبری عامل این اختلالات بوده است.

بر اساس این گزارش، اخیرا مسوولان وزارت نفت اقدام به ایجاد محدودیت های سخت و جدی برای کارمندان در دسترسی آنها به اینترنت به خصوص در شهرستانهای جنوبی کرده اند.

در بعضی از شهرها مثل اهواز، کارمندان شرکت نفت به کلی از دسترسی به کامپبوترهای متصل به اینترنت محروم شده اند و تنها می توانند با مراجعه به اتاقک هایی که تحت نظارت حراست سازمان قرار دارد، به صورت محدود از اینترنت استفاده کنند.

همچنین، از ورود مودم و هرگونه وسایل ارتباطی که بتوان از طریق آنها در مجتمع های اداری این وزارتخانه به اینترنت متصل شد، جلوگیری می شود و کارمندان تنها می توانند در یک زمان محدود و تحت نظارت مسئولان حراست به اینترنت دسترسی داشته باشند و از شبکه ها و وب سایتها استفاده کنند.

گفته می شود که قرار است در سایر ادارات وابسته به این وزارتخانه نیز وضعیت مشابهی ایجاد شود. مسئولان وزارت نفت هدف از این محدودیت ها را جلوگیری از حملات احتمالی آینده اعلام کرده اند.

 


 


معین غمین دانشجوی سال سوم رشته ی صنایع دانشگاه علوم و فنون بابل، فعال دانشجویی چپ گرا و از فعالین لغو کار کودک که عصر روز دوشنبه چهارم اردیبهشت ماه ۹۱ بازداشت شده بود، سر انجام دیروز ۲۷ اردیبهشت، پس‌از ۲۳ روز بازداشت آزاد شد.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر معین غمین ۲۲ روز را در انفرادی وزارت اطلاعات و ۱ روز را در زندان متی‌ کلای بابل گذرانده است.

این فعال دانشجویی به تاریخ چهارم اردیبهشت هنگامی که از دانشگاه به منزل بازمی‌گشت مورد هجوم نیروهای امنیتی قرار گرفته و بازداشت شده بود. پس از آن ۵ نفر از نیروهای امنیتی به همراه وی بدون حکم تفتیش وارد منزل او شدند و به تفتیش و ضبط وسایل شخصی وی از جمله کتاب، لپ تاپ، و سی دی های او پرداختند و همچنین لپ تاپ های دو هم خانه ی وی را به همراه تمامی فلش ها و هارد دیسک های آنان ضبط کردند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته