هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۰, چهارشنبه

جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


خیز باند احمدی نژاد برای بازگشت به شهرداری پس از پایان کار دولت

Posted: 09 May 2012 05:04 AM PDT

جـــرس: برخی رسانه ها گزارش داده اند که همزمان با نزدیک شدن عمر دولت دهم به سال آخر خود، خبرها و گزارش های رسیده از پاستور حاکی از آن است که اتاق فکر دولت، تعیین راهبردهای "دوران پس از خرداد سال ۹۱" را شدت بخشیده و در تازه ترین تحرکات، تدارک گسترده ای برای بازگشت احمدی نژاد به سنگر مدیریت شهری تهران در نظر گرفته است.


روزنامه تهران امروز نوشت: یکی از اولویتهای راهبردی دولتی ها به پیروزی در انتخابات شورای شهر و به دست گیری مجموعه شهرداری تهران تغییر یافته است. طبق  گزارش‌ها در جلسه اخیر طیف دولتی ها بر این نكته تاكید شده است كه ادامه حیات جریان مذکور با تكیه دوباره احمدی‌نژاد بر كرسی شهردار تهران و همچنین كسب جایگاه ریاست‌جمهوری توسط یكی از اطرافیان وی امكان‌پذیر می‌باشد.


بر این اساس مقرر شده است كه یكی از یاران نزدیك احمدی نژاد که به جناح اصولگرا نزدیک‌تر محسوب می شود برنامه‌های این جریان را برای انتخابات شورای شهر و انتخاب كاندیداهایی موثر و مطلوب پیگیری كند و طیف دیگری از آنان که تکنوکرات‌ها ی دولت را تشکیل می دهد تحت سیاست تبلیغاتی طیف دولتی ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده آماده شوند.


بر اساس دیدگاه کارشناسان در دولت احمدی نژاد همیشه دو جناح حضور دارند که یکی به اصولگرایان و دیگری به جریان انحرافی نزدیک است. در این چند سال نیز به تبع فضای سیاسی و اهداف دولت هر کدام از این دو طیف ماموریت‌هایی را برعهده گرفته‌اند. تازه ترین اتفاق در این ماجرا آن است که تیم فکری دولت که بیش از همه به حلقه انحرافی نزدیک‌تر است، سناریویی دیگری را نیز در آستین پرورده است.


گزارش مذکور می افزاید: فتح شورای شهر و کسب مجدد جایگاه شهرداری تهران برای تیم فعلی دولت اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت. این ماموریت بر اساس خبرهای موثق بر عهده بال غیر جنجالی و اصولگرای دولت گذاشته شده است.


بر این اساس دولت در یک اقدام غیر متعارف ورود زودهنگامی به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا که سال آینده برگزار می شود، خواهد داشت. نشانه های این ورود هم از آغازین روزهای امسال دیده می شود جایی که رسانه دولت تخریب مدیریت شهری را به یک ماموریت ویژه و روزانه خود تبدیل کرده و استانداری تهران نیز اساسا وظیفه ای جز تخریب شهرداری برای خود نمی بیند. آنگونه که بررسی تحرکات رسانه ای و خبرهای موثق حکایت می‌کنند، سیبل مدیریت شهری در حملات دولتی‌ها به اصولگرایان اهمیتی بیش از گذشته یافته است.


اوراق مشارکت ارزی به جای پول برای پرداخت بدهی های نفتی

Posted: 09 May 2012 05:04 AM PDT

جـــرس: منابع اقتصادی گزارش داده اند که سال گذشته قریب به ۲۲ میلیارد دلار در بخش بالادستی نفت و گاز جذب شده است و اوراق مشارکت ارزی نفت بدون عرضه در بازار، در عوض طلب پیمانکاران صنعت نفت به آنها واگذار شده است.


به گزارش فارس، بر اساس اعلام مسئولان، سال گذشته قریب به ۲۲ میلیارد دلار در بخش بالادستی نفت و گاز جذب شده است که قریب به ۱۳ میلیارد دلار آن به پروژه‌های توسعه فازهای مختلف پارس جنوبی اختصاص یافته است.


بر اساس این گزارش قریب به یک و نیم میلیارد دلار از این رقم به وسیله انتشار اوراق مشارکت ریالی پارس جنوبی به بخش بالادستی صنعت نفت جذب شد.


کارشناسان معتقدند این رقم در صورت افزایش نرخ سود اوراق مشارکت در اوایل سال گذشته می‌توانست به بیش از چهار یا پنج میلیارد دلار برسد چنانکه پس از افزایش این نرخ در ماه‌های پایانی سال، نفت و گاز پارس توانست در یک نوبت بیش از ۱۴۰۰میلیارد تومان از اوراق مشارکت خود را با نرخ بیست درصد به فروش برساند. آن هم در شرایطی که سقف اولیه فروش این اوراق ۱۱۵۰ میلیارد تومان تعیین شده بود.


در همان دوره فروش اوراق مشاکت، کارشناسان مالی صنعت نفت معتقد بودند با توجه به استقبال گسترده خریداران و اعلام سفارش‌های کلان خرید اوراق بیست درصدی به بانک‌ها، در صورت همکاری بانک ها امکان فروش ارقامی بسیار بیشتر از این حتی تا سقف چهار هزار میلیارد تومان نیز وجود داشت که به دلیل احتیاط بانک‌ها محقق نشد. کما اینکه مجوزهای بانک مرکزی برای افزایش میزان فروش اوراق در همان دوره تا جایی که خریدار داشته باشد اخذ شده بود.


با این وجود مسئولان نفتی تصور می‌کنند به طور کلی سال آینده نمی‌توانند به میزان امسال منابع جذب کنند و به منابع حاصل از اوراق مشارکت نیز امیدوار نیستند.


پرداخت طلب پیمانکاران نفتی بوسیله اوراق مشارکت ارزی
گزارش مذکور می افزاید اوراق مشارکت ارزی سال گذشته وضعیت متفاوتی داشتند. در سال‌های گذشته اوراق ارزی با رقم‌های متفاوتی حتی تا چهار یا پنج میلیارد دلار به فروش می‌رسیدند. مشتریان این اوراق نیز در اغلب موارد بانک‌های بزرگ داخلی بودند که از این اوراق در تهاترات و هجینگ ارزی بهره می بردند. اما بر خلاف سال‌های پیش از ۹۰،در سال گذشته اوراق مشارکت ارزی اصلا در بازار منتشر نشده و در ازای مطالبات پیمانکاران صنعت نفت به آنها واگذار شده است.


جذب ده میلیارد دلار از منابع داخلی نفت در بالادست
بر اساس این گزارش مسئولان نفتی رقم منابع جذب شده داخلی از محل صادرات نفت در بالادستی نفت و گاز را ده میلیارد دلار اعلام کرده و معتقدند این رقم سهم ۱۴,۵ درصدی صنعت نفت از محل صادرات نفت در بودجه را در بر می‌گیرد. اگر چنین اعلامی درست باشد میزان صادرات روزانه نفت ایران در سال گذشته به طور متوسط روزانه قریب به ۲,۳ میلیون بشکه بوده است.


بر این اساس بقیه این سرمایه‌گذاری در بالا دستی صنعت نفت از طریق صندوق‌های انرژی بانک‌ها، اجرای قراردادهای بیع متقابل و امثال آن تامین شده است.


گزارش مذکور تاکید می کند که "مدیران صنعت نفت نسبت به امکان جذب رقم‌های مشابه سال گذشته در سال جاری امیدوار نیستند و ذکر این نکته نیز خالی از وجه نیست که بر اساس گفته سید مسعود میرکاظمی وزیر سابق نفت معاونت برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور معمولا میزان تولید نفت کشور را در بودجه غیر واقعی اعلام کرده و سهم دولت را با توجه به این رقم محاسبه و باقیمانده را به صندوق توسعه ملی و بالادستی صنعت نفت اختصاص می‌دهد."


کسر بودجه ۲۷۰۰ میلیارد تومانی وزارت بهداشت در سال ۹۱

Posted: 09 May 2012 04:24 AM PDT

جـــرس: یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان از کسری بودجه ۲۷۰۰ میلیارد تومانی وزارت بهداشت در سال ۹۱ خبرداد.


به گزارش ایلنا، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به رشد ۲۹ درصدی بودجه وزارت بهداشت در سال ۹۱ گفت: وزارت بهداشت درسال گذشته با ۲۷۰۰میلیارد تومان کسری بودجه روبه رو بود که پیش بینی می‌شودبا توجه به حذف یارانه‌ها از حامل های انرژی و نرخ تورم این کسری بودجه در سال ۹۱ نیزهمچنان وجود داشته باشد.


وی با بیان اینکه دولت باید سه‌هزار میلیارد تومان از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را به وزارت بهداشت پرداخت کند افزود: حدود ۲ هزار میلیارد تومان از اين مبلغ بايد به وزارت بهداشت پرداخت مي‌شد اما ۱۱۵۰ میلیارد تومان ازآن دراختیار وزارت راه و ترابری قرار گرفت.


رضایی کوچی افزود: این درحالی است که براساس بند ب ماده ۳۴ قانون برنامه پنجم توسعه باید سهم مردم از هزینه‌های سلامت کاهش یابد و به حدود ۳۰ درصد برسد.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان با تاکیدبراینکه اختصاص سه هزارمیلیارد تومان به حوزه سلامت نیزدرهمین راستا پیش بینی شده بودافزود: بایدتلاش کنیم هزینه‌های سلامت را كه بردوش مردم است کاهش دهیم زیرا۵۴درصدازاین هزینه‌ها رامردم می‌دهند.


وی تصریح کرد: ۱۱۵۰ میلیارد تومانی که ازسوی دولت به وزارت راه و ترابری داده شد باید صرف کمک به مردم در مورد هزینه‌های سلامت می‌شد از همین رو من این جابه جایی را به نفع مردم نمی‌دانم.


رضایی کوچی در پاسخ به این سوال که کمیسیون بهداشت و درمان برای بازپس گیری ۱۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار وزارت بهداشت از دولت چه اقدامی خواهد کرد گفت: کمیسیون بهداشت پی گیری‌های لازم را خواهد کرد و تا کنون مکاتبات وتذکرهای لازم را انجام داده است.


وی خاطرنشان کرد: در صورتی که این پی گیری‌ها به نتیجه نرسد از طریق مراجع حقوقی و قضایی اين امر را دنبال خواهیم کرد.


درمان و آموزش پزشکی ۲۵۰۰ میلیارد کسری دارد بودجه را به وزارت راه می‌دهند
چند روز پیش عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفته بود: دولت پاسخ دهد چگونه ۱۱۵۰ میلیارد تومان بودجه سلامت را به وزارت راه می‌دهد در حالی که کسری بودجه حوزه درمان و آموزش پزشکی در سال ۹۰ برابر دو هزار و پانصد میلیارد تومان بوده است.


به گزارش همشهری آنلاین، اکبر رنجبرزاده با بیان این مطلب در پاسخ به اینکه آیا این ۱۱۵۰ میلیارد تومان قابل برگشت به وزارت بهداشت است، گفته بود: وقتی بودجه هزینه باشد دیگر بازگشت مشکل است. البته می‌شود تحقیق و تفحص کرد که این بودجه چطور هزینه شده است.


وی در پاسخ به اینکه آیا این تحقیق و تفحص در روزهای پایانی مجلس هشتم امکان‌پذیر است، گفت: خیر، مجلس هشتم دیگر دارد تمام می‌شود. بنده هم جزو نمایندگانی هستم که در انتخابات مجلس نهم رأی نیاوردم. به نظر می‌رسد هر تحرکی که بخواهد برای این بودجه ۱۱۵۰میلیارد تومانی در قالب سوال از رئیس جمهور یا تحقیق و تفحص انجام شود باید در مجلس نهم صورت گیرد.


سال گذشته نیز، دولت ادعا کرده بود وزارت بهداشت هشتصد میلیارد تومان کسری بودجه سالانه دارد، ولی آمار و مستندات خبر از دو هزار میلیارد تومان کسر بودجه می داد.



وزیر ارشاد: در جنگ سایبری هستیم و باید در عرصه جنگ نرم مهاجم باشیم

Posted: 09 May 2012 04:24 AM PDT

جـــرس: به گزارش منابع خبری، وزیر ارشاد دولت محمود احمدی نژاد در مراسم رونمایی از "گسترده ترین کانون افسران جنگ نرم"، از جنگ سایبری غرب علیه جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: امروز جهان خواستار شنیدن راز و رمزهای پیروزی ما در مقابله با استکبار جهانی است.


به گزارش مهر، مراسم رونمایی از گسترده ترین کانون افسران جنگ نرم (پورتال کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان تهران) با حضور محمد حسینی وزیر ارشاد و احسان قاضی زاده مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، و مسئول کانون فرهنگی هنری مساجد استان تهران برگزار شد.


 محمد حسینی طی سخنانی در این مراسم گفت: باید با به کار گرفتن ذوق جوانان این پایگاه‌ها و سایتها در مساجد فعال شوند. چرا که رهبری دستور نبرد تمام عیار و واقعی در این زمینه را صادر کرده‌اند.


وی تصریح کرد: ما در معرض هجمه فرهنگی دشمن هستیم و ایران تنها کشوری است که در مقابل استکبار ایستاده است.


وی تأکید کرد: امروز علاوه بر جنگهای نظامی و اقتصادی، جنگ سایبری نیز داریم و ما باید تمام توانمان را برای مقابله با آن به کار ببریم.


حسینی یادآور شد: امروز هشتصد سایت راه اندازی شده که این پورتال امکان دسترسی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد در سراسر استان تهران را به فضای مجازی در اختیار مخاطب قرار می دهد.


وزیر ارشاد در ادامه تأکید کرد: "امروز نه تنها باید به شبهات فضای مجازی معاندین پاسخ دهیم، بلکه باید ابتکار عمل را به دست آوریم و حتی مهاجم باشیم و نه مدافع."


این مقام دولت دهم تاکید کرد: "با فراگیری زبان خارجی باید در صحنه بین الملل وارد شویم جهان طالب شنیدن افکار و نظریات ما است می خواهند ببینند رمز و راز پیروزی انقلاب ما چیست... نباید دچار رکود و توقف بشویم. مسجد در صدر اسلام نقش پیشتازی را داشت. در پیروزی انقلاب هم همین طور بود در جنگ هم همین طور بود. ما اکنون می خواهیم نیروهای جوان و خلاق در مراکز و مساجد خوشان جمع بشوند و با هجمه دشمن مقابله کنند. انشاء الله لشکری از جوانان با انگیزه و فعال داشته باشیم که با شیاطین درونی و بیرونی مبارزه کنند."

 


اجرای حکم حبس مهسا امرآبادی، روزنامه نگار و همسر زندانی سیاسی مسعود باستانی

Posted: 09 May 2012 04:04 AM PDT

جـــرس: به گزارش منابع خبری، مهسا امرآبادی روزنامه نگار و همسر مسعود باستانی برای اجرای حکم خود به زندان اوین فراخوانده شد.


به گزارش ندای سبز آزادی این روزنامه نگار که پیش از این به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود امروز برای اجرای حکم خود به زندان اوین فراخوانده شده است.


وی امروز پس از معرفی خود به دادسرای شهید مقدس اوین برای اجرای حکم به زندان اوین منتقل شده است.


امرآبادی همسر مسعود باستانی، از زندانیان سیاسی و روزنامه‌نگاران اصلاح طلب است که در حال حاضر در زندان رجایی شهر به سر می برد.


مهسا امرآبادی ، در خرداد ۱۳۸۸ بازداشت و بیش از ۶۰ روز را در زندان به‌سر برد. برای بار دوم به همراه با فخرالسادات محتشمی‌پور و شهین جهادی در جریان اعتراضات جنبش سبز در ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ در اعتراض به حبس خانگی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و همسرانشان بازداشت شد که پیش از عید نوروز ۱۳۹۰ آزاد شد.


امرآبادی در ۲۲ خرداد ۱۳۹۰، به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق مصاحبه و گزارش‌ از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه به یک سال حبس محکوم شد.


بدهی به شرکت هلندی، اینترنت بخشی از تهران را قطع کرد

Posted: 09 May 2012 03:37 AM PDT

جـــرس: منابع خبری گزارش داده اند که تعدای آی پی (پروتکل اینترنت) در سطح شهر تهران از سوی شرکت مخابرات استان تهران بدون هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی غیر فعال شده است.

 

به گزارش ایلنا، به علت عدم پرداخت بدهی از سوی ۱۳ شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی به یک شرکت هلندی که (ip) از آن خریداری کرده بود، این شرکت اقدام به غیر فعال کردن آی پی‌ها و به تبع آن شرکت مخابرات نیز اقدام به توقیف آی پی‌ها کرده است.

 

آی پی (پروتکل اینترنت) مهم‌ترین قراردادی است که برای مبادله اطلاعات در شبکه‌های اینترنتی وجود دارد، و وظیفه مسیردهی بسته‌های اطلاعاتی را در گذر از مرزهای شبکه‌ها را نیز به عهده دارد، که از صبح امروز چهاشنبه، تعدادی از این ip‌ها به دلایل مبهمی از سوی شرکت مخابرات استان تهران توقیف شده است.

 

این خبرگزاری (ایلنا) اعلام کرده است که رسانه مذکور نیز در محدوده یکی از این آی‌پی‌ها قرار دارد، به همین دلیل دچار قطعی اینترنت شد و در انجام فعالیت‌هایش به مشکل برخورد کرد.

 

بر اساس این گزارش، مخابرات استان تهران تا کنون در این زمینه اطلاع‌رسانی انجام نداده و حاضر به پاسخگویی نبوده است.

 

انتقال سهام برخی پتروشیمی‌های کشور به سپاه

Posted: 09 May 2012 03:20 AM PDT

جـــرس: معاون وزیر نیرو در دولت دهم از واگذاری پروژه انتقال آب دریای خزر به فلات مركزی به قرارگاه خاتم الانبیا سپاه و همزمان واگذاری سهام دولت در پتروشیمی به این قرارگاه برای اجرای پروژه مذکور خبر داد.


به گزارش روزنامه «شرق»، محمد عطارزاده طی گفتگویی ضمن اشاره به اینکه سهام دولت در پتروشیمی‌ها برای این كار اختصاص یافته است، گفت: دوهزار میلیاردتومان سهام در اختیارمان گذاشته شده تا برویم طی برنامه‌ای این سهام را برای پروژه بگیریم.


وی با بیان اینکه "طرف قرارداد ما، قرارگاه خاتم‌الانبیاء است و سازمان اجرایی آن قرارگاه كربلاست"، افزود: قرارگاه خاتم‌الانبیاء پتانسیلی دارد كه می‌تواند منابع مالی‌اش را در پروژه بیاورد و قبل از اینكه ما پولش را بدهیم كار را شروع كند. یك تفاهمی هست با قرارگاه كه اگر سرمایه‌گذاری كرد و كار را پیش برد ما مراحل قانونی را طی كرده و پول‌شان را می‌دهیم. قرارگاه هم چون یك تشكیلات دولتی است برای كمك به دولت این را پذیرفته است. ما هم پذیرفته‌ایم كه نگذاریم آسیبی به آنها برسد. اگر احیانا پروژه‌ای به مراحل پایانی نرسید و قرارداد منعقد نشد، با پیمانكار بعدی تفاهم می‌كنیم كه كار انجام شده‌شان داخل آن كار برود. ضمن اینكه باید به این نكته اشاره كنم كه قرارگاه خاتم‌الانبیاء مجری طرح خط لوله انتقال نفت نكا-ری بود. بنابر این بهترین پیمانكاری كه می‌توانست پروژه انتقال آب را انجام دهد، پیمانكاری بود كه خودش راه را باز و اجرا كرده و با محیط آشناست.


معاون وزیر نیرو درامور آب درباره مبالغ پرداخت شده به این قرارگاه را هفت تا هشت‌هزارمیلیارد تومان برای ده تا پانزده پروژه ذکر کرد.


‌عطارزاده در پاسخ به این سئوال که چرا دولت سهام خوبی مثل سهام پتروشیمی‌ها را برای اجرای پروژه به قرارگاه خاتم‌الانبیاء اختصاص داده است گفت: "یكی از مشكلات ما این بود كه قرارگاه خاتم‌الانبیاء می‌گفت نمی‌تواند سهام پتروشیمی را نقد كند. چون سهام مربوط به هلدینگی بود كه در آن هفت تا هشت واحد پتروشیمی ضررده و سودده حضور داشتند. اساسا این سهام روی میز دولت بود. اگر خریداری برای این سهام بود، به قرارگاه نمی‌دادند. قرارگاه به دلیل اینكه می‌خواست از دولت پشتیبانی كند، این كار را قبول كرد. همین الان هم اعلام می‌كنم هر پیمانكاری حاضر است پروژه انتقال آب خزر را با همین شرایط اجرا كند. از همین سهام به او می‌دهیم پروژه را انجام دهد."


سپاه در اقتصاد
گفتنی است، چند ماه پیش نیز، در ادامۀ اعطای امتیازات و انعقاد قراردادهای کلان و پول ساز نفتی و گازی با قرارگاه خاتم الانبیا از سوی دولت، قرارداد ساخت بزرگترین کارخانه ان.جی.ال ایران به ارزش تقریبی نیم میلیارد دلار به صورت ترک تشریفات مناقصه، مجددا به این قرارگاه واگذار شد.


قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، وابسته به سپاه پاسداران، بعد از آغاز ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد فعالیت های خود را از ساخت راه و سد، به نفت و گاز و فعالیت های کلان اقتصادی گسترش داد و پروژه های بسیاری را با کمک دولت احمدی نژاد و بویژه دستور و سفارش محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس دولت در اختیار گرفت.


این نهاد وابسته به سپاه، بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸، و در حالی که سپاه نقش تعیین کننده در مقابله و سرکوب معترضان به نتایج انتخابات را بر عهده داشت، فعالیت های خود را در بخش اقتصادی به صورت خزنده گسترش داد و در این دوران پای سپاه پاسداران کاملا در صنعت نفت باز شد .


بریتانیا مایل است تحریم بیمه کنندگان تانکرهای نفتی ایران به تاخیر بیافتد

Posted: 09 May 2012 02:45 AM PDT

جـــرس: به گفته دیپلمات‌های بریتانیایی، لندن در تلاش است تا دیگر اعضای اتحادیه اروپا را متقاعد کند طرح تحریمی منع شرکت‌های بیمه از ارائه خدمات به نفتکش‌های حامل نفت ایران را تا شش ماه به تأخیر بیاندازند.


به گزارش رادیو اروپای آزاد، یک دیپلمات بریتانیایی که نخواست نامش فاش شود ضمن اعلام این خبر گفت که به دلیل درخواست‌های ژاپن و کره جنوبی، از خریداران عمده نفت ایران، بریتانیا تصمیم گرفته است برای به تعویق افتادن تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا با دیگر کشورهای اروپایی وارد مذاکره شود.


این دیپلمات تأکید کرده است که تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا که قرار بر این است ۱۱ تیرماه اجرایی شود، ضمن آن‌که خریداران آسیایی نفت ایران را با مشکل تأمین نفت مواجه می‌کند، موجب افزایش شدید قیمت نفت در بازار جهانی خواهد شد.


یک دیپلمات دیگر نیز از این تصمیم بریتانیا ابراز آگاهی کرده است.


بخش اعظم ۲.۲ میلیون بشکه نفت صادراتی روزانه ایران به بازار آسیایی صادر می‌شود و چین، هند، ژاپن و کره جنوبی از خریداران عمده نفت ایران هستند.


در این میان هند، کره جنوبی و ژاپن واردات نفت از ایران را تا حدی کاهش داده‌اند.


چین اما، اگرچه گفته می‌شود به تدریج شروع به کاستن خرید نفتی خود از ایران کرده، مخالفت خود با تحریم‌ها نفتی علیه ایران را ابراز کرده است.


اتحادیه اروپا در حالی طرح توقف ارائه خدمات بیمه به کشتی‌های حامل نفت ایران را در دستور کار خود قرار داده است که ۹۰ درصد از شرکت‌های عمده بیمه‌کننده تانکرهای نفتی و مواد پتروشیمی جهان متعلق به کشورهای غربی هستند.


با توجه به این مسئله در حال حاضر برخی شرکت‌های هندی و چینی از دولت‌های خود خواسته‌اند که برای کشتی‌های حامل نفت ایران ضمانت‌نامه‌های دولتی صادر کنند.


در عین حال گزارش‌ها حاکی است که شرکت‌های بیمه چینی در حال حاضر حمل و نقل دریایی محصولات پتروشیمی ایران را تحت پوشش بیمه خود قرار می‌دهند، اقدامی که گفته می‌شود «سود هنگفتی» را نصیب کشتی‌های چینی کرده است.


در حال حاضر هند، ژاپن و کره جنوبی به دنبال جایگزینی برای نفت ایران هستند و این در حالی است که عربستان سعودی اعلام کرده است که حاضر است خلاء نفت ایران در بازارهای جهانی را پر کند.


تحریم‌های نفتی علیه ایران برای مقابله با برنامه‌ هسته‌ای جمهوری اسلامی وضع شده‌اند، برنامه‌ای که غرب ادعا می کند دارای بعد نظامی است.


ایران همواره بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای خود تأکید کرده و هشدار داده است که تحریم نفت ایران به ضرر بازار جهانی خواهد بود.


“سیلی بودجه ۹۱ گوش ضعیفان را کر می کند”

Posted: 09 May 2012 02:45 AM PDT

اعتراض نمایندگان مجلس به بی انضباطی و"قانون شکنی" بیسابقه دولت در تنظیم بودجه

جـــرس: بر اساس گزارش ها، بررسی کلیات بودجه سال ۱۳۹۱ روز چهارشنبه در حالی در مجلس شورای اسلامی آغاز شد که اولین تذکرات و اظهارنظرهای نمایندگان، از "قانون شکنی های بی سابقه و ابعاد تکان دهنده" بودجه امسال خبر می دهد و نمایندگان معتقدند "این بودجه فاصله طبقاتی را در جامعه افزایش می‌دهد."


رسانه های خبری طی گزارشی در این خصوص آورده اند که "مشخص نبودن سقف درآمدها و هزینه ها در ماده واحده بودجه، ارائه ناگهانی لایحه متمم بودجه قبل از تصویب اصل بودجه، طرح این بخش از بودجه به صورت یک شوری در مجلس و افزایش سقف درآمدهای بودجه بدون رای گیری در کمیسیون تلفیق، آن هم در شرایطی که بودجه با تاخیر طولانی مدت در دستور کار مجلس قرار می گیرد؛ همگی از مواردی است که در تاریخ بودجه نویسی در مجلس شورای اسلامی بی سابقه بوده اما در جریان ارائه و تصویب بودجه ۹۱ تا این مرحله اتفاق افتاده است."


به گزارش کلمه، بودجه سال ۱۳۹۱ در حالی در بیستمین روز از دومین ماه همین سال، تازه وارد مرحله بررسی در صحن علنی مجلس شده است که از فرط بی انضباطی مالی و بی قانونی کار دولت، برخی نمایندگان خواستار به تعویق افتادن بررسی آن برای دو ماه دیگر و تصویب بودجه «دو دوازدهم» برای دومین دوماه امسال شده اند.


در این گزارش همچنین خاطرنشان شده است که این لایحه به قدری غیر قانونی است که حتی محمدجواد ابطحی، نماینده ای که همکار دیگرش او را دولتی ترین نماینده مجلس هشتم خواند، نیز با آن مخالفت کرد و اظهار داشت که: بودجه ۹۱ با هیچ قانونی مطابقت ندارد.


پیشنهاد دو ماه تعویق دیگر در تصویب بودجه
گزارش مذکور به نقل از مهر آورده: مهدی سنایی، نماینده نهاوند و عضو کمیسیون امنیت ملی، پیشنهاد دو ماه تعویق در تصویب بودجه را در صحن مجلس مطرح کرده و در یک اخطار قانون اساسی گفته است: منابع و هزینه‌های بودجه سالیانه کشور که به صحن علنی مجلس آمده هنوز قطعی نیست و باید بررسی کلیات بودجه متوقف شود. بررسی لایخه بودجه ۲ ماه به تعویق بیفتد تا مدل تصویب بودجه قانونی شود و برای آیندگان الگو شود.


این نماینده تاکید کرد: سایر قوانین مصوب در مجلس هم ذیل قانون بودجه قرار می‌گیرد و زمانی که این قانون با قوانین بالادستی سازگاری ندارد و درآمدها و هزینه‌هایش هم مشخص نیست، نباید بررسی کلیات آغاز شود.


اعتراض به لایحه متمم شبانه
البته پیش از او هم احمد توکلی نماینده تهران و جمشید انصاری نماینده زنجان، به طور جداگانه در این باره به ارائه تذکر و اخطار پرداخته بودند.


به گزارش خبرآنلاین، توکلی با توزیع یک برگه بین نمایندگان تحت عنوان لایحه الحاقی اعتراض کرد و طرح آن به صورت یک شوری را خلاف قانون دانست.


او همچنین در جایگاه مخالف، از اینکه دولت اطلاعات کافی درباره بودجه به کمیسیون تلفیق نداده، سخن گفت و تصریح کرد: لایحه بودجه امسال بسیار در هم و برهم بود و منابع زیادی از سرمایه‌های ملی در معرض فروش قرار داده وحجم زیادی تعهدات مالی را برای دولت بعد جا می‌گذارد. در کمیسیون اصلاحاتی در این خصوص صورت گرفت ولی نتیجه به هیچ عنوان قابل قبول نیست.


توکلی اتکای بیش از اندازه به نفت و "افزایش ۳۵ درصدی آن نسبت به سال گذشته"، "در نظر گرفتن رقمی غیرواقع بینانه برای میزان صادرات و قیمت نفت"، "ارائه اختیارات بی‌حساب به دستگاههای اجرایی در برخی ردیف های بودجه" و نیز "مبهم بودن و مشکلات ناشی از سرعت اجرای طرح هدفمندی یارانه ها" را از دیگر مشکلات بودجه امسال برشمرد.


بررسی ماده واحده بودجه، بدون عدد و رقم مشخص
جمشید انصاری، نماینده اصلاح طلب نیز گفت: بررسی بودجه بدون آنکه سقف درآمدها و هزینه‌هایش مشخص باشد ممکن نیست. باید در ماده واحده لایحه بودجه اعداد و ارقام نهایی شده وجود داشته باشد. در رای گیری‌ها درآمدها را رای گیری نمی‌کنیم به همین دلیل ممکن است تغییراتی ایجاد شود. ما راجع به چیزی می‌خواهیم بحث کنیم که ماحصل و خروجی آن مشخص نیست.


بر اساس گزارش ها، لاریجانی که این اخطارها را وارد می دانست و اذعان می کرد "سخنان شما از نظر عقلایی درست است"، در عین حال هیچ اقدامی با توجه به آنها صورت نداد و تنها به این توضیح بسنده کرد که: "باید میزان درآمدها و هزینه‌ها در ماده واحده مشخص می‌شد ولی گویا کمیسیون تلفیق نرسیده است که این کار را انجام دهد. مصوبه تلفیق در این زمینه تفاوت سنگینی با لایحه دولت ندارد، البته ایراد شما وارد است این نقص وجود دارد ولی می‌توانیم راجع به کلیات بحث کنیم. کمیسیون تلفیق تا نصف شب جلسه داشته و الان در حال جمع و ضرب هستند تا عدد سقف بودجه را مشخص کنند."


این اظهارات رئیس مجلس، اعتراض انصاری، نماینده زنجان را به دنبال داشت که با کنایه پرسید: "چند درصد لایحه بودجه باید تغییر کند که شما بگویید تفاوت سنگین بوده است."


افزایش سقف درآمدها بدون رای گیری
جمشید انصاری همچنین در زمان نطقش به عنوان مخالف لایحه بودجه نیز به ارائه توضیحاتی درباره لایحه متمم بودجه که نیمه شب گذشته از دولت به مجلس رسیده بود، پرداخت و گفت: تا ساعت ۸ شب گذشته که در کمیسیون تلفیق بودم، متوجه شدم که این کمیسیون در نظر دارد لایحه متمم را همزمان با لایحه بودجه بررسی کرده و به سقف درآمدها بیافزاید! آن هم بدون رای گیری! تا وقتی من بودم ۶ هزار میلیارد تومان به سقف درآمدها افزوده شد و پس از آن هم ۶ هزار میلیارد تومان دیگر افزودند که نشانگر بی انضباطی در روند کار کمیسیون تلفیق است.


مصطفی کواکبیان نماینده سمنان این نوع بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق و صحن علنی را در تذکری، "ماست مالی" خواند و سعدالله نصیری قیداری دیگر عضو فراکسیون اقلیت هم در تذکر دیگری گفت: رقم سقف بودجه در بحث کلیات مقدم است، ما راجع به چه چیز الان بحث کنیم وقتی این سقف مشخص نیست؟


واکنش علی لاریجانی به همه این تذکرات این بود که باید بررسی کلیات لایحه بودجه را به پیش برد تا اینکه کمیسیون تلفیق محاسباتش را تمام کند و رقم سقف بودجه را اعلام کند. وعده ای که به ظهر امروز محول شد و در نهایت تا پایان جلسه صبح محقق نشد.


این اتفاق که در تاریخ بودجه نویسی در مجلس بی سابقه بود، همانند تاخیر دو سال اخیر که آن هم در تاریخ بودجه نویسی بی سابقه بوده، رکوردی دیگر را در کارنامه دولت احمدی نژاد و مجلس متحد با آن ثبت کرده است.


بودجه بی حساب در کیسه ریاست جمهوری
امیر طاهرخانی نماینده تاکستان نیز در صحن علنی مجلس به عنوان مخالف لایحه بودجه هشدار داد که این بودجه فاصله طبقاتی را در جامعه افزایش می‌دهد.


به گزارش مهر، وی گفت: مشکلات اصلی کشور را بودجه باید مرتفع کند و ما باید راجع به آن صحبت کنیم. باید این بودجه طوری تنظیم می‌شد که گرانی و تورم را مهار می‌کرد یا حداقل وضع موجود را حفظ می‌کرد اما با این بودجه نه تنها گرانی مهار نخواهد شد بلکه شتاب بیشتری خواهد گرفت.


وی تصریح کرد: بودجه داخل کیسه‌ای ریخته شده که معاونت برنامه ریزی ریاست جمهور به هر کس خواست بودجه ای اختصاص می‌دهد. آقای مفتح اعلام کرد بودجه شفاف است در حالیکه هیچ عدد و رقمی در این گزارش مشاهده نمی‌کنیم و این نقص بزرگی است و انتظار است به کلیات رای منفی داده شود.


طاهرخانی با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده برای هدفمندی یارانه‌ها در کمیسیون تلفیق خاطرنشان کرد: با تصویب درآمد ۶۶ هزار میلیارد تومانی از هدفمندی یارانه‌ها قیمت‌ها ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت، حال آنکه جامعه تحمل گرانی موجود را ندارد چگونه می خواهیم بودجه‌ای را تصویب کنیم که حجم بالایی از گرانی‌ها را به مردم تحمیل می‌کند. گرانی امروز کمر اقشار ضعیف جامعه را خم کرده و می‌شکند.


وی با اشاره به بی انضباطی مالی در بودجه مذکور گفت: این بودجه طوری تنظیم شده که نظارت مجلس را کاهش می دهد. دولت اصولاً نظارت پذیر نیست و سعی دارد از بحث نظارت فرار کند.


این عضو فراکسیون اقلیت مجلس از نمایندگان خواست با کلیات این لایحه مخالفت کنند و بودجه را به صورت دو دوازدهم برای دو ماه آینده تنظیم کنند تا مجلس آینده بودجه کلی را به تصویب برساند.


اهدای پول ملت به اشخاص حقیقی و حقوقی
نادر قاضی پور نماینده ارومیه به عنوان مخالفی دیگر، از مغایرت بودجه ۹۱ با برنامه پنجم توسعه سخن به میان آورد و همچنین خطاب به نمایندگان گفت: شما چطور می‌خواهید پول ملت را به اشخاص حقیقی و حقوق طبق جدول ۱۲ صفحه ۱۵۶ این لایحه که حدود ۸۵۸ میلیارد تومان است اهدا کنید. این هدیه بی حساب و کتاب است و برای ما نمایندگان نامشخص است اما شاید برای برخی از نمایندگان خاص معنی دار باشد. آیا بهتر نبود این بودجه را به احیای دریاچه ارومیه، نگین ایران اسلامی اختصاص می دادند؟


وی با تاکید بر اینکه این لایحه درباره سرمایه ملی هیچ برنامه‌ای ندارد، پرسید: آیا صدها کارخانه که به جهت واردات بی‌رویه تعطیل و یا در حال تعطیل شدن است سرمایه ملی نیست؟ قانون بودجه ۹۱ چقدر از آنها حمایت می‌کند؟ ما مکلف به دفاع از حقوق ملت هستیم اما این بودجه به نفع ثروتمندان تنظیم شده است و فقرا از این بودجه نصیبی نمی‌برند. ضرباتی که از اجرای این بودجه به گوش ضعیفان نواخته خواهد شد گوش آنان را کر خواهد کرد.


قاضی پور نیز از نمایندگان خواست به کلیات این بودجه رای ندهند تا اصلاحات اساسی در آن انجام شود.


تجمع مجدد معلمان حق التدریسی مقابل مجلس شورای اسلامی

Posted: 09 May 2012 02:16 AM PDT

جـــرس: به گزارش رسانه ها، تعدادی از معلمان حق التدریسی، روز چهارشنبه مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع اعتراضی برگزار کردند.


به گزارش فارس، تعدادی از معلمان و آموزشیاران شرکتی آموزش و پرورش و مربیان پیش دبستانی مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.


تجمع‌کنندگان مقابل مجلس با سر دادن شعار "مجلس با کفایت حمایت، ‌حمایت" و "لاریجانی، حمایت حمایت" خواستار پیگیری وکلای ملت برای حق و حقوق معلمان شرکتی شدند.


این چندمین بار است که معلمان شرکتی و حق التدریسی مقابل مجلس تجمع می‌کنند.


چند هفته پیش نیز، برای چندمین بار، جمعی از معلمان حق‌التدریسی مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و خواستار رسیدگی به وضعیت شغلی و حقوقی خود شده و همچنین اصلاح ماده ۱۷۹ استخدامی برای تبدیل وضعیت به استخدام رسمی در آموزش و پرورش را مطالبه کرده بودند.


تجمع‌کنندگان سال گذشته نیز بارها در اعتراض به وضعیت استخدامی خود در مقابل مجلس تجمع کردند.


آنها همچنین اعتراض دارند که تاکنون کسی به وضعیت آنان رسیدگی نکرده است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته