هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ خرداد ۱, دوشنبه

جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


لغو یک کنسرت مجوز دار دیگر، این بار در بوشهر

Posted: 21 May 2012 09:33 AM PDT

یکه تازی لیاس شخصی ها در عرصه های مختلف

جـــرس: به دنبال درج خبری در یکی از سایت های اصولگرا، مبنی بر تجمع لباس شخصی ها موسوم به "حزب الله بوشهر" مقابل مجتمع فرهنگی آن شهر در اعتراض به برگزاری کنسرت های پیاپی، اداره کل ارشاد استان، از اجرای یک کنسرت گیتار که قرار بود روز جمعه در محل مجتمع فرهنگی برگزار شود، جلوگیری کرد.


به گزارش بیستان، بیانیه ای که به نام امت حزب الله و در چند سطر صادر شده بود، سبب فشار جهت لغو مجوز کنسرت اعلام شده است.


به گزارش مهر، محمد میرزمانی؛ مدیرکل امور موسیقی ارشاد بوشهر اعلام کرده در این باره با خبرنگاران به صورت تلفنی مصاحبه نمی کند.


این اولین بار نیست که یک برنامه هنری دارای مجوز قانونی، با تجمع یک عده محدود و انگشت شمار که خود را امت حزب الله می خوانند، لغو می شود.

چندی پیش نیز در کرمانشاه همین لباس شخصی های مورد حمایت حکومت، مانع از برگزاری کنسرت سیدحسام الدین سراج شده بودند.


سایت عصر ایران طی گزارشی انتقادی در این زمینه نوشت: با این همه "فقر امکانات" به ویژه در شهرستان ها، وقتی که بعد از مدت ها ، یک کنسرت نصفه و نیمه برگزار می شود و آقایان اجازه نمی دهند جوانان ساعتی در آن کنسرت شرکت کنند ، انتظار دارند چگونه نیازهای جوانان برطرف شود؟

همین کارها را می کنند که وقتی اعلام می شود فلان خواننده دست چندم در فلان کشور همسایه کنسرت دارد ، تمام تورهای منتهی به آن کشور فوراً پر می شود و کرور کرور جمعیت و ارز از کشور خارج می شود و آن وقت همین آقایان ، باز معترض می شوند که مسوولان اگر کار فرهنگی می کردند کارمان به اینجا نمی رسید!
آیا آقایان اندیشیده اند با این کارها ، چقدر از هنرمندانی که می توانستند منشأ خیر و هنر در داخل باشند را به آغوش "آن ور آبی ها" رانده اند و یا "زیرزمینی" کرده اند؟

باور کنید که ما نیز دغدغه دین و فرهنگ مان را داریم ولی راهش این نیست که بر چهار جوان هنرمند ، به جرم این که می خواسته اند دور هم جمع شوند در حضور مأموران قانون ، گیتاری بزنند و بشنوند و بعد به خانه هایشان برگردند ، صدا کلفت کنیم و مفسد بخوانیمشان و اگر قسمت بود ، مشت و لگدی هم نثارشان کنیم!... مسوولان ارشاد و نیروی انتظامی(غایب بزرگ این صحنه ها) هم اگر می خواهند همچنان در برابر گروه های کوچک فشار کوتاه بیایند ، لااقل تفویض بخشی از وظایف خود به این افراد را رسماً و علناً و صراحتاً اعلام کنند تا از این به بعد ، تکلیف مردم مشخص شود و الا نمی شود که فیلمسازی از مرحله فیلمنامه تا اکران ، واو به واو با قوانین جمهوری اسلامی حرکت کند و نهایتاً به پست گروه های فراقانونی بخورد و همه سرمایه های مادی و معنوی اش دود شود و به هوا رود و همین طور هنرمندان دیگر.

دفتر نظامی رهبری: سه ماه آتش بس گفتاری علیه آمریکا و کشورهای همسایه

Posted: 21 May 2012 09:11 AM PDT

 

جرس- شنیده های منابع خبری جرس در تهران حاکی از آن است که اردیبهشت ماه امسال نامه محرمانه ای به امضای سردار علی شیرازی مسئول دفتر نظامی مقام معظم رهبری به کلیه فرماندهان نیروهای مسلح ارسال شده است. در این نامه، دستور فرماندهی کل قوا آقای سید علی خامنه ای به فرماندهان ابلاغ شده است. به موجب این دستور به مدت سه ماه هیچ فرمانده ای علیه آمریکا و کشورهای همسایه سخنی نخواهد گفت.
این فرمان رهبری آماده سازی فضا برای مصالحه نشست بغداد بین جمهوری اسلامی و کشورهای ۵+۱ و توافقات بعدی ایران و غرب تلقی می شود.

مسیر فعلی به سوی حکومت مطلقه فردی و یک نفره شدن سیاست ورزی اسلامی خواهد بود

Posted: 21 May 2012 09:05 AM PDT

پیام تاجزاده از زندان اوین در خصوص جدال داخلی اصولگرایان
جـــرس: زندانی سیاسی مصطفی تاجزاده، با رویکرد به جدال میان اصولگرایان برای به ریاست مجلس نهم رساندن علی لاریجانی و غلامعلی حداد عادل گفت: "هر کدام رئیس شوند، داستان اختلافات اصول گراها هم چنان ادامه خواهد داشت و در یک سال آینده اوج هم خواهد گرفت و مسیر اصلی، صرف نظر از این که کدام انتخاب یا منصوب شوند به سوی حکومت مطلقه فردی و یک نفره شدن سیاست ورزی اسلامی خواهد بود."


به گزارش نوروز، رئیس ستاد انتخابات در دوره اصلاحات و شاکی از احمد جنتی به دلیل تقلب در جریان انتخابات مجلس ششم که روزه داری اعتراضی اش به نگهداری نزدیک به دو سال در انفرادی نوبه ای و قرنطینه غیرقانونی از یک سال و نیم گذشته، در پیامی از زندان اوین به بیان دیدگاه هایش در مورد مسائل روز پرداخته است.


متن کامل این پیام که در اختیار نوروز قرار گرفته است در پی می آید:


در انتخابات مجلس ششم آقای حدادعادل رأی کافی برای نماینده شدن کسب نکرد و نفر سی و سوم شد ولی آقای جنتی با ابطال غیرقانونی بیش از هفتصد هزار رأی مردم تهران، او را روانه مجلس کرد. آقای علیرضا رجایی که در آن انتخابات رأی آورد و به ناحق از ورود به مجلس محروم شد، اکنون در زندان است و آقای حدادعادل احساس تکلیف می کند که این بار نیز با اتکا و حمایت داماد خود بر کرسی ریاست مجلس نهم تکیه زند. وی چنان سیاست مدار برجسته ای است که فردی هم چون مرتضوی او را به سادگی فریب می دهد و اینک می خواهد با ریاست خود مجلس و اصول گرایی را نجات دهد!


اما حقیقت ماجرا آن است که با اعمال نظارت استصوابی یا همان نظارت مطلقه و غیرپاسخ گو روند فرمایشی شدن پارلمان که از مجلس هفتم جدی شد و مجلس هشتم را عملا به شعبه ای از دفتر رهبری تبدیل کرد و رئیس مجلس را درحد رئیس دفتر رهبری در قوه مقننه تنزل داد، قرار است باز هم افول کند و این بار رئیس مجلس منشی رهبری شود. اقدام هوشمندانه اصلاح طلبان در عدم معرفی نامزد در انتخابات مجلس نهم به علت آن که شرایط پیشنهادی توسط آقای خاتمی محقق نشد، موجب گردید اصولگرایان که رقیب قدرتمندی برای خود نمی دیدند به جان هم بیفتند و به افشاگری علیه هم بپردازند و اسناد و مدارکی علیه یکدیگر منتشر کنند. امری که تاکنون بی سابقه بوده است.


آقای مهدوی کنی که نامزدی اش برای ریاست مجلس خبرگان باعث شده بود که آقای هاشمی از این سمت کناره گیری کند، به همراه دوستانش در انتخابات مجلس نهم توسط آقای مصباح و شاگردانش بی اعتبار شدند. ایشان که همیشه نگران تکرار مشروطه و حذف روحانیت توسط روشنفکران بود، باورش نمی شد که جامعه روحانیت مبارز تهران و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم علناً پیرو ناکارآمد و ساکتین فتنه خوانده شوند که باید میدان را به نفع آقای مصباح و مریدانش ترک کنند. به عبارت روشن تر حذف آقایان مهدوی کنی و شیخ مهدی یزدی به نام ولایت و فقاهت و روحانیت و بصیرت انجام شد!


آقای مصباح یزدی که از سال ۴۴ تا ۶۷ جمعاً به مدت بیست و سه سال از صحنه انقلاب و دفاع مقدس غایب بود، ناگهان پس از رحلت رهبر فقید انقلاب یگانه مفسر انقلاب و جنگ و جمهوری اسلامی شد که بزعم مریدانش به تنهایی جای علامه طباطبایی و استاد مطهری را پر کرده است و اکنون حکم به حذف فرزند شهید مطهری می دهد و پس از حذف اصلاح طلبان فهرست نامزدهای دو تشکل روحانی سنتی با سابقه را بی اعتبار کرده است!


فاعتبروا یا اولی الابصار
به نظر من آقای حدادعادل در چنین شرایطی در صدد است با اتکا به موقعیت و امکانات دفتر رهبری و پشتیبانی آقای مجتبی خامنه ای امسال رئیس مجلس و سال آینده رئیس جمهور شود تا به این ترتیب به حذف پست ریاست جمهوری نیز نیاز نباشد. جالب آن که رقیب او آقای علی لاریجانی که خود را و مجلس اصول گرا را مفتخر می داند که اگر طرح یا لایحه ای را تصویب کنند و بعد بفهمند که رهبری با آن مخالف بوده است مصوبه را تغییر می دهند. با وجود این همه بی اعتبار کردن مجلس و مصوباتش، باید حذف شود. در هر حال باید منتظر ماند و دید که آیا راست سنتی می تواند در برابر تلاش های داماد آقای حدادعادل و بیت رهبری مقاومت کند یا خیر. نکته بسیار مهم آن که هر کدام رئیس شوند، داستان اختلافات اصول گراها هم چنان ادامه خواهد داشت و در یک سال آینده اوج هم خواهد گرفت و مسیر اصلی، صرف نظر از این که کدام انتخاب یا منصوب شوند به سوی حکومت مطلقه فردی و یک نفره شدن سیاست ورزی اسلامی خواهد بود.

 

محمد رضا خاتمی: حزب مشارکت مخالف فراخوان راه‌پیمایی سکوت و راه‌پیمایی‌های بعدی نبود

Posted: 21 May 2012 09:05 AM PDT

جـــرس: محمدرضا خاتمی با بیان اینکه "راه‌پیمایی‌های حق مردم است و حزب مشارکت مخالف فراخوان راه‌پیمایی سکوت و راه‌پیمایی‌های بعدی نبود"، تاکید کرد: "این راه‌پیمایی (۲۵ خرداد ۸۸) یکی از آرام‌ترین راه‌پیمایی‌هایی بود که انجام شد. "


ویژه نامه «تحزب» هفته نامه «شما» -ارگان حزب موتلفه- در گفتگویی با محمدرضا خاتمی، دبیرکل سابق جبهه مشارکت، به نقل از وی نوشت: "ما ابایی نداشتیم که با مسئولین نهضت آزادی تبادل نظر کنیم. در جلسات ما بیایند، ما در جلسات آنها شرکت و با آنها گفت‌وگو کنیم و از نظرات هم مطلع شویم، ولی دولت به هر دلیلی که می‌خواست داشته باشد، در ارتباط با آنها محذوریت داشت."


خاتمی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: "خود من به رد صلاحیتم در انتخابات مجلس هفتم اعتراض دادم، به من اعلام نکردند که بروم و علت آن را به من بگویند . فقط گفتند عدم التزام به اسلام و عدم التزام به قانون اساسی."


دبیر کل سابق جبهه مشارکت با بیان اینکه "نمی گویم در مجلس ششم اشتباه نداشتیم"، افزود: "علمای ما در مجالس مشروطیت می‌رفتند در حضرت عبد‌العظیم یا جاهای دیگر تحصن می‌کردند. تحصن یک حرکت مدنی شناخته شده در بلند کردن صدای اعتراض است. اگرصدای اعتراض را بلند می‌کنیم، شنیده نشد، تحصن می‌کنیم تا به مردم بگوییم صدای اعتراض ما را بشنوند بعد هم جمع می‌کنیم خداحافظ، رفتیم دنبال کارمان."


محمدرضا خاتمی با اشاره به تحصن نمایندگان مجلس ششم در اعتراض به اقدامات غیرقانونی نهادهای فراقانونی در رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان در جریان انتخابات مجلس هفتم گفت: "ما گفتیم در انتخابات مجلس هفتم شرکت نمی‌کنیم. کجا انتخابات را تحریم کردیم؟ گفتیم ما این انتخاب را قبول نداریم و شرکت نمی‌کنیم. کار دیگری نکردیم. این حق مدنی یک حزب است که در انتخابات شرکت بکند یا نکند، اما هیچ وقت نیامدیم بگوییم که ما شورای نگهبان را قبول نداریم، حتی افرادش را."

 

وی افزود: "قبل از انتخابات مجلس هفتم اعلام کردیم ۱۹۰ نماینده مجلس با اسم و رسم تعیین شده‌اند و همین هم شد. ما که علم غیب نداشتیم. می‌دانستیم اینطور می‌شود. بنده به عنوان کسی که در این انقلاب بوده‌ام، بچه این انقلاب هستم، در جنگ و در جاهای دیگر بوده‌ام، وقتی می‌بینم این جور دارد با همه چیز بازی می‌شود، حق ندارم اعتراض کنم؟ حق ندارم بگویم این مجلس مجلسی نیست که امام می‌گفت؟ من می‌گویم فلانی، بچه انقلاب است ولی فکرش با آقای جنتی یکی نیست. معتقد است این روشی که آقای جنتی دارد به سود انقلاب نیست. حالا این باید رد صلاحیت بشود؟"


این فعال اصلاح طلب در خصوص مواضع جبهه مشارکت در جریان حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری دور دهم گفت: "پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم، در بیانیه مان آوردیم: "برآورد‌هایمان می‌گویند این نتیجه، نتیجه درستی نیست. از مردم می‌خواهیم خویشتندار باشند و هیچ حرکت غیر قانونی و خلافی انجام ندهند. مگر شما نمی‌گویید قوه قضائیه؟ قوه قضائیه کجا آقای میر‌دامادی را به جرم اینکه مردم را تحریک کرده، محاکمه کرده؟ عناوین کلی که هیچ مصداق هم نداشت. اقدام علیه امنیت ملی. کجا؟ هیچی؟ اینهاست که من با آنها مسئله دارم."


وی افزود: "حزب مشارکت مخالف فراخوان راه‌پیمایی سکوت و راه‌پیمایی‌های بعدی نبود.این راه‌پیمایی یکی از آرام‌ترین راه‌پیمایی‌هایی است که انجام شده. راه‌پیمایی‌های حق مردم است."


خاتمی تاکید کرد: "بعد از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری دهم، به قدری همه شوکه شدند که امکان تصمیم‌گیری نبود و بعد ما اولین جلسه‌مان را شنبه شب، ۲۳ خرداد گذاشتیم، یعنی اگر آدم برنامه‌ای دارد که نمی‌رود خانه‌اش بخوابد تا شنبه! بنده شنبه رفتم سر کارم، همه رفتند سر کارشان، اصلاً برنامه خاصی نبود. طبق روال همیشگی‌مان که شنبه‌ها جلسه دفتر سیاسی داشتیم، شنبه ساعت شش در دفتر جلسه دفتر سیاسی نشستیم. اتفاقاً آن روز من زودتر رفتم و بعد ریختند و همه را گرفتند و بردند و چه کار کردند. هیچ برنامه خاصی نبود. تازه همه آنها حوادث روز‌های ۲۲ و ۲۳ خرداد را سند جرم می‌دانند. هیچ‌کس به خاطر ۲۵ خرداد محاکمه نشده. در ۲۳ خرداد زمانی که در شهر آتش‌سوزی‌ها و به هم ریختگی‌هایی بود، گفتند شما مردم را تحریک به این کار‌ها کردید."


محمدرضا خاتمی در خصوص منابع مالی حزب مشارکت، حزب بزرگ جریان اصلاحات افزود: "حزب مشارکت در امر انتخابات که وارد می‌شد، در حقیقت دو منبع عمده مالی داشتیم. یکی کسانی بودند که تمکن مالی داشتند و کمک می‌کردند، خیلی اوقات هم می‌‌رفتیم و از آنها درخواست می‌کردیم که به ما کمک کنید. کسانی بودند که کاملاً آنها را می‌شناخیتم و می‌دانستیم که توقع بیجا که فرضاً بعداً که کاندیدای حزب شوند، توقع عنوان و پست و مقام ندارند و رانت و امثالهم از ما طلب نمی‌کنند. دوم اینکه بخش عمده‌ کمکها اصلاً در جریان حزب تأمین نمی‌شد، یعنی هواداران در جای دیگر بدون اینکه ما دنبال کنیم، خودشان می‌رفتند این کار‌ها را می‌کردند... در انتخابات سال ۸۴، آقای دکتر معین، کل بودجه تبلیغاتمان حدود سیصد میلیون شد و ۱۵۰ میلیون هم در آخر انتخابات به صورت قرض ماند."


این فعال جنبش سبز، در خصوص مرامنامه اعضای حزب نیز تاکید کرد: "حزب ما ایدئولوژیک نیست. و تجسس نمی‌کند که کسی نماز می‌خواند یا نمی‌خواند. ما معتقدیم قانون اساسی چهارچوب فعالیت سیاسی در ایران است. برای فعالیت از آن فراتر نمی‌رویم، از آن کمتر را هم قبول نمی‌کنیم. جایگاه ولایت فقیه در قانون اساسی مشخص است. چون در اساسنامه و مرامنامه حزب آمده که ملتزم به قانون اساسی هستیم، به همه اصول قانون اساسی التزام داریم."


وی افزود: "یکی از دلایلی که می‌گوییم حزب مشارکت ایدئولوژیک نیست، همین است که مثلا بیاییم و بپرسیم آقا شما در درون خودت نظریه ولایت فقیه را قبول داری یا نداری؟ ما می‌گوییم این چارچوب قانون اساسی است عمل به چارچوب قانون اساسی را قبول دارید یا نه؟ می‌گوید بله، قبول دارم. می‌گوییم پس می‌توانی عضو حزب بشوی، اما اینکه بگوییم حتماً باید اعتقاد به ولایت فقیه داشته باشید، در این وارد نمی‌شویم."


دبیر کل سابق جبهه مشارکت تاکید کرد: "بنده هم معتقدم باید وحدت ملی را حفظ کرد، اما سئوال این است که وحدت ملی چگونه ایجاد می‌شود؟ بنده می‌گویم وحدت ملی اینگونه ایجاد می‌شود که حقوق مردم را که ضایع کرده‌اند به آنها برگردانند، انتخابات آزاد هم برگزار کنند. این جوری وحدت ملی تامین می‌شود. می‌گویید نه؟ خیلی خوب، ما دیگر عقلمان نمی‌رسد که چگونه می‌شود وحدت ملی را تامین کرد. وحدت ملی اگر این است که همه ما بیاییم بگوییم غلط کردیم، اشتباه کردیم، وحدت ملی حاصل می‌شود، به این شکل وحدت ملی حاصل نمی‌شود. وحدت ملی را همه قبول دارند. راه رسیدن به آن چیست باید در حیطه کار‌های کارشناسی بررسی شود."


واردات سمعک‌های تقلبی ساخت چین به ایران، مشکل ساز برای بیماران شنوایی کشور

Posted: 21 May 2012 08:31 AM PDT

جـــرس: مدیر گروه شنوایی‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران از واردات سمعک‌های تقلبی ساخت چین به کشورخبرداد.


به گزارش ایلنا، سعید فراهانی مهم‌ترین مشکل بیماران مبتلا به افت شنوایی را جوابگو نبودن امکانات دارویی و جراحی برای بازگرداندن شنوایی آنان دانست و گفت: برای توانبخشی بیماران کم شنوا دولت باید در سال "تولید ملی، حمايت از كار و سرمايه ايراني" عزم خود را برای تولید وسایل کمک شنوایی در كشور مصمم‌تر کند.


وی با بیان اینکه سالانه حدود ۲۰ هزار سمعک به کشور وارد می‌شود، افزود: سرعت پیشرفت تکنولوژی ساخت سمعک بیش از موبایل است ازاین رو اگر ایران بخواهد در زمینه تولید سمعک سرمایه گذاری کند باید از این تکنولوژی پیروی کند.


فراهانی ورود سمعک به کشور را از کشورهای آمریکا، دانمارک، کانادا و آلمان عنوان کرد و افزود: البته چين سمعک‌های برند معروف را به صورت تقلبی تولید و از طریق مجاری قانونی یا قاچاق به کشور وارد می‌کند و بیماران نیز از آن‌ها استفاده می‌کند.


وی با تاکید براینکه سمعک‌های تقلبی و بی‌کیفیت چینی به بیماران لطمه می‌زند، افزود: باتری سمعک‌های تقلبی چینی یک یا دو روزه تمام می‌شود این در حالی است که باتری سمعک حداقل باید یک هفته برای یک بیمار ناشنوا کار کند با اين شرايط بیماران ناشنوا باید مدام به دنبال شارژ باتری سمعک خود باشند.


به گفته اين متخصص شنوایی‌شناسی سمعک‌های تقلبی چینی برای بیمارانی که مشکل شنوایی دارند بروز مشکل کرده است.

كارمند متخلف سفارت ايران در برزيل اخراج شد

Posted: 21 May 2012 08:12 AM PDT

با وجود ادعای دستگاه رسمی دیپلماسی

جـــرس: درحالیکه سفارت جمهوری اسلامی در برزیل پیش از این مدعی شده بود که اقدام یک دیپلمات ایرانی در پایتخت برزیل، مبنی بر آزار جنسی چند دختر نوجوان "یک سوء تفاهم فرهنگی" است و سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی نیز از اساس این موضوع را تکذیب کرده بود، نهایتا هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری، این كارمند متخلف را محكوم و از وزارت امور خارجه اخراج كرد.


به گزارش ایلنا، هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری كارمند متخلف سفارت ایران در برزیل را محكوم و از وزارت امور خارجه اخراج كرد.


بر اساس این گزارش، مدیركل ارزیابی و نظارت وزارت امورخارجه اعلام كرد : به دنبال رسیدگی به پرونده تخلفاتی كارمند شاغل در سفارت جمهوری اسلامی در برزیل ، با توجه به احراز مغایرت رفتار نامبرده با مقررات اداری و همچنین شئون شغلی و اسلامی و تطبیق آن با بندهای ۱ و ۲۱ ماده هشت قانون رسیدگی به تخلفات اداری ، مشارالیه به اخراج از وزارت امورخارجه محكوم گردید .


گفتنی است، در ادامه واکنش ها به گزارش منتشره پیرامون "بازداشت و رسوایی جنسی یکی از دیپلمات های جمهوری اسلامی در برزیل به اتهام مزاحمت برای چند دختر نوجوان"، سفارت ایران در برزیل چندی پیش طی بیانیه ای، آنرا تنها "یک سوء تفاهم فرهنگی" اعلام کرده بود.


قبل از آن نیز، رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از اساس این موضوع را تکذیب کرده و با رد آنچه وی "ادعاهای برخی رسانه ها علیه یکی از اعضای سفارت جمهوری اسلامی در برزیل" گفته بود: "بررسی های به عمل آمده نشان می دهد که مطالب منتشر شده توسط این گونه رسانه ها ، خلاف واقع و فاقد صحت است."


مهمانپرست همچنین اینگونه اتهامات را مغایر با سوابق این عضو سفارت ایران در برزیل دانسته و گزارش های منتشره را "ادعاهای واهی برخی رسانه‌های خارجی" خوانده بود.


این درحالی بود که همان زمان خبرگزاری فرانسه به نقل از مطبوعات محلی برزیل نوشته بود: طبق تصاویر مندرجه در دوربین های مدار بسته، این دیپلمات ایرانی به آزار و تماس جنسی دو دختر نوجوان در یک استخر مختلط مبادرت کرده، که والدین این دو دختر در استخر به دنبال این موضوع به این دیپلمات ایرانی حمله می کنند اما وی در نهایت به پایگاه پلیس منتقل می شود ولی به دلیل مصونیت، این دیپلمات ایرانی از درب دیگر اداره پلیس آزاد شد.


روزنامه نگاران برزیلی نام دیپلمات ح- غ و ۵۰ ساله اعلام کرده و گزارش داده بودند که این دیپلمات به عنوان مشاور حقوقی در سفارت ایران در برزیل خدمت می کرد.


وزارت خارجه برزیل در این باره گفته بود: به دلیل مصونیت اعضای دفاتر نمایندگی دیپلماتیک، نمی توان هیچ دیپلمات خارجی را بازداشت یا محاکمه کرد.


همان زمان تارنمای بازتاب طی گزارشی نوشته بود که باشگاه ورزشی مذکور، مخصوص استفاده خانواده هایی بود که مایل هستند در امنیت از تسهیلاتی مانند استخر مختلط آن استفاده کنند و در حالیکه استخرهای مختلط در جمهوری اسلامی ممنوع است و برای شنا در سواحل دریا نیز بخش زنانه و مردانه تعیین می شود، مشخص نیست که آیا سفارت ایران از مراجعه کارمند خود به یک استخر شنای مختلط آگاهی داشته و آن را تایید کرده بود یا نه.



با اعدام ۱۴ تن در تهران، تعداد اعدام ها در ده روز اخیر، به ۴۹ تن رسید

Posted: 21 May 2012 07:55 AM PDT

جـــرس: به گزارش منابع خبری، ۱۴ زندانی که روز گذشته از زندان قزل حصار جهت اجرای حکم اعدام به سلول‌ها انفرادی زندان اوین منتقل شده بودند به دار آویخته شدند.


به گزارش مهر، روز دوشنبه ۱ خرداد ماه ۱۴ زندانی، زندان قزل حصار در زندان اوین به دار آویخته شدند آن‌ها روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه از سالنهای ۱، ۲، ۳ و۴ واحد ۲ زندان قزل حصار کرج به سلولهای انفرادی زندان اوین برای اجرای حکم اعدام منتقل شده بودند.


در میان اعدام شدگان ۲ تبعۀ کشور افغانستان وجود داشت و سنین زندانیان اعدام شده بین ۲۵ تا ۶۵ سال بود.


اسامی این محکومان و اتهام هر یک از آنان به شرح زیر است:

۱ – امرالدین هدایتی فرزند عبدالکریم به اتهام حمل و نگهداری یک کیلو و ۴۰۸ گرم هروئین.

۲ – علی خاص پری‌زاده فرزند پیرولی به اتهام نگهداری یک کیلو و ۲۲۰ گرم هروئین و فروش پانصد گرم مواد مخدر.

۳ - حسن نقی‌زاده ورزقانی فرزند سوادگرعلی به اتهام حمل و نگهداری ۸۴ کیلوگرم مرفین و شرکت در فروش ۱۰۷ کیلوگرم تریاک.

۴ – پرویز امامی مقدم فرزند محمد علی مشارکت در نگهداری یک کیلو و ۶۰۰ گرم هروئین و فروش ۳۰ گرم هروئین و نیز ۴۸۷ گرم تریاک.

۵ – حمید یاری فرزند حسین به اتهام حمل و نگهداری ۲۹۵ کیلوگرم تریاک و توزیع حدود ۳۰۰ کیلوگرم تریاک و فروش یکصد و بیست کیلوگرم تریاک.

۶ – محمد ابراهیم ابراهیمی فرزند رحمان به اتهام عرض یک کیلوم هروئین، مشارکت در نگهداری ۵۴۰ گرم از مواد مخدر یاد شده.

۷ – محمد علی باایمان فرزند مسلم به اتهام مشارکت در نگهداری و عرضه ۵۰۸ گرم هروئین، یک کیلوگرم تریاک و ۲۲۰ گرم حشیش.

۸ – مصطفی گلستانی فرزند محمد به اتهام تشکیل باند تهیه و توزیع مواد مخدر و مشارکت در حمل سه کیلوگرم هروئین.

۹ – نجف فتحی بیزدان فرزند سیف علی مشارکت در حمل و نگهداری ۶۳ کیلوو ۵۰۰ گرم ماده مخدر کراک.

۱۰ – عباسعلی فتح اللهی فرزند اکبر به اتهام مشارکت در حمل و نگهداری ۶۳ کیلو و ۵۰۰ گرم ماده مخدر کراک.

۱۱ – احمد خسروی نسب فرزند اسماعیل به اتهام نگهداری و عرضه یک کیلو و ۷۳۰ گرم هروئین.

۱۲ – غلامحسین سنچولی فرزند بدیل به اتهام مشارکت در حمل و نگهداری ۲۴۰ کیلوگرم تریاک و ۲۷ کیلوگرم مرفین. نامبرده همچنین دارای سه فقره سابقه قبلی در زمینه نگهداری و حمل سیصد کیلوگرم تریاک در کرج، ساری و گرگان بود.

۱۳ – سید احمد شاهوزهی فرزند فیض الله به اتهام مشارکت در حمل و نگهداری ۲۴۰ کیلوگرم تریاک و ۲۷ کیلوگرم مرفین. نامبرده همچنین دارای یک فقره سابقه قبلی در زمینه نگهداری و حمل سی و هشت کیلوگرم تریاک بود.

۱۴ – مجید آقایی فرزند رضا به اتهام حمل و نگهداری هشت کیلو و ۲۰۰ گرم مواد مخدر از نوع کوکائین و چهارصد گرم مواد روان گردان شیشه که نامبرده قصد داشته آنرا از مبداء یکی از کشورهای اروپایی و از طریق فرودگاه وارد کشور نماید.


این گزارش حاکیست رسیدگی به اتهامات این افراد با حضور وکلای آنان انجام شد و بنا به آرای صادره، تمامی اموال محکومان یاد شده که از محل قاچاق مواد مخدر تهیه شده بود، به حکم دادگاه مصادره گردید.

در پی صدور احکام یاد شده، محکومان مذکور تقاضای عفو داشتند که پس از رسیدگی تقاضای عفو آنان نیز رد شده بود.


بر اساس گزارش ها، با افزودن اعدامهای روز دوشنبه به تعداد اعدام شدگان ۱۰ روز اخیر، آمار آنها به ۴۹ نفر رسیده است.


ایران بعد از چین، رتبه و رکورد میزان اعدام ها در سراسر جهان را در اختیار دارد.


فرمانده پلیس تهران: فعالیت های دو سال اخیرمان در زمینه جمع‌آوری معتادان خنثی شده است

Posted: 21 May 2012 07:25 AM PDT

جـــرس: فرمانده انتظامی تهران بزرگ از تشدید برخورد ماموران انتظامی با زنان و جوانانی خبر داد که به زعم وی "بد حجاب و بد پوشش هستند" و بدون اشاره به برخوردهای خشن و ناشایست ماموران با شهروندان، مدعی شد: "این برخوردها به یک مطالبه اجتماعی مبدل شده است."


پاسدارحسین ساجدی‌نیا همچنین با اعلام کشف دو تن مواد مخدر طی دو ماه گذشته در پایتخت، مدعی "افزایش امنیت اجتماعی در سطح شهر تهران" شد.


به گزارش فارس، ساجدی‌نیا در جمع خبرنگاران ادعا کرد: "خوشبختانه احساس امنیت در بین مردم رشد چشمگیری داشته و نگاه مردم نسبت به اجرای طرح امنیت اخلاقی بسیار مثبت بوده است. همراهی مردم با پلیس در این زمینه به نحوی بوده است که مردم خودشان به پای کار آمده‌اند و برخورد با بدپوشی به یک مطالبه اجتماعی مبدل شده است."


وی با اشاره به وجود هزار و ۸۶۰ پارک در سطح شهر تهران گفت: هم اکنون پارک‌های بزرگی همچون ملت، توسکا و ولایت از امنیت بالایی برخوردار هستند و کمتر تفرجگاهی را در سطح شهر می‌توان دید که موارد امنیتی آن تأمین نشده باشد.


این فرمانده ارشد ناجا با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از تالارهای عروسی، گفت: طی سال گذشته ۳ مرحله طرح در این زمینه به اجرا درآمد و در سال جاری نیز طی هفته گذشته این طرح اجرا شد. خوشبختانه با بررسی صورت گرفته بر روی ۵۹ تالار هم اکنون وضعیت در شرایط خوب قرار دارد و تنها ۶ تالار به دلیل عدم رعایت شرایط و ضوابط پلمپ شده‌اند.


ساجدی‌نیا اظهار داشت: "خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته هم اکنون در تالارها شاهد کمترین میزان پخش فیلم‌های خصوصی مردم از طریق بلوتوث هستیم."


فرمانده انتظامی تهران بزرگ به بازدیدهای صورت گرفته از آتلیه‌های عکاسی نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون آتلیه‌های عکاسی در وضعیت مناسبی قرار دارند و نسبت به سال گذشته مسائل خصوصی در آنها بیشتر رعایت می‌شود به نحوی که آنها موظف شده‌اند تا فیلم‌های مادر و آرشیو عکس عروسی را به مردم تحویل دهند و دیگر هیچ مورد از مسائل خصوصی افراد را در پیش خود نگهداری نکنند.


این فرمانده ارشاد ناجا به طرح امنیت اخلاقی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون مأمورانی در این طرح به کارگیری می‌شوند که دارای تحصیلات دانشگاهی و برخوردار از آموزش‌های لازم هستند. تعدادی از افراد بد پوشش توسط این مأموران گوشزد داده می شوند و تعدادی دیگر به پایگاه‌های ما انتقال می‌یابند تا تحت مشاوره کارشناسان و روانشناسان ما قرار گیرند. در حالی پلیس وارد این کار شده که تنها قوه قضائیه به وظیفه ذاتی خود در زمینه عفاف و حجاب عمل می‌کند و دیگر دستگاه‌ها هیچ مسئولیتی را در این زمینه نپذیرفته‌اند.


ساجدی‌نیا بدون اشاره به برخوردهای ناشایست صورت گرفته با جوانان و زنان در سطح شهر توسط ماموران گفت: "با حضور این افراد در این مراکز احساس آرامش و رضایتمندی افزایش می‌یابد و دیگر استرسی مبنی بر دستگیر شدن آنها وجود ندارد."


وی در توجیه اینکه چرا همراه با پلیس، رفتارشناسان و روانشناسان حضور ندارند مدعی شد: "مردم به عملکرد پلیس اعتماد دارند و با اطمینان با پلیس همراه می‌شوند."


وی در تشریح نوع عملکرد پلیس مبنی بر برخورد با آنچه وی "بدحجابان و بی‌حجابان" ذکر کرد، گفت: "در سطح شهر زنان پلیس به خانم‌‌های بدپوش تذکر می‌دهند و در صورت نیاز آنان را به مراکز انتقال می دهند این در شرایطی است که پلیس‌های مرد به هیچ وجه وارد عمل نمی‌شوند و وظیفه‌ای در زمینه تذکر دادن ندارند. تنها مأموران مرد در بزرگراه‌ها و محل‌هایی که سرعت بالا است جلوی حرکت بدپوشان، بی‌حجابان و کسانی که با خود حیوان (سگ) حمل می‌کنند را گرفته و با دریافت مدرک شناسایی و دادن تذکر آنها را در روزهای آینده به مراکز مشاوره راهنمایی می‌کنند."


ساجدی‌نیا در ادامه از برخورد با تولیدی‌ها و فروشگاه‌هایی که اقدام به توزیع "لباس‌های خارج از عرف" می‌کنند خبر داد و گفت: طرح برخورد با تولید‌کنندگان و عرضه‌کنندگان لباس‌های خارج از عرف قبل از اجرایی شدن طرح امنیت اخلاقی به اجرا درآمد که خوشبختانه هم اکنون وضعیت ویترین‌ها و تولید‌کنندگان با همکاری صنوف بسیار مناسب شده است.


این فرمانده ارشد ناجا خاطر نشان کرد: بحث آرایشگاه‌های زنانه و برخورد با کسانی که خالکوبی کرده و دیگر فعالیت‌های غیراخلاقی را در لوای آرایشگاه زنانه انجام می‌دهند در دستور کار پلیس قرار دارد به نحوی که اگر پلیس این موارد را به توسط کارشناسان زن خود مشاهده کند با شدت با متخلفین برخورد خواهد کرد.


فرمانده انتظامی تهران بزرگ به برگزاری شوهای زیرزمینی لباس نیز اشاره کرد و گفت در سال گذشته اطلاعات مستمری در این مورد از مردم به دست ما رسید و ما برخوردهای جدی را در این زمینه داشتیم. این نوع شوهای لباس نه تنها امنیت مردم را از بین می‌برند بلکه فضایی اعمال مجرمانه را برای شیادان و متخلفان فراهم می‌کنند.


وی ادامه داد: در صورت اطلاع از برگزاری این نوع شوها پلیس بدون هیچ اغماضی با آنها برخورد خواهد کرد.


ساجدی‌نیا به بحث برخورد با کسانی که وی "اراذل و اوباش" خواند نیز اشاره کرد و گفت: برخورد باهرگونه اوباش‌گیری یکی از مهمترین خواسته‌های مردم است در همین راستا طی سال گذشته برخورد با اراذل سطح ۱ ، ۲ و ۳ در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه طی آن اغلب اراذل سطح ۱ جمع‌آوری شدند و تنها اراذل سطح ۲ و ۳ باقی مانده‌اند.


وی اظهار داشت: در برخورد با این نوع از اراذل پلیس بدون هیچ اغماضی طی هر ماه طرح‌هایی را اجرا و شمار زیادی از آنان را دستگیر می‌کند. هم اکنون با توجه به برخوردهای صورت گرفته میزان درگیری پلیس با این اراذل و اوباش کاهش چشمگیر یافته است.


این فرمانده ارشد ناجا به ضرورت‌های برخورد با خرده‌فروشان و عمده‌فروشان مواد مخدر نیز اشاره کرد و گفت: طی دو ماه گذشته بیش از دو تن مواد مخدر در سطح شهر تهران کشف شد و طی سه مرحله با خرده‌فروشان این نوع مواد برخورد صورت گرفت که طی هر مرحله برخورد ۷۰ کیلوگرم مواد مخدر از خرده‌فروشان به دست آمد. طرح‌های ما در این زمینه در روزهای آینده شدت بیشتری خواهد یافت.


ساجدی‌نیا خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی در زمینه برخورد با معتادان هم اکنون مسئولیتی ندارد چرا که این نوع افراد به عنوان بیمار شناخته شده‌اند و به ما حکمی در این زمینه داده نشده است اما ما طی دو سال گذشته نسبت به جمع‌آوری این افراد اقدام کرده‌ایم که متأسفانه نبود کمپ‌های نگهداری این افراد مجموعه فعالیت‌های ما را خنثی کرده است.

کشته و زخمی شدن صدها نفر در جریان بمبگذاری انتحاری در یمن

Posted: 21 May 2012 07:21 AM PDT

جـــرس: مقام های رسمی وزارت دفاع در یمن می گویند که در پی یک بمبگذاری انتحاری در صنعا، پایتخت این کشور، بیش از ۹۰ نفر کشته و دهها نفر زخمی شده اند.


به گزارش بی بی سی، بمبگذار، سربازانی را هدف قرار داد که برای مراسم "روز اتحاد ملی" که روز سه شنبه با حضور رئیس جمهور برگزار می شود، در میدان السبعین در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری در حال تمرین رژه بودند.


یک منبع وابسته به القاعده به بی بی سی گفته است که بمبگذار از اعضای این گروه بوده است.


این بمبگذار زمانی که بمب را منفجر کرد، با یونیفورم نظامی در میان سربازان حضور داشت.


این مرگبارترین حمله از زمان به قدرت رسیدن عبدالربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن در ماه فوریه است.


شاهدان عینی می گویند که اجساد قربانیان این رخداد به اطراف میدان پرتاب شده بود و آمبولانس ها برای انتقال مجروحان به بیمارستان در رفت و آمد بودند.


در زمان وقوع انفجار وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش یمن نیز در میدان حضور داشته اند اما آسیبی ندیده اند.


مراسم روز اتحاد ملی به مناسبت سالگرد اتحاد کشور کمونیستی جمهوری دمکراتیک خلق یمن (یمن جنوبی) با جمهوری عربی یمن (یمن شمالی) برگزار می شود. این دو کشور در سال ۱۹۹۰ ادغام شدند.


حمله روز دوشنبه، ده روز پس از آغاز عملیات سنگین نظامی از سوی دولت یمن علیه پیکارجویان اسلامگرا که با القاعده در ارتباط بودند، رخ داده است.


گزارش شد در هفته گذشته دست کم ۳۳ پیکارجو و ۱۹ سرباز در شهر جار در جنوب یمن که از سال گذشته تحت کنترل گروه انصار الشریعه است، کشته شدند.


روز یکشنبه یک مربی نظامی آمریکایی هدف گلوله قرار گرفت و بشدت مجروح شد. انصار الشریعه که با القاعده شبه جزیره عربستان در ارتباط است مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.


گفته شده که نیروهای یمنی برای مقابله با پیکارجویان از حمایت لجستیکی آمریکا برخوردار هستند.

 

فتح و حماس برای آشتی ملی به توافقات جدید رسیدند

Posted: 21 May 2012 07:21 AM PDT

جـــرس: به گزارش منابع خبری، جنبش‌های فتح و حماس توافق‌نامه‌ای را با نظارت طرف مصری در قاهره امضا کردند که راه را برای اجرای توافق دوحه درباره تشکیل دولت وفاق ملی در فلسطین و اجرای توافق آشتی ملی باز می‌کند.


به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تاکید کرد که این توافق‌نامه در جریان نشست دو جنبش فتح و حماس در قاهره و با نظارت طرف میانجی مصری امضا شد و به موجب آن ستاد مرکزی انتخابات از تاریخ ۲۷ ماه می فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و هم‌زمان با آن، رایزنی‌ها برای تشکیل دولت وفاق ملی بر اساس توافق‌نامه دوحه آغاز خواهد شد.


برهوم تصریح کرد که به موجب این توافق، دولت وفاق ملی طی ۱۰ روز بعد از آغاز رایزنی‌ها تشکیل خواهد شد و تنها شش ماه سر کار خواهد بود و ماموریت برگزاری انتخابات و تعیین موعد آن از طریق رایزنی با گروه‌های فلسطینی را بر عهده دارد.


وی افزود که دولت وفاق ملی همچنین مسئولیت بازسازی نوار غزه و انجام ماموریت‌های کمیته آزادی‌های عمومی در هر دو منطقه کرانه باختری و نوار غزه را عهده دار است و طرف میانجی مصری بر روند اجرای توافق آشتی ملی و پایبندی هر کدام از طرف‌ها به تعهدات خود نظارت خواهد داشت.


این سخنگوی جنبش حماس تاکید کرد که امضای این توافق‌نامه نشانگر جدیت جنبش حماس در قبال آشتی ملی و تلاش برای گرفتن هر گونه بهانه‌ای از دست جنبش فتح و قرار دادن آن در یک آزمون جدید است و ما امیدوار به اجرای توافق‌های صورت گرفته هستیم.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته